مورد انتظارترین فیلم‌های پاییز ۲۰۱۹ | بخش دوم

15 September 2019 - 13:00

در بخش اول، به معرفی ده فیلم مورد انتظار پاییز ۲۰۱۹ پرداختیم و آنها را معرفی کردیم. حال در این بخش، به معرفی ده فیلم دیگر خواهیم پرداخت که از آن ده فیلم قبلی، بسیار مورد انتظارتر و بحث برانگیز‌تر می‌نمایند. پیش از همه چیز، باید بگویم که واقعا امسال به نظر سال فوق‌العاده‌ای برای ما سینما دوستان به حساب می‌آید. سالی پر رونق که فیلمسازان مشهوری چون اسکورسیزی، پولانسکی و سودربرگ در آن حضور دارند! پس با ما همراه باشید تا ببینیم برای چه فیلم‌هایی باید انتظار بکشیم.

۱۰. The Laundromat

سودربرگ با این فیلم کمدی – درام در فستیوال فیلم ونیز حضور یافت و واکنش‌های مختلفی را به دنبال داشت. برخی همچون اوون گلایبرمن، منتقد ورایتی، از فیلم تعریف کردند و آن را فیلمی موفق دانستند و بعضی نیز همچون تاد مک‌کارتی، منتقد هالیوود ریپورتر، آن را ناموفق خطاب کردند.
همکاری مریل استریپ با گری اولدمن و آنتونیو باندارس نوید یک فیلم سرپا و دیدنی را به علاقه‌مندان سینمای شوخ و شنگ سودربرگ می‌دهد. فیلم روایتگر داستان یک کارمند بیمه استص که کلاهبرداری بزرگی را کشف می‌کند. در اصل، فیلم به موضوع ملتهب و جنجالی اسناد پاناما می‌پردازد. فیلم‌نامه‌ی این فیلم را اسکات زد. برنس نوشته است که پیش از این، برای فیلم‌های “خبر چین”، “شیوع” و “اثرات جانبی” با سودربرگ همکاری داشته است.
“لباسشویی” احتمالا با کمدی گزنده و خاص سودربرگ، سر و صدای زیادی به پا خواهد کرد. باید دید آیا مریل استریپ باز هم برای این فیلم نامزد جایزه‌ی اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن خواهد شد یا خیر.
“لباسشویی” در تاریخ ۱۸ اکتبر (۲۶ مهر) به روی پرده خواهد رفت.

۹. Portrait of a Lady on Fire

داستان فیلم در برتانی دهه‌ی ۱۸ میلادی رخ می‌دهد و کشیده شدن پرتره‌ی زنی جوان را روایت می‌کند. فیلم در فستیوال کن به نمایش در آمد و سلین شیاما – ‌که در کارنامه‌ی خود فیلم‌های مورد توجهی چون نیلوفرهای آبی و دخترانگی را دارد – برای آن برنده‌ی بهترین فیلم‌نامه‌ی فستیوال شد و مورد تمجید منتقدان واقع گشت. پیتر بردشاو، منتقد مشهور گاردین، آن را یک درام معمایی درجه یک خواند و به همراه منتقدین هالیوود ریپورتر و ایندی وایر نمره‌ی کامل برای آن در نظر گرفت. فیلم در بسیاری از نظرسنجی‌ها، جزو پنج یا حتی سه فیلم برتر فستیوال کن نام برده شده است.
پرتره‌ی زنی در آتش ۶ دسامبر (۱۵ آذر) به روی پرده سینماها خواهد رفت.

۸. The Truth

کورئیدا پس از شاهکار خود، دله‌دزدهای فروشگاه، توقعات را از خود بسیار بالا برده است. “حقیقت” نخستین فیلم کورئیداست که در خارج از ژاپن ساخته می‌شود و پر است از ستاره‌های فرانسوی و لوکیشن‌های لوکسی که شاید کمتر از دیدن آن در سینمای‌ او توقع می‌رفت. اما این‌ها اصلا اهمیت ندارد. باید دید فیلم چگونه به موضوع خود، که در مورد رابطه‌‌ی بین یک دختر با مادرش است، خواهد پرداخت. فیلم در فستیوال ونیز، به عنوان فیلم افتتاحیه، حضور یافت و با نظرات نسبتا خوبی از منتقدین رو به رو شد. بعضی منتقدین با دادن نمره‌ی بالایی به فیلم از آن تعریف کردند و بعضی نیز آن را فیلم متوسطی خواندند. به هر جهت، باید منتظر بود تا دید فیلم چگونه از آب در آمده و آیا قادر است با ستاره‌های خود، نظیر کاترین دنوو، ژولیت بینوش و ایتان هاوک همچنان یک فیلم درخشان از کورئیدا باشد یا خیر. این فیلم در تاریخ ۱۱ اکتبر (۱۹ مهر) اکران عمومی خواهد شد.

