شخصیت‌های زن نقشی مهم در فیلم Guardians of the Galaxy Vol. 2 خواهند داشت

15 October 2016 - 15:00

دنیای سینماتیک مارول به واقع دنیایی شناخته شده است و حال که استودیوی مارول وارد فاز سوم فیلم‌های خود شده‌است، طرفداران بی صبرانه منتظر انتشار اخبار جدید پیرامون قهرمانان محبوب خود هستند. با اکران اولین فیلم از فاز سوم در تابستان امسال، Captain America: Civil War «کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی» توانست به موفقیتی بزرگ از نظر فروش دست یابد و به نظر می‌رسد این روند کماکان برای مارول با ادامه اکران فیلم‌های این فاز، ادامه خواهد داشت. در میان این فیلم‌ها Guardians of the Galaxy Vol. 2 «نگهبانان کهکشان شماره ۲» حضور دارد، دنباله‌ای بر فیلم بین کهکشانی تابستان ۲۰۱۴ با درخشش کریس پرت (Chris Pratt) در نقش پیتر کوییل یا همان Star-Lord. با سینماگیمفا همراه باشید.

فیلم Guardians of the Galaxy علاوه بر جذابیت و فروش خوب، موضوع دیگری نیز در پی داشت و آن استفاده از فیلم‌نامه نویس زن در این فیلم بود. نیکول پرلمن (Nicole Perlman) با همکاری در نوشتن فیلم‌نامه با جیمز گان (James Gunn) کارگردان فیلم، توجهات بسیاری را معطوف خود کرد و حال او وظیفه نوشتن فیلم‌نامه Captain Marvel را نیز بر عهده دارد. اگرچه اولین فیلم مارول با مرکزیت ابرقهرمان زن تا سال ۲۰۱۹ اکران نخواهد شد ولی گان در فیسبوک، در رابطه با اهمیت این موضوع همزمان با روز جهانی دختر پیامی منتشر کرد.

امروز روز جهانی دختر است. می‌دانم، می‌دانم، هر روز، روز جهانی یک چیزی است؛ روز جهانی پنگوئن، روز جهانی موهای شلخته و غیره. ولی من تمام این روزها را دوست دارم، صرفا چون می‌توانم عکسی جدید را در اینستاگرام خودم بگذارم. ولی من اعتقاد دارم که امروز روز متفاوت و البته مهمی است. زنان در سراسر جهان به نفع مردان کنار زده می‌شوند و شخصیت آنها نادیده گرفته شده یا زیر سوال می‌رود. ادامه…

گان در این پیام به طور اختصاصی به شخصیت‌های گامورا، نبولا و شخصیت تازه وارد منتیس اشاره داشت که در فیلم پیش رو حضور دارند. وقتی فیلم قبلی تمام شد،گامورا و نبولا، دو خواهر رابطه خوبی با یکدیگر نداشتند.  با این وجود، گفتگویی از بازیگر نبولا، کرن گیلان (Karen Gillan) نشان داد که این دو شخصیت، روابط خواهرانه خود را در این دنباله بیشتر جدی خواهند گرفت. شاید منظور گان نیز از جمله «فیلم نه تنها در تست بکدل (تستی که برای نشان دادن حضور شخصیت زنان در یک فیلم یا اثر استفاده می‌شود) قبول خواهد شد، بلکه آن را زیر پا می‌گذارد و با تریلی هجده چرخ چند بار از روی آن رد می‌شود» همین موضوع باشد.

شکی وجود ندارد که برای همین پیام، بسیاری خواهند گفت که این بخشی از روند «اصلاح سیاسی» در فیلم‌سازی هالیوود است. خوشبختانه گان برای این موضوع نیز خود را آماده کرده‌است:

می‌دانم، در این زمانه عجیب و غریب، برای نوشتن همین موضوع بسیاری به من اتهام جنگجوی مجازی یا داشتن هدفی خاص می‌زنند. کسی چه می‌داند، برایم مهم نیس که در چه دسته‌ای قرارم دهند. حقیقت این است که من هدف دارم و آن گفتن داستانی کامل و صادقانه است، جایی که تمام کاراکترها عمیقا شناخته می‌شوند. به عنوان فرد، من یک مرد هستم ولی به عنوان نویسنده، من نیاز دارم تا هرکس باشم. تنها در این صورت است که هنر ما و صنعت سرگرمی ما می‌تواند نحوه صحیح زندگی را آموزش دهد و به همه ما امید ببخشد.

فیلم  Guardians of the Galaxy Vol. 2 در تاریخ ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ راهی سینماها خواهد شد.

منبع: ScreenRant

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.