فستیوال فیلم ونیز: ابراز حمایت ٱنجلینا جولی از فیلم افغانی Hava, Maryam, Ayesha

7 September 2019 - 17:30

آنجلینا جولی (Angelina Jolie) به حمایت از فیلم افغانی زن-محور Hava, Maryam, Ayesha (حوا، مریم، عایشا)، نخستین ساخته صحرا کریمی (Sahraa Karimi)، پرداخته است. این فیلم که نخستین اکران جهانی‌اش در روز جمعه در فستیوال فیلم ونیز (Venice Film Festival) انجام خواهد شد، زندگی و تصمیمات دشواری که پیش روی سه زن افغانی با شرایط اجتماعی متفاوت وجود دارد، را به تصویر می‌کشد. در ادامه خبر با سینما فارس همراه باشید.

جولی در ابراز حمایت خود از فیلم گفت:

این فیلم، فیلم خوش‌ساخت و تأثرانگیزی است که زندگی زنان جوان در افغانستان امروزه را به تصویر می‌کشد. این فیلم، متانت، زیبایی و روحیه زنان افغانی را در حالی‌که مسائلی مانند ازدواج، عشق، دوستی، خانواده، و مادری را تجربه می‌کنند؛ به نمایش می‌گذارد.

تمام بازیگران و عوامل پشت صحنه این فیلم را افراد بومی افغانستان تشکیل می‌دهند. و فیلم توسط تهیه‌کننده و نماینده فروشی از کمپانی فیلم‌سازی Noori: کتایون شهابی (Katayoon Shahabi) تهیه و تولید می‌شود.

جولی در ادامه گفت:

هر فیلمی که در افغانستان ساخته می‌شود، موفقیتی علیه مسائل عجیب و غریب این کشور است. در برهه‌ای از تاریخ که آینده افغانستان پا در هوا است، این فیلم برای ما یادآور تمام چیزهایی است که برای میلیون‌ها زن افغانی می‌تواند در معرض خطر باشد، زنانی که برای انتخاب‌ها و تصمیماتشان- چه در خانه‌های خودشان و چه به طور کلی‌تر در جامعه- شایسته آزادی، استقلال، و امنیت هستند.

کریمی نیز درباره فیلم گفت:

ما دوست داریم که از فستیوال ونیز و سرپرست آن: آلبرتو باربرا (Alberto Barbera) سپاسگزاری کنیم که فیلم مرا به جشنواره فراخواندند و فرصتی برای من مهیا نمودند تا بتوانم توجهات را به سمت مسائلی که کشورم با آن‌ها روبروست- و به ویژه نیاز به تضمین حقوق اساسی زنان در افغانستان- بکشانم. برابری حقوق زن و مرد، سعادت و خوشبختی را برای هر کشوری به همراه خواهد داشت و برای صلح جهانی نیز ضروری است.

منبع: Variety

برچسب‌ها: ، ، ، ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.