نروژ با فیلم Out Stealing Horses با بازی استلان اسکارشگورد وارد رقابت اسکار شد

4 September 2019 - 21:59

نروژ برای نمایندگی خود در بخش بهترین فیلم بین‌المللی اسکارهای ۹۲، درام هانس پیتر مولند (Hans Petter Moland) به نام «Out Stealing Horses» (اسب‌های دزدی) را انتخاب کرده بود. این فیلم از برنده پرفروش‌ترین اثر پیر پترسن (Per Pettersen) اقتباس شده بود؛ در این فیلم از بازی درخشان استلان اسکارشگورد برای نقش یک بیوه غمگین استفاده شد، که او به حومه شهر نقل مکان می‌کند و در آن‌جا شانس دیدار و روبه‌رویی دوباره با گذشته برای او زنده می‌شود. در ادامه با سینمافارس همراه باشید.

این فیلم در رقابت جهانی برلین جزو برترین‌ها بود، و به خاطر همکاری هنری و برجسته در هنر فیلم‌برداری خود جایزه خرس طلایی را به دست آورد. در بخش بین‌المللی که پیش از این بخش زبان‌های خارجی نامیده می‌شد، پنج نماینده از نروژ اسکار گرفتند. به تازگی نروژ بار دیگر با درام ۲۰۱۶ اثر اریک پوپه (Erik Poppe) به نام The King’s Choice (انتخاب پادشاه) در فهرست کوتاه قرار گرفت.

در فیلم Out Stealing Horses، اسکارشگورد نقش تروند (Trond) شصت و هفت ساله را بازی می‌کرد. شخصی که در تنهایی تازه خود زندگی می‌کند و با اشتیاق در انتظار است تا عید سال ۲۰۰۰ را به تنهایی پشت سر بگذارد. با فرارسیدن زمستان، متوجه شخصی می‎‌شود که در همسایگی او زندگی می‌کند. کسی که در سال ۱۹۴۸ با او آشنا بوده است. تابستان او به ۱۵ سال پیش بازمی‌گردد. زمانی که پدر تروند باعث شد مجبور شود در آینده بار خیانت و ناپدید شدن خود را به دوش بکشد. این تابستان طولانی شد تا روزی که عطر زنی که آرزویش را داشت به مشام تروند رساند. پدر تروند قصد داشت زندگی‌اش را با همان زن بگذراند. توبیاس سنتلمن (Tobias Santelmann) و بورن فولبرگ نیز از بازیگران این فیلم بودند.

حق مالکیت این فیلم با TrustNordisk است و با تعدادی کمپانی‌ها از جمله کمپانی آلمان (MFA)، چین (DD Dream International Media)، ایتالیا (Minerva Pictures)، استرالیا (Palace)، روسیه (Russian World Vision)، تایوان (Proview Entertainment) و سنگاپور (Global Eagle Entertainment) قرار داد بسته است. این فیلم به کارگردانی هاکون اوراس (Håkon Øverås) و تورید اورسین (Turid Øversveen) برای کمپانی ۴½ Fiksjon در نروژ، و با همکاری کمپانی‌های Zentropa در دانمارک و Zentropa International در سوئد ساخته شده بود.

کمپانی‌ها و نهادهای دیگری از جمله Helgeland Film، Film i Vast و Nordisk Film و همچنین موسسه Norwegian Film، موسسه Danish Film، موسسه Swedish Film و Nordisk Film & TV Fond از این فیلم حمایت کردند.

منبع: deadline.com

مطالب مرتبط



مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.