۱۴ فیلم مورد انتظار جشنواره فیلم تورنتو

11 September 2019 - 14:00

با اینکه شروع پاییز، معمولا یعنی آغاز مدارس و پایان تفریح و خوش‌گذرانی، هالیوود مسیر خاص خود را با تغییر فصل در پیش دارد. فستیوال بین‌المللی فیلم تورنتو (TIFF) که ۵ سپتامبر (۱۴ شهریور) کار خود را شروع کرده، آغازگر رقابت برای اسکار است. در ادامه با سینمافارس همراه باشید.

برخلاف فستیوال‌های فیلم ونیز و تلورید، که هردو قبلا آخر هفته‌ها بودند، فستیوال فیلم تورنتو راحت‌تر به فیلم‌های اکرانی بیشتری دست یافته: بیش از ۲۰۰ فیلم‌. در اینجا قصد داریم‌۱۴ فیلمی که حرف بیشتری برای گفتن در فستیوال فیلم تورنتو دارند را به شما معرفی کنیم.

Hustlers
(کاری از STX Entertainment؛ اکران: ۱۳ سپتامبر- ۲۲ شهریور)
کارگردان: لورنا اسکافاریا
بازیگران: کانستنس وو، جنیفر لوپز، جولیا استیلز، که‌که پالمر، لی‌لی رینهارت، کاردی بی. لیزو
از وقتی Hustlers را روی پرده دیدیم، نمی‌توانیم بهش فکر نکنیم. در فصل اسکار، همیشه فیلمی هست که به مسائل اجتماعی بپردازد. این کمدی درام را لورن اسکافاریا نوشته و کارگردانی کرده و به موفقیت زیادی در باکس‌آفیس دست خواهد یافت و نظر منتقدین را جلب می‌کند. فیلم بحران مالی سال ۲۰۰۸ را نشان می‌دهد که گروهی از رقصنده‌ها در کلوبی در نیویورک تلاش می‌کنند روی کار بمانند. اگر عدالتی وجود داشته باشد، جنیفر لوپز اولین نامزد اسکار خواهد بود.

The Laundromat
(کاری از نتفلیکس؛ اکران: ۲۷ سپتامبر- پخش از نتفلیکس: ۱۸ اکتبر)
کارگردان: استیون سودربر (Steven Soderbergh)
بازیگران: مریل استریپ، گری اولدمن، آنتونیو بندرس، جفری رایت، ملیسا راچ، جف میچالسکی، جین موریس، رابرت پاتریک، دیوید اسکیمر، کریستلا آلونزو، لری کلارک، ویل فورت، کریس پارنل، نانسو آنوزی، لری ویلمور، جسیکا آلین، نیکی آموکا-برد، متیاس اسکونارتس، روزالیند کائو، کانجو لی، مینگ لو، جیمز کرامول، شارون استون.
استیون سودربر داستان خبری سال ۲۰۱۵ درباره اوراق پاناما را از طریق زن اهل غرب، الن مارتین (با بازی مریل استریپ) نشان می‌دهد.

Judy
(کاری از Roadside Attractions؛ اکران: ۲۷ سپتامبر)
کارگردان: روپرت گولد
بازیگران: رنه زلوگر، جسی باکلی، گیا ویس، فین ویتراک، مایکل گامبون
اگر هنوز داشته باشدش تعجب همه را برخواهد انگیخت. در زمستان ۱۹۶۹، جودی گارلند بعد از بی‌پول شدن و از دست دادن شانس حضورش در هالیوود، چند کنسرت در لندن برگزار کرد که نمرات متفاوتی گرفت. او بعضی شبها مانند دورتی درخشید و شبهای دیگر به سختی می‌توانست روی سن بایستد چون تعادل نداشت. رنه زلوگر در این فیلم از خود اصلی‌اش فاصله گرفته و ستاره برجسته The Wizard of Oz را در طول ماه‌های آخر زندگی‌اش نشان می‌دهد. بنظر می‌رسد زلوگر باز به عرصه اسکار باز می‌گردد.

Dolemite Is My Name
(محصول نتفلیکس، اکران: ۴ اکتبر؛ پخش از نتفلیکس: ۲۵ اکتبر)
کارگردان: کریگ برویر
بازیگران: ادی مورفی، کیگان مایکل کی، مایک اپس، کریگ رابینسون، تیتوس برگس، داواین جوی رندولف، کادی اسمیت-مک‌فی، اسنوپ داگ، ران سپاس جونز، بری شاباکا هنلی، تیپ هریس، لونل، تاشا اسمیت، وسلی اسنایپس.
ادی مورفی نقش جودی ری مور‌ را بازی می‌کند، کمدی استند‌آپی که شخصیت Dolemite را در کمدی‌اش خلق کرده، دلالی که کلوب شبانه دارد و به بازیگری ادامه داده و فیلمی به همین نام در سال ۱۹۷۵ می‌سازد. مورفی حالت برگشت کاملی را بوجود آورده و Dolemite Is My Name را ارتقا بخشیده و حتی در ماه دسامبر بعد از ۳۵ سال برای اولین بار در Saturday Night Live حضور می‌یابد. مخاطبین شاهد بازگشت وسلی اسنایپس در نقش کارگردان Dolemite، دیورویل مارتین هستند. روث ای کارتر (Ruth E. Carter) طراحی لباس آن را برعهده دارد.