۷. Little Women

گرتا گروینگ پس از موفقیت نخستین فیلم خود، لیدی برد، حالا با یک درام زنانه‌ی پر ستاره، در فصل جوایز در تاریخ ۲۵ دسامبر (۴ دی) فیلم جدید خود، یعنی زنان کوچک را به روی پرده سینماها می‌برد. فیلم روایتگر داستان چهار خواهر است که پس از جنگ داخلی آمریکا، در تلاش‌اند تا زندگی خوبی را سپری کنند. در زنان کوچک، اما واتسون به همراه سورشا رونان و تیموتی شالامه و مریل استریپ نقش آفرینی کرده‌اند. الکساندر دسپلا، آهنگساز مشهور برنده‌ی جایزه‌ی اسکار، در این فیلم همکاری کرده است. با وجود این نام‌ها، باید در انتظار اکران فیلم باشیم و ببینیم که گروینگ فیلم درخشانی آماده کرده یا خیر.

۶. Sorry We Missed You

این فیلم جدیدترین ساخته‌ی کارگردان بزرگ بریتانیایی، کن لوچ است که در فستیوال کن امسال حضور یافت و مورد پسند نسبی منتقدان واقع شد. انگار کن لوچ بلد نیست فیلم بد بسازد و در وصف فیلم جدید او همین بس که دیوید رونی منتقد هالیوود ریپورتر از فیلم تمجید کرده و با دادن نمره‌ای کامل، آن را درامی انسانی و نفس‌گیر خوانده است و نشریاتی مثل گاردین و ورایتی فیلم را پسندیده‌اند و آن را فیلمی عالی دانسته‌اند.
لوچ بار دیگر با یاری فیلم‌نامه‌‌ نویس خود، پاول لاورتی که از فیلم Carlas Song تا به امروز با او در تمام فیلم‌ها به عنوان فیلم‌نامه نویس همکاری داشته – و فیلم‌نامه های درخشانی هم برای او نوشته – داستان خانواده‌ای سنت‌گرا در انگلستان را روایت می‌کند که باید با مدرنیته کنار بیایند.
فیلم Sorry We Missed you در تاریخ ۳۰ اکتبر (۸ آبان) اکران خواهد شد.

۵. Ad Astra

فیلم داستان سفر روی مک براید را برای جست و جوی پدر خود که به دنبال یافتن حیات موجودات بیگانه در سیاره‌ی نپتون رفته بود، به تصویر می‌کشد. “سفر به سوی ستارگان” را جیمز گری کارگردانی کرده و برد پیت نقش اصلی آن را ایفا می‌کند. به نظر می‌‌رسد امسال، برای برد پیت سال پربار و باشکوهی باشد. او هم در جدیدترین فیلم کوئنتین تارانتینو، نقش آفرینی کرده و برای آن نقش، توجه بسیاری را به خود جلب نموده است و هم برای این فیم علمی تخیلی، در فستیوال ونیز منتقدین بازی‌اش را ستودنی خوانده‌اند. علاوه بر بازی پیت، خود فیلم نیز با استقبال خوبی مواجه شده و نظرات مخاطبان را به خود جلب کرده است. از نکات جذاب فیلم می‌توان به همکاری هویته ون هویتما با جیمز گری اشاره کرد. هویته ون هویتما فیلم‌بردار مشهور نامزد جایزه اسکار است که فیلمبرداری فیلم‌‌هایی چون Her 2013 و میان ستاره‌ای ۲۰۱۴ و دانکرک ۲۰۱۷ به چشم می‌خورد.
سفر به سوی ستارگان در تاریخ ۱۹ سپتامبر (۲۸ شهریور) اکران می‌شود.

۴. An Officer and A Spy 

پولانسکی بزرگ پس از دست و پنجه نرم کردن با آن اتهامات جنسی و حواشی اعصاب خوردکن، حالا با فیلم یک افسر و یک جاسوس به عرصه‌ی فیلمسازی بازگشته است. این فیلم در فستیوال ونیز به نمایش در آمد و نظرات متناقضی را نسبت به خود برانگیخت. منتقدین اروپایی فیلم را ستودند و بالاترین نمرات را برایش در نظر گرفتند و منتقدین آمریکایی نظر متوسطی نسبت به آن داشتند. فیلم البته در نهایت جایزه‌ی بزرگ فستیوال ونیز را از آن خود نمود و انتظارات را حتی بیش از پیش نسبت به خود بالاتر برد‌.

فیلم روایتگر تبعید کاپیتان فرانسوی به نام آلفرد دریفوس به جزیره شیطان است و این ماجرا را رسواکننده‌ترین واقعه‌ی قضایی فرانسه به حساب می‌آورند. ژان دوژاردن در این فیلم نقش افسر فرانسوی به نام ژرژ پیکار را بر عهده دارد. دوژاردن را از فیلم‌های مشهورش از جمله آرتیست که برای آن برنده‌ی جایزه‌ی اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد شد، می‌شناسیم. او به همراه امانوئل سنیه به نظر می‌رسد نقش آفرینی خوبی را در این فیلم رقم زده باشد. فیلم در تاریخ ۳۰ سپتامبر (۸ مهر) به روی پرده سینما خواهد رفت.

۳. Marriage Story

به نظر می‌رسد نتفلیکس سال درخشانی را برای سینما دوستان تدارک دیده است. از “مرد ایرلندی” اسکورسیزی تا “لباسشویی” سودربرگ و حالا هم داستان ازدواج که در فستیوال ونیز، سر و صدای زیادی به پا کرده است و از آن به عنوان مدعی جدی اسکار امسال یاد می‌کنند.
داستان ازدواج ساخته‌ی جدید نواح بامباک است که از کارنامه‌ی درخشان او می‌توان به فیلم جالب توجه “داستان‌های میروویتز” اشاره کرد که به خاطر دیالوگ‌نویسی محشر و روابط انسانی پیچیده آن مورد تمجید قرار گرفته بود. و حالا نیز به نظر می‌رسد پس از آن فیلم، یک فیلم پخته‌تر و قابل توجه‌تر ساخته است. نکته‌ی قابل توجه در مورد بامباک این است که او به همراه وس اندرسون، فیلم‌نامه‌ی آقای فاکس شگفت انگیز را نوشته است.
فیلم در فستیوال ونیز، با تمجید منتقدین مواجه گشت. منتقد ورایتی فیلم را هنرمندانه و انسانی خطاب کرده و منتقد ایندیپندت آن را نزدیک به یک شاهکار دانسته است.
در این فیلم آدام درایور و اسکارلت جوهانسون و ری لیوتا نقش آفرینی کرده‌اند.
فیلم در تاریخ ۶ نوامبر (۱۵ آبان) به روی پرده سینماها خواهد رفت.

۳. The Lighthouse

با عرض معذرت چنان این فیلم هیجان انگیز و فوق‌العاده می‌نماید که برای معرفی آن مجبورم بدین شکل معرفی‌اش کنم تا این لیست دو فیلم با رتبه‌ی سوم در خود داشته باشد! به هر جهت معرفی یک فیلم عجیب و غریب هم باید عجیب و تازه باشد!

فانوس دریایی جدیدترین ساخته‌ی کارگردان جوان و ۳۶ ساله‌ی امریکایی، رابرت اگرز، فانوس دریایی است که در آن ویلهم دفو به همراه رابرت پتینسون نقش آفرینی می‌کنند. پس از موفقیت‌ فیلم نخست اگرز، The Witch، انتظارها برای فیلم جدید او به شدت بالا رفته است. این فیلم داستان دو نگهبان فانوس دریایی را در اوایل قرن بیستم میلادی روایت می‌کند که اتفاقاتی شوم زندگی‌ آنها را دگرگون می‌سازد. فیلم با نسبت تصویری نامرسوم ١.٩:١ ساخته شده است و با موضوع عجیب و غریب و سختی که انتخاب کرده، انتظارات را از خود بسیار بالا برده است.
فیلم در دو هفته‌ کارگردانان جوان جشنواره‌ی کن نمایش داده شد و مورد پسند منتقدین و مخاطبین زیادی واقع گشت.
این فیلم در ۱۸ اکتبر (۲۶ مهر) اکران خواهد شد.

