اهمیت کشور واکاندا از زبان کوین فیج رئیس مارول

16 October 2016 - 23:59

جدا از داشتن نقشی مهم در داستان Captain America: Civil War «کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی»، شخصیت Black Panther زمینه را برای روایت داستان سولوی خود نیز فراهم کرد. این شخصیت به خوبی در جنگ داخلی معرفی شد و پدرش تی‌چاکا نیز پس از معرفی، جان خود را برای پیش‌برد روند داستان از دست داد. با این وجود برای بسیاری باعث تعجب بود که صحنه آخر فیلم، کشور واکاندا، میهن Black Panther را به نمایش گذاشت. قطعا دیدن این کشور تجربه لذت بخشی بود ولی به گفته رئیس استودیوی مارول، کوین فیج (Kevin Feige) این نکته مهم است که به یاد داشته باشیم که این دنیا، در بین فیلم‌های مارول مشترک است. با سینماگیمفا همراه باشید.

 همچنین این نکته نیز مهم است که تمام فیلم‌های سولو در دنیای مارول علی رغم ارتبط کلی با بقیه داستان‌ها، می‌توانند داستان منحصر به فرد خود را داشته‌‌باشند. فیج در این مورد گفت:

ما به رایان کوگلر (Ryan Coogler) قول داده‌بودیم که [واکاندا را] زیاد نشان ندهیم، به همین دلیل بود که فضای به نمایش در آمده کمی عجیب به نظر می‌آمد. قصدمان این نبود که او را به چیزی محدود کنیم. تمام این موضوعات به راحتی و به خوبی در کنار هم قرار خواهند گرفت، چرا که مخاطبان قبول کرده‌اند که تمام این اتفاقات در یک جهان واحد در حال اتفاق افتادن است.

نام کشور واکاندا به مراتب در جریان فیلم Captain America: Civil War شنیده می‌شود ولی به هیچ وجه شاهد به نمایش در آمدن این کشور نیستم، مگر آنجا که جنگ بین قهرمانان داستان به پایان می‌رسد. تی‌چالا، بعد از جستجو و تعقیب گریز برای از بین بردن قاتل پدرش در کشورهای آمریکا، آلمان و روسیه، به کشور خود باز می‌گردد ولی همراه با یک دوست. او در داخل مرزهای واکاندا به استیو راجرز و باکی بارنز پناه داده‌است چرا که هر دو توسط دولت‌های جهان تحت تعقیب هستند، اولی به خاطر امضا نکردن عهدنامه سوکوویا و دومی به خاطر جنایاتش در قالب سرباز زمستان. پس از مخفی شدن، باکی به طور داوطلبانه تصمیم می‌گیرد در حالت خواب زمستانی قرار بگیرد تا دانشمندان واکاندا بتوانند راهی را برای از بین بردن برنامه هایدرا در سر او پیدا کنند. برای خود واکاندا نیز تنها مشخصه‌ای که به نمایش در آمد یک مجسمه مشکی پلنگ در جنگلی مه‌آلود است، ولی همانطور که کوین فیج اشاره کرد، کارگردان رایان کوگلر آزادی عملی بسیاری برای به نمایش درآوردن و ساختن قسمت‌های مختلف این کشور آفریقایی در فیلم Black Panther خواهد داشت.

هنگامی که طرفداران بار دیگر تی‌چالا را پس از چند سال ملاقات کنند، او باید راه و رسم حکومت بر کل یک کشور را به عنوان پادشاه واکاندا یاد گرفته‌باشد. متاسفانه مدت زمان ماندن او در کشورش چندان برای او خوشایند نخواهد بود. در کنار وظایف پادشاهی خود، او باید در قالب Black Panther با شخصیت اریک کیلمانگر با بازی مایکل بی‌جردن (Michael B. Jordan) و ام‌باکو با بازی وینستون دوک (Winston Duke) مقابله کند. از آنجایی که واکاندا اکنون تبدیل به مکانی شناخته شده در دنیای سینمایی مارول شده‌است، باعث تعجب نیست که در آینده و در فیلم‌هایی غیر از فیلم Black Panther شاهد به نمایش در آمدن این کشور باشیم.

Black Panther در تاریخ ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ راهی سینماها خواهد شد.

منبع: CinemaBlend

برچسب‌ها: ، ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.