نقد و بررسی انیمه Wolf Children | عشق مادری

3 September 2019 - 22:00
Wolf Children wallpaper

Wolf Children انیمه‌ای در ژانر فانتزی است که مامورو هوسودا نویسندگی و کارگردانی این انیمه را برعهده دارد.

آغاز زندگی مخفیانه

آغاز ماجراجویی این انیمه بسیار زیبا است و داستان به شکل ممکن مخاطب را برای تماشای ادامه‌ی سخنان خود قانع می‌کند. در نقطه آغازین انیمه داستان با حوصله و به شکل بسیار جذابی به معرفی جهان خود می‌پردازد و به گونه ای ماجرا را برای مخاطب تعریف می‌کند که شنیدن ادامه‌ی آن برای مخاطب شنیدنی باشد. نکته جالب نقطه آغازین این انیمه نحوه داستانگویی است که از ابتدای داستان در دستور کار قرار گرفته شده است و حتی در این مسیر از شخصیت بسیار جالبی هم کمک گرفته شده است. مرد گرگینه که در قسمت‌های ابتدایی انیمه حضور دارد روند بسیار جذابی را به مسیر حرکت داستان وارد کرده است، در ابتدا این شخصیت بسیار مرموز و عجیب است اما داستان با فاش کردن حقیقت اصلی شخصیت او چهره اصلی این شخصیت را نشان می‌دهد که همین وجه از شخصیت او جذابیت زیادی را به دنیای این انیمه وارد می‌کند و درواقع این موضوع پلی برای راهیابی داستان انیمه به نکته اصلی است.

روحیه زندگی

هانا شخصیت اصلی این انیمه به شمار می‌آید اما مهم‌ترین شخصیت آن نیست، درواقع داستان با استفاده از شخصیت اصلی خود سعی بر پرداختن به شخصیت‌های دیگر خود دارد که شخصیت هانا بهترین ابزار برای این حرکت است. هانا شخصیتی نیست که بتواند جذابیتی را به داستان این انیمه اضافه کند بلکه در برخی از صحنه‌هایی که او حضور دارد روند حرکت داستانی کمی کند می‌شود اما قالب بندی این شخصیت برای داستان این انیمه مهم‌ترین نکته محسوب می‌شود. امید بالای هانا به زندگی روحیه تازه‌ای به داستان انیمه بخشیده است و در بیشتر صحنه‌های این انیمه هانا در مرکز اتفاقات قرار دارد، اما داستان با هر قدمی که به سمت هدف خود برمی‌دارد نقش این شخصیت را با وارد کردن دو شخصیت یوکی و آمه پیچده و پیچیده‌تر می‌کند. پس از نقطه‌ای شخصیت هانا دیگر در مرکز توجهات انیمه قرار ندارد و به نظر می‌رسد که حضور این شخصیت به مانند قبل در تصمیم گیری‌های داستان انیمه تاثیر گذار نیست اما این موضوع چیزی از جذابیت‌های این شخصیت کم نمی‌کند.

wolf children wallpaper 3

هانا شخصیت اصلی انیمه

گرگینه خجالتی

آمه اولین شخصیت مهم داستان است، با اینکه داستان تلاش بسیار زیادی برای جلب کردن توجه مخاطب به سمت یوکی دارد، اما آمه شخصیتی است که پتانسیل بسیار زیادی برای پرن کردن حواس مخاطب به خود را دارد. شخصیت ترسو و خجالتی آمه باعث شده است که توجه زیادی به این گرگینه عجیب شود و به دو نوعی عجیب بودن او به جذابیت این شخصیت کمک بسیار زیادی کرده است. نکته جالب این شخصیت این است که آمه در پیدا کردن مسیر حرکت زندگی خود سردرگم است و تا نقاط پایانی این انیمه در تکاپوی یافتن این مسیر است و تا مطمئن نشدن از مسیر حرکت خود قدمی به سوی آن بر نمی‌دارد. با اینکه آمه از شخصیت عجیبی برخوردار است اما صحنه‌هایی که او در آن‌ها حضور دارد چندان جذاب نیست و این شخصیت در بعضی از مواقع زیر سایه شخصیت‌هایی مانند هانا و یوکی قرار می‌گیرد، البته با نزدیک شدن به نقطه پایانی این انیمه جسارت شخصیت آمه برای حضور در داستان نیز بیشتر می‌شود.