Joker
(محصول برادران وارنر، ۴ اکتبر)
کارگردان: تاد فیلیپس
بازیگران: واکین فینیکس، رابرت دنیرو، زازی بیتز، مارک مارون، برت کالن
این فیلم کمیکی کل هالیوود را تحت سلطه خود در آورده است اما بطور طبیعی انتظار رقابت آن در فستیوال فیلم ونیز را نداشتید. جوکر هفته گذشته پخش شد و عمده نمراتش مثبت بودند. نیازی به گفتن نیست که پیش‌بینی‌های زیادی پیرامون این فیلم‌ مستقل با بازی واکین فینیکس بعنوان تبهکار بتمن صورت گرفته شده‌اند.

Jojo Rabbit
(محصول فاکس سرچ‌لایت، ۱۸ اکتبر)
کارگردان: تایکا وایتیتی
بازیگران: سم راکول، اسکارلت جوهانسون، ربل ویلسون، توماسین مک‌کنزی، رومن گریفین دیویس، وایتیتی
اواخر جنگ جهانی دوم در آلمان، بچه هیتلر یوت، Jojo (با بازی رومن گریفین دیویس) که دوست خیالی‌اش هیتلر (با بازی تایکا وایتیتی) است، متوجه می‌شود که مادرش (با بازی اسکارلت جوهانسون) به مخفی کردن یهودی‌ها کمک کرده است. این فیلم واکنشات مثبتی دریافت کرد و این یعنی وایتیتی در به تصویر کشیدن هیتلر، گل کاشته است.

Waves
(محصول A24، اکران: اول نوامبر)
کارگردان: تری ادوارد شالتس
بازیگران: کلوین هریسون جونیور، لوکاس هجز، تایلور راسل، الکسا دیمی، نیل هاف، کلیفتون کالینز جونیور، رنه الیس گولدبری، استرلینگ کا. بروان

فیلم Waves داستان خانواده سیاه‌پوست ثروتمندی در فلوریدا است و سومین فیلم ادوارد شالتس بعد از Krisha و They Come at Night است. جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو فیلم Waves را در گروه موج جدید نشان می‌دهد.

Harriet
(محصول Focus Features، اکراند اول نوامبر)
کارگردان: کسی لمونز
بازیگران: سینتیا اریوو، جنل مونه، لزلی آدوم جونیور، جو آلوین
سینتیا اریوو نقش هریت توبمن را بازی می‌کند، برده‌ نخلستان مارلی‌لند که از طریق راه‌آهن Underground فرار می‌کند و یکی از مدافعین مشهور حقوق برده‌داری در تاریخ آمریکا شد. جنل مونه نقش زمین‌دار اهل فیلدلفیا او را بازی می‌کند که به او پناه می‌دهد و دوستش می‌شود؛ لزلی آدوم جونیور مدافع حقوق برده‌داری است که هریت را به آزادی و فعالیت تازه خود ترغیب می‌کند.

Marriage Story
(محصول نتفلیکس؛ اکران: ۶ نوامبر؛ پخش از نتفلیکس: ۶ دسامبر)
کارگردان: نوا بومبچ
بازیگران: اسکارلت جوهانسون، آدام درایور، لورا درن، آلن آلدا، ری لویتا، جولی هیجرتی، مریت وور، آژی رابرتسون
این فیلم هر دو بُعد زندگی زوج در حال طلاقی را با بازی اسکارلت جوهانسون و آدام درایور نشان می‌دهد. این فیلم نه تنها داستان شخصی آن‌هاست بلکه داستان مصیبت‌های طلاق مانند وکیل‌های گران است. در وصف این فیلم در ونیز نوشته شده: ترکیب دقیق عشق و شکست عاطفی.

Ford v Ferrari
(محصول دیزنی-فاکس؛ اکران: ۱۵ نوامبر)
کارگردان: جیمز منگولد
بازیگران: مت دیمون، کریستین بیل، جان برنتال، کاتریونا بالف، تریسی لتس، جاش لوکاس، نوا جوپ، رمو گیرون، ری مک‌کینان، جی‌جی فیلد، جک مک‌مولان
جیمