جی. کی. رولینگ دلیل پنج قسمتی بودن Fantastic Beasts را بیان می‌کند

17 October 2016 - 17:00

اگر در چند روز گذشته اخبار سینما را دنبال کرده باشید، اکنون احتمالاً می‌دانید که فیلم Fantastic Beasts and Where to Find Them «موجودات شگفت‌انگیز و زیستگاه آن‌ها» قرار است در ۵ قسمت ساخته شود. این فیلم ابتدا قرار بود یک سه‌گانه باشد. حال، جی.کی. رولینگ به طور کوتاه دلیل این موضوع را بیان کرده است. برای اطلاعات بیش‌تر، با سایت خبری و تحلیلی سینماگیمفا همراه باشید.   چند روز پیش نویسنده و خالق سری کتاب‌های هری پاتر به صورت رسمی اعلام کرد که فیلم «موجودات شگفت‌انگیز و زیستگاه آن‌ها» پنج قسمتی خواهد بود. این خبر باعث تعجب و همچنین نگرانی بسیاری از طرفداران شد. بسیاری از این مسئله بیم دارند که افزایش تعداد فیلم‌های این مجموعه، باعث شود تا کیفیت اثر کاهش یابد. سری فیلم‌های هری پاتر بر اساس هفت کتاب این اثر ساخته شد. چگونه ممکن است برای Fantastic Beasts and Where to Find Them «موجودات شگفت‌انگیز و زیستگاه آن‌ها» ۵ فیلم ساخته شود؟ این نکته را هم باید در نظر گرفت که این مجموعه براساس یک کتاب و داستانی کوتاه‌تر نسبت به هری پاتر ساخته می‌شود. با این وجود، رولینگ از این تصمیم کاملاً دفاع می‌کند و به افرادی که به این اثر شک دارند، اطمینان خاطر می‌دهد. او به تازگی توییت مبهم و جذابی منتشر کرده است که ما را نسبت به این تصمیم کمی خوشبین‌تر می‌کند:

من فکر می‌کنم وقتی که شما متوجه شوید ما چه داستانی را واقعاً می‌خواهیم برای شما بگوییم، به این نکته پی خواهید برد که ممکن نیست فقط در یک فیلم روایت شود.

نکته مهم در توییت جی.کی. رولینگ، استفاده از واژه “واقعاً” است. رولینگ با استفاده از این واژه قصد دارد که به ما بگوید داستان فیلم چیزی فراتر از آنچه هم‌اکنون می‌دانیم، خواهد بود.

حال سوال مهم اینجاست، داستان واقعاً درباره چه چیزی است؟

رولینگ به این سوال پاسخی نداده است اما تئوری‌هایی وچود دارند که به شدت هیجان‌انگیز به نظر می‌رسند. در یکی از ویدیوهای این فیلم، نام گلرت گریندل‌والد را به عنوان فردی که با جادوی سیاه به اروپا حمله کرده‌ است، مشاهده می‌کنیم. همچنین در گذشته هم اشاراتی به او شده بود. اگر گریندل‌والد در سری فیلم‌های «موجودات شگفت‌انگیز و زیستگاه آن‌ها» وجود داشته باشد، می‌تواند نتیجه‌ بسیار خوب و هیجان‌انگیزی را به دنبال داشته باشد. افرادی که به مجموعه کتاب‌های هری پاتر علاقه‌مند باشند، می‌دانند که گریندل‌والد چه کسی است. او در ابتدا یکی از بهترین دوستان آلبوس دامبلدور بوده است؛ اما بعدها به جادوی سیاه روی می‌آورد و همین امر باعث می‌شود که بین آن‌ها نبردی بزرگ رخ دهد که در نهایت در این نبرد دامبلدور موفق به شکست دادن گریندل‌والد می‌شود. اگه چنین چیزی حقیقت داشته باشد، هم می‌تواند نوید یک مبارزه نفس‌گیر و لذت‌بخش را میان دو جادوگر بسیار توانا و ماهر بدهد و هم می‌تواند تجدید دیداری با شخصیت‌ محبوبی همچون دامبلدور باشد. در کنار این‌ها، گریندل‌والد یکی از افراد قدرتمند و مهم این دنیای جادویی است؛ به همین خاطر، دیدن او در این مجموعه بسیار خوشایند بود.

تاکنون درباره این فیلم می‌دانیم که قرار است ماجرای شخصی به نام نیوت اسکمندر (Newt Scamander) را با بازی ادی ردماین (Eddie Redmayne) دنبال کنیم. نیوت اسکمندربرای پیدا کردن و جمع‌آوری جانوران شگفت انگیز در جهان سفر کرده است و اکنون در راه سفر به انگلیس در نیویورک توقف می‌کند. او از یافته‌ها و تحقیقات خود کتابی می‌نویسد که بعدها این کتاب در مدرسه جادوگری هاگوارتز تدریس خواهد شد. هرچند در حال حاضر، دغدغه او چیز دیگری است. طی اتفاقی، جعبه‌ جادویی او که پر از جانورانی شگفت‌انگیز است، باز می‌شود و این جانوران عجیب فرار می‌کنند و در سراسر شهر نیویورک ویرانی به بار می‌آورند. حال، نیوت با کمک و همراهی دوستانش ماجرای خود را برای پیدا کردن این جانوران رقم می‌زند. با وجودی که ماجرای Fantastic Beasts در دنیایی آشنا رخ خواهد داد، اما بسیاری از چیزهای آن نو به نظر می‌رسند. اگر قرار باشد که داستان گریندل‌والد را هم در این مجموعه ببینیم، باید منتظر چیزهای شگفت‌انگیز بسیاری در ۵ قسمت این فیلم باشیم.

فیلم Fantastic Beasts توسط دیوید یتس کارگردانی خواهد شد. علاوه بر ادی ردماین، بازیگرانی نظیر کاترین واترستون (Katherine Waterston)، آلیسون سودول (Alison Sudol)، کالین فارل (Colin Farrell)، دن فاگلر (Dan Fogler)، ران پرلمن (Ron Perlman)، ازرا میلر (Ezra Miller) و سامانتا مورتون (Samantha Morton) در این فیلم ایفای نقش خواهند کرد. مدتی پیش آخرین تریلر و پوستر رسمی این فیلم از سایت سینماگیمفا منتشر شد.

Fantastic Beasts and Where to Find Them «جانوران شگفت‌انگیز و زیستگاه‌ آن‌ها» در تاریخ ۱۸ نوامبر ۲۰۱۶ برابر با ۲۸ آبان ۹۵ در سینماهای آمریکا اکران می‌شود. دنباله این فیلم هم که مدتی پیش به صورت رسمی تایید شد، در تاریخ ۱۶ نوامبر ۲۰۱۸ (۲۵ آبان ۹۷) منتشر خواهد شد.

همچنین می‌توانید پرونده: بررسی هری پاتر و فرزند نفرین شده و احتمال ساخت فیلم بر اساس آن را در سینماگیمفا مطالعه کنید.

منبع: Cinemablend

Save

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.