پروژه‌ی بعدی کوئنتین تارانتینو در سال ۱۹۷۰ جریان خواهد داشت

16 October 2016 - 22:00

فیلمسازان کمی وجود دارند که می‌توانند تنها با پیشنهاد دادن یک موضوع در طرفداران دچار هیجان و اشتیاق کند. با تمامی صحبت‌های اخیر کوئنتین تارانتینو (Quentin Tarantino) درباره‌ی ایده‌های مختلفی که دوست دارد به آن‌ها بپردازد؛ باز هم یکی از کارگردانانی است که فیلم‌هایش همیشه مورد استقبال قرار می‌گیرد و هر سال فیلم‌هایش نیز جز مورد انتظارترین فیلم سال محسوب می‌شود. کاملا قابل درک هم است که زمانی که کوئنتین تارانتینو از موضوع پروژه‌ی بعدی خود صحبت کند توجه طرفداران را به خود جلب کند. در ادامه با سینماگیمفا همراه باشید.

در طی چند سال گذشته کوئنتین تارانتینو زیاد از ایده‌های مختلفی که به آن‌ها برای ساختن فیلم فکر کرده بود صحبت کرده و طرفداران نیز یاد گرفتن که همه‌ی آن‌ها را جدی نگیرند. کوئنتین تارانتینو از ساخت یک فیلم مربوط به هنرهای رزمی، دنباله‌ای برای Inglourious Basterds با تیم بازیگران قدیمی، یک فیلم خیلی خیلی ترسناک، بخش سوم از فیلم Kill Bill «بیل را بکش» و کلی ایده‌ی دیگر صحبت کرده است.

چند وقتی بود که از کوئنتین تارانتینو درباره‌ی فیلم بعدی خود که بعد از فیلم The Hateful Eight «هشت نفرت‌انگیز» قرار بود بسازد حرفی نزده است. سایت ددلاین (Deadline)، بیان کرده است که تارانتینو بر روی پروژه‌ای کار می‌کند که چهار سال بر روی آن تحقیق کرده است. این پروژه در دهه‌ی هفتاد میلادی جریان دارد که یک نقطه‌ی عطف برای سینمای جهان و آمریکا محسوب می‌شود. تارانتینو درباره‌ی این موضوع زمانی که در کلاسی در شهر لیون فرانسه حاضر بود صحبت کرد:

آیا من دارم یک کتاب می‌نویسم؟ شاید. در حال درست کردن یک پادکست شش قسمتی هستم؟ شاید. در حال ساخت یک مستند هستم؟ شاید. دارم در این باره فکر می‌کنم.

وقتی از کوئنتین تارانتینو پرسیده شد که چرا این دوره را انتخاب کرد؛ توضیح داد:

در پایان سال ۱۹۶۷ نسل جدید هالیوود برنده شده بود، ولی خودشان این را نمی‌دانستند. هالیوود قدیم نیز بازی را باخته بود، ولی خودشان نمی‌دانستند.

شاید برای طرفداران کوئنتین تارانتینو این که او می‌خواهد فیلم احتمالی او درباره تاریخ فیلمسازی سال ۱۹۷۰ تعجب برانگیز باشد. شاید کوئنتین تارانتینو باید به ژانر همیشگی خودش که همیشه در آن تفنگ و خونریزی پیدا می‌شود؛ بچسبد. تنها دو فیلم دیگر قبل از این که تارنتینو خودش را بازنشته کند باقی مانده است. از توصیفی که کوئنتین تارانتینو از این فیلم می‌دهد؛ با فیلمی دراماتیک طرف هستیم و باید منتظر یک تغییر موضع جالب از جانب او باشیم. در این میان یک سوال کلیدی به وجود می‌آید اگر قرار باشد کوئنتین تارانتینو یک مستند بسازد، آیا آن هم جز یکی از فیلم‌هایش حساب می‌آورد یا همچنان دو فیلم برای ساخن خواهد داشت.

با توجه به این که ذهن کوئنتین تارانتینو پر از ایده‌های مختلف است؛ نمی‌شود مطمئن بود که این ایده به یک فیلم یا مستند یا کتاب تبدیل می‌شود. تا زمانی که دوربین‌ها شروع به فیلمبرداری نکنند؛ هیچ کسی نمی‌داند پروژه‌ی بعدی کوئنتین تارانتینو چه خواهد بود.

منبع: screenrant

برچسب‌ها:

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.