Jurassic World 2 درباره‌ی سوءاستفاده از حیوانات خواهد بود.

16 October 2016 - 10:00

شایعات گوناگونی در اطراف فیلم Jurassic World 2 «دنیای ژوراسیک ۲» وجود دارد. بنابر این شایعات، این دنباله از سری فیلم‌های محبوب پر از دایناسور از همیشه ترسناک‌تر است و قرار است پر هزینه‌ترین فیلم در این فرانچایز نیز باشد. به عنوان دومین قسمت از یک سگانه جدید، این فیلم سعی می‌کند با دنبال کردن راه Jurassic Park «پارک ژوراسیک»، به خوبی بتواند خودش را نشان دهد. با توجه به این که طرفداران هنوز چیزی از داستان فیلم نمی‌دانند؛ این موضوعات بار سنگینی بر دوش فیلم می‌گزارند که باید با آن‌ها کنار بیاید. در ادامه با سینماگیمفا همراه باشید.

در سال ۲۰۱۵، Jurassic World «دنیای ژورسیک» موفق شد به یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ تبدیل شود؛ اعلاوه بر آن که فیلم حس نوستالژی درون سگانه‌ی اول را به خوبی نشان داد به تفسیر جهان سرمایه داری نیز پرداخت. کارگردان فیلم دوم خوان آنتونیو بایونا (Juan Antonio Bayona) است که فیلم A Monster Calls را نیز کارگردانی کرده. کارگردان فیلم اول از سگانه‌ی دوم، کالین ترورو (Colin Trevorrow)، نیز یکی از نویسندگان Jurassic World 2 «دنیای ژوراسیک ۲» است. کالین ترورو اشاراتی به داستان فیلم کرد که می‌تواند جالب باشد:

دایناسورها در فیلم، تمثیلی از رفتار ما در این زمانه با حیوانات محسوب می‌شوند:سوء استعمال، آزمایشات دارویی، حیوانات خونگی، زندانی کردن حیوانات در باغ وحش‌ها و استفاده نظامی از حیوانات. فیلم دوم بسیار متفاوت‌تر از فیلم‌های قبلی است و به دنبال پیدا کردن مسیر مناسبی برای خودش است. به همین دلیل لازم بود که بایونا کارگردانی فیلم را بر عهده گیرد تا فیلم در مسیر مناسبی و با دیدگاه شخصی او رشد و تکامل یابد.

از آن جایی فیلم دنیای ژوراسیک در یک پارک عملیاتی و پژوهشی دایناسورها جریان دارد؛ می‌شود حدس زد که در ادامه داستان چگونه پیش می‌رود. در فیلم اول اشاره شد که فناوری ساخت دایناسور منبع باز (open source) است؛ یعنی این فناوری مختص به اینجن (InGen) نیست و هر آزمایشگاهی می‌تواند دایساسورهای خودش بسازد. در آخر فیلم Jurassic World، شخصیت بردلی داریل وانگ (Bradley Darryl Wong) توانست به همراه دزات دایناسورها (dino-ingredient) از جزیره فرار کند؛ پس سوءاستفاده از دایناسورها با سناریوی موجود در فیلم همخوانی خواهد داشت. اگر زمانی یک پارک رقیب شروع به تولید  دایناسور کند، ولی نتواند به خوبی آن‌ها کنترل کند؛ به سرعت مشکلات زیادی روی خواهد داد.

داستان فیلم هر چه که می‌خواهد باشد، ولی فیلم پتانسیل بالایی برای موفقیت دارد. شاید در ابتدا بعضی از طرفداران دیدگاه مثبتی نسبت به فیلم نداشتند ؛ اما می‌شود گفت که فیلم تا حد خوبی توانست انتظارات را بر آورده کند. بعد از فروش ۱/۶ میلیارد دلاری فیلم اول انتظارات از کارگردانی به مهارت بایونا برای رسیدن به این فروش بسیار زیاد است.

منبع: screenrant

برچسب‌ها:

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.