نظر منتقدین در مورد فیلم It: Chapter Two چیست؟

10 September 2019 - 11:06

پنجم سپتامبر سال ۲۰۱۷، ژانر فیلم‌های فراطبیعی ترسناک رنگ تازه‌ای به خود گرفت و اندی موشیاتی (Andy Muschietti) کارگردان ۴۶ ساله‌ی فیلم It «آن»، اثری را روانه‌ی سینماها کرد که پرفروش‌ترین فیلم ترسناک تاریخ لقب گرفت. همچنین این فیلم نظرات مثبتی را دریافت کرد و نمره‌ی خوب ۶۹/۱۰۰ را از متاکریتیکس از آن خود نمود. It از رمانی با همین نام نوشته‌ی استفان کینگ اقتباس شده است. داستان این فیلم در تابستان سال ۱۹۸۹به وقوع می‌پیوندد و روایت هفت کودک از شهر خیالی دِری در ایالت مین آمریکا را دنبال می‌کند که در اثر مواجهه با دلقکی ناشناس وحشت‌زده شده‌اند. It در مجموع ۷۰۰٫۴ میلیون دلار در باکس آفیس جهانی فروخت؛ در حالی که بودجه‌ی ساختش تنها ۳۵ میلیون دلار بوده‌است. این نتایج مثبت باعث شد تا سازندگان فیلم بخش دوم آنرا نیز بسازند و اندی موشیاتی It: Chapter Two «آن : قسمت دوم» را ساخت تا این فیلم دقیقا دو سال بعد از قسمت اول خودش یعنی ۶ سپتامبر ۲۰۱۹ روی پرده‌ی سینماها باشد و داستان تازه‌ای را در ژانر وحشت بازگو کند. امروز با نظر منتقدین در مورد فیلم دوم با شما همراه هستیم. در سینما فارس بخوانید.

خلاصه‌ی رسمی که برای فیلم منتشر شده است را با هم می‌بینیم:

بیست و هفت سال بعد از اینکه باشگاه بازندگان، پنی وایز (Pennywise) را شکست دادند، او وحشت را به شهر دری (Derry) دوباره بازگردانده است. اکنون آنها بزرگ شده است و هر کدام راه متفاوتی را در پیش روی خود دارد. بخاطر اینکه مجددا افراد شهر در حال ناپدید شدن هستند، مایک (Mike) تنها فردی از گروه است که در شهر خودشان باقی مانده است و با بقیه تماس می‌گیرد. آنها که از گذشته‌ی خود بسیار آسیب دیده‌اند، دوباره باید با ترس قدیمی و عمیقشان روبرو شوند و یکبار دیگر پنی وایز را شکست دهند. باید گفت این دلقک از همیشه کشنده‌تر شده است.

اما بازیگران فیلم دوم عبارتند از: اندی بین (Andy Bean)، بیل هیدر (Bill Hader)، بیل اسکارشگورد (Bill Skarsgård)، چوزن جیکوبز (Chosen Jacobs)، فین وولفارد (Finn Wolfhard)، ایسایا مصطفی (Isaiah Mustafa)، جک گریزر (Jack Grazer)، جکسون رابرت اسکات (Jackson Robert Scott)، جیدن لیبرهر (Jaeden Lieberher)،  جیک ویری (Jake Weary)، جیمز مک آووی (James McAvoy)، جیمز رنسون (James Ransone)، خاویر بوتت (Javier Botet)، جی رایان (Jay Ryan)، جرمی ری تیلور (Jeremy Ray Taylor)، جس ویکسلر (Jess Weixler)، جسیکا چستین (Jessica Chastain)، کیت کوربت ( Kate Corbett)، نیکولاس همیلتون (Nicholas Hamilton)، سوفیا لیلیز (Sophia Lillis)، تیچ گرنت (Teach Grant)، تروی جیمز (Troy James)، ویات اولف (Wyatt Oleff) و خاویر دولان (Xavier Dolan).

قسمت دوم It دارای درجه‌ی R است و بچه‌های زیر ۱۷ سال برای تماشای آن باید با خانواده به سینما بروند و ۱۶۹ دقیقه نیز به طول می‌انجامد (دو ساعت و ۵۰ دقیقه!). این فیلم از مجموع ۵۱ نقدی که در سایت متاکریتیکس دریافت کرده، نمره‌ی متوسط ۵۸ را گرفته است که نشان از پسرفت آن نسبت به فیلم اول خود دارد. عملکرد این فیلم در باکس آفیس خوب بوده است اما باز هم به درخشش فیلم اول عمل نکرده است.  ۲۴ نقد فیلم It: Chapter Two را مثبت ارزیابی کرده‌اند، ۲۴ نقد آنرا متوسط و ۳ نظر هم به فیلم رای منفی دادند تا فیلم دوم It آنچنان که انتظار می‌رفت باشکوه نباشد. اما سرانجام در زیر نظر تعدادی از منتقدین این فیلم را تا این لحظه برای شما آورده‌ایم. با سینما فارس همراه باشد.

Empire«۱۰۰/۱۰۰ |  منتقد: الکس گادفری»
یک دنباله‌ی روانشناسانه‌ی بی‌رحم؛ همه چیز اینجا همان گونه است که باید باشد: عمیق‌تر، جالب‌تر و ترسناک‌تر. موشیاتی یک قدم رو به جلو برداشته است و این فیلم به شدت سرگرم کننده‌ است.
Variety  «۷۰/۱۰۰  |  منتقد: پیتر دبوراگ»
It: Chapter Two از چیزی که باید باشد طولانی‌تر است، اما تبدیل به چیزی قابل توجه شده است و از جهات بسیار زیادی به الگوهایی که برای مخاطبان جذابیت دارد نزدیک است.
Austin Chronicle
«۸۹/۱۰۰  |  منتقد: مارک ساولف»
شما باید اقتباس از هر رمان استفن کینگ را به کارگردان اندی موشیاتی بسپارید. به دلیل اینکه با امکانات کم ممکن است همیشه کار خوب از آب درنیاید، اما فیلم دوم It موفق شد تمام توقف‌ها و قسمت‌های متعددی از فیلم اول را بهبود بخشد.
IGN
«۷۰/۱۰۰  |  منتقد: جیم وجودا»
در فیلم It Chapter Two هنوز لحظات زیادی برای ترسیدن و لذت بردن وجود دارد اگرچه هنوز هم کاملا نمی‌توان آنرا موفق خواند.
TheWrap
«۷۰/۱۰۰  |  منتقد: دان کالاهان»
It Chapter Two پروژه‎‌ی بسیار باشکوه‌تری نسبت به فیلم اول است.
The Playlist
«۶۷/۱۰۰  |  منتقد: گریفین شیلر»
علی‌رغم برخی کمدی‌های نابجا، چندین تصمیم عجیب ابتکاری و وجود تناقضات تنشی، It Chapter Two یک فیلم قابل قبول را به ارمغان آورد و یکی از پر تحرک‌ترین، قابل اعتمادترین و احساسی‌ترین فیلم‌های ژانر خود را پدید آورده است.
Uproxx
«۶۵/۱۰۰  |  منتقد: مایک رایان»
It Chapter Two در مورد رستگاری است و بازندگان دوباره برای اینکه یاد بگیرند چگونه قوی باشند، دور هم جمع می‌شوند. بازیگران این کار را خوب انجام می‌دهند. اما بزرگترین مشکل: IT است، چرا که IT می‌تواند همه‌چیز باشد و یا هیچ چیز نباشد. IT هیچ قانون، دلیل یا انگیزه‌ای برای انجام هر کاری که انجام می‌دهد ندارد.
CNN
«۶۰/۱۰۰  |  منتقد: برایان لوری»
این فیلم سه ساعت طول می‌کشد تا به حدی از تکرار ترساندن‌ها می‌رسد که مخاطب از دیدن آنها بی حس می‌شود.
Entertainment Weekly
«۵۸/۱۰۰  |  منتقد: لی گرین‌بلت»
مشکل اصلی فیلم دوم این است که به شدت طولانی است و همینطور ادامه می‌یابد. اگرچه مختصرگویی لازمه‌ی اصلی یک ترس خوب نیست، اما لااقل داستان را به خوبی منتقل می‌کند، نه اینکه سکانس به سکانس دلقکی را نشان بدهد و به کاراکترهای فیلم اجازه دهد همان جا بمانند و اینقدر این روند تکرار شود تا جایی که کار دیگری جز خندیدن برای بیننده وجود نداشته باشد.
ScreenCrush
«۵۰/۱۰۰  |  منتقد: مت سینگر»
ریزه‌کاری‌ها و توضیحات باعث غرق شدن در داستانی می‌شود که قبلا در این مورد بسیار موثر عمل کرده بود. من It Chapter Two را چند شب پیش دیدم و فکر می‌کنم تازه تمام شد!
The Hollywood Reporter
«۵۰/۱۰۰  |  منتقد: جان دفور»
اگرچه موشیاتی گاه و بیگاه روش‌های دوست داشتنی تغییر فیلم از یک جا به جای دیگر را به کار گرفته است، اما داستان‌ها به طور معنادار و احساسی با هم جور درنمی‌ایند. اگرچه ممکن است در یک سریال چندین و چند ساعته این روش خوب از آب دربیاید.
The Guardian
«۴۰/۱۰۰  |  منتقد: پیتر بردشاو»
مشابه فیلم اول، it به یک آنتولوژِی بدون داستان و یک فیلم مجازی از ژانر ترسناک تبدیل شده است که می‌تواند به هر شکلی نمایش داده شود. در فیلم دوم، تحمل شما برای دیدن این موضوع آزمایش می‌شود. چرا که بر خلاف فیلم اول بسیار طولانی است.
Washington Post
«۳۷/۱۰۰  |  منتقد: آلان زیبرمن»
این فیلم شبیه به بازی صندلی با موسیقی است که به شدت طول می‌کشد. و از آنجا که موشیاتی چند تکنیک محدود برای ایجاد وحشت در اختیار دارد، فیلم ظرفیت ترساندن را هم از دست می‌دهد.
منبع: متاکریتیکس

مطالب مرتبط



مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.