۲. Joker

پس از هیاهویی که فیلم جدید تاد فیلیپس، در فستیوال ونیز به راه انداخت، تقریبا همه‌ی دلواپسی‌ها راجع به جوکر جدید را از میان برده و نوید یک فیلم درجه یک را به ما می‌دهد. فیلم با تشویق‌های کم‌نظیر مخاطبان در ونیز مواجه شده و نظر اکثر منتقدین را به خود جلب کرده است و مهم‌تر از همه، در کمال ناباوری، برنده‌ی جایزه‌ی شیر طلایی فستیوال ونیز گشت. البته از روی تریلر‌های فیلم نیز مشخص است که حتی اگر با داستان فاجعه‌ای رو به رو باشیم – که با توجه به نظراتی که از فیلم خوانده‌ایم، بسیار بعید با نظر می‌رسد – ، همچنان بازی خوآکین فونیکس اعجاب آور در نظر خواهد. و صد البته همکاری او با رابرت دنیرو، از همین حالا بسیار جذاب به نظر می‌رسد! پس به گمانم با این تفاسیر باید تمام بدبینی‌ها را کنار بگذاریم – که این بدبینی‌ها به خاطر سابقه‌ی نا امید کننده‌ی تاد فیلیپس ایجاد شده‌اند- و در انتظار این فیلم تا تاریخ ۴ اکتبر (۱۲ مهر) بنشینیم و ببینیم فیلم در جشنواره‌ی اسکار چگونه عمل خواهد کرد و آیا فونیکس برای این نقش فوق‌العاده، برنده‌ی جایزه‌ی اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد خواهد شد یا خیر.

۱. The Irishman

مارتین اسکورسیزی کارگردان با همکاری بازیگرانی چون رابرت دنیرو، آل پاچینو، جو پشی و هاروی کایتل این فیلم طولانی سه ساعت و نیمه را برای نتفلیکس آماده کرده و در تاریخ ۱ نوامبر (۱۰ آبان) به روی پرده خواهد رفت و خبر خوش برای ما ایرانی‌ها اینکه ۲۷ روز پس از اکران فیلم، قادر خواهیم بود تا نسخه‌ی با کیفیت آن را به نظاره بنشینیم.
خبر مهم دیگر این است که استیون زایلیان، فیلم‌نامه‌ نویس مشهور که برای فیلم فهرست شیندلر، برنده‌ی جایزه‌ی اسکار شده است، فیلم‌نامه‌ی مرد ایرلندی را با اقتباس از اثر چالرز برندت، شنیده‌ام خانه‌ها را رنگ می‌کنی، نگاشته و قرار است زندگی فرانک شیران را به تصویر بکشد که جیمی هوفا، رییس اتحادیه‌ی کارگران آمریکا را به قتل رساند.
از دیگر عوامل فیلم می‌توان به رودیگرو پریتو، فیلم‌بردار مکزیکی برنده جایزه‌ی اسکار، اشاره کرد که پس از آخرین فیلم اسکورسیزی، “سکوت” با او همکاری کرده و تلما شونمیکر نیز به مانند همیشه، تدوین فیلم را برعهده‌ داشته است.
اسکورسیزی‌، با آن سابقه‌ی درخشان‌ که انگار بلد نیست فیلم بد بسازد، و یاران او از بازیگران گرفته تا فیلم نامه نویس و فیلم‌بردارش که بالاتر ازشان یاد کردیم، انتظار برای فیلم را بسیار دشوار کرده‌اند. فیلم به یقین از هم‌ اکنون یکی از مهم‌ترین فیلم‌های اسکار خواهد بود و شاید هم به اثری درخشان در کارنامه‌ی اسکورسیزی مبدل گردد.

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.