دختری با شخصیت گرگینه‌ای

یوکی مهم‌ترین شخصیت این انیمه است، زیراداستان توجه بسیار زیادی به او کرده است و نقش بیشتری از او نسبت به شخصیت آمه در دنیای این انیمه گنجانده شده است، همچنین یوکی راوی ماجرای عجیب این انیمه است. هردو شخصیت یوکی و آمه از پتانسیل بالایی برای جلب کردن توجه مخاطب برخوردار هستند اما یوکی به قدری شخصیت پرانرژی است که داستان نمی‌تواند از این انرژی بالا استفاده نکند، هرچند با گذشت از اواسط داستانگویی این انیمه انرژی این شخصیت کمی کاسته می‌شود اما با اینحال حضور این شخصیت باعث شده است که کمی در حق شخصیت آمه ظلم شود. پس از ورود شخصیت یوکی به مدرسه داستان می‌توانست با وارد کردن شخصیت‌های بیشتر پیچش بسیار جذابی را به ماجراجویی این انیمه وارد کند اما داستان به وارد کردن تنها یک شخصیت رضایت داده است، هرچند شخصیت وارد شده گره خوبی را به داستان این انیمه وارد می‌‍کند اما این گره به شکلی نیست که جذابیتی را با خود به دنیای انیمه بکشد و حتی خیلی زود هم باز می‌شود. لج‌باز بودن شخصیت یوکی باعث شده است که در برخی از نقاط انیمه صحنه‌های کمدی کوچکی را بوجود آورد.

wolf children wallpaper 2

دو شخصیت در جست و جوی مسیر زندگی

شخصیت‌هایی با تاثیر ریز و درشت

شخصیت ‌های فرعی زیادی در داستان این انیمه وجود ندارد اما تعداد اندکی از این شخصیت‌ها هستند که تاثیر خاصی را در روند داستانگویی این انیمه بوجود آورده‌اند. نیراساکی اولین شخصیت فرعی داستان است که تاثیر مهمی را بر مسیر حرکت آن می‌گذارد هرچند این شخصیت مرموز از پتانسیل بسیار بالایی برخوردار است اما داستان اصرار زیادی را بر استفاده از این شخصیت ندارد و با استفاده‌ای گذرا اما مهم حضور این شخصیت را در دنیای خود پایان می‌دهد. سوهی با اینکه کمی دیر وارد داستان می‌شود اما تاثیر خود را در مسیر حرکت داستان میگذارد هرچند تاثیری که سوهی در داستان می‌گذارد بسیار مهم است، اما جذابیت چندان خاصی ندارد و به نوعی موضوع تکراری‌ای را به گوش مخاطب می‌رساند. این انیمه از شخصیت‌های فرعی مختلفی برخوردار است اما حضور تمامی شخصیت‌ها به غیر از شخصیت‌های ذکر شده شاید کمتر از یک دقیقه باشد.

داستان بزرگ کردن دو گرگینه

داستان این انیمه از بخش‌های مختلفی برخوردار است که همین موضوع هم باعث شده است که جذابیت آن بسیار بیشتر شود، همانطور که در بالا ذکر شد این انیمه دو شخصیت خیلی مهم و یک شخصیت اصلی دارد و داستان هم برای هرکدام از این شخصیت‌ها مسیر حرکت مختلفی را تداعی کرده است که هرکدام از این شخصیت‌ها را به آرامی به سمت آن سوق می‌دهد. شخصیت هانا مهم‌ترین داستان را بین دو شخصیت دیگر دارد زیرا داستان شخصیت او به قدری بزرگ است که داستان دو شخصیت آمه و یوکی را زیر مجموعه خود به حساب می‌آورد هرچند داستان این شخصیت در قسمت‌های پایانی کمی جذابیت خود را از دست می‌دهد اما تاثیر بسیار زیادی را در مسیر حرکت دو شخصیت دیگر بوجود می‌آورد. داستان اصلی این انیمه درمورد پیدا کردن مسیر زندگی دو شخصیت آمه و یوکی است که انیمه این موضوع را به بهترین شکل ممکن وارد داستان می‌کند به نوعی که مخاطب احساس می‌کند حرکت داستان به سمت دو شخصیت آمه و یوکی مسیری است که از ابتدا با داستان همراه شده است. نشان دادن مسیر زندگی دو شخصیت آمه و یوکی و تفاوت آن با دوران بچگی این دو نسبت به نوجوانی آن‌ها بسیار جذاب است و داستان با هنرمندی بالا و با استفاده از ابزار‌های ساده این موضوع را به نمایش گذاشته است.

 wolf children wallpaper 4

دنیا پر از چیزایی هست که نمیدونم

پایانی برای پیدا کردن هدف

با اینکه پایان این انیمه کمی غیر منتظره و جالب است اما چندان هم جذاب نیست زیرا این پایان‌بندی به مسیر زندگی برخی از شخصیت‌ها مانند آمه جواب قانع کننده‌ و کاملی نمی‌دهد، هرچند جواب داده شده به خوبی در پایان‌بندی این انیمه نقش می‌بندد. همچنین این انیمه می‌توانست پاسخ کاملی درمورد رابطه میان سوهی و یوکی دهد. با توجه به تمامی نکات ذکر شده این انیمه از داستان بسیار جذاب و شخصیت‌های بسیار جالبی برخوردار است که به خوبی یک ماجرای جالب و بسیار دیدنی را برای مخاطب خود به نمایش می‌گذارد.

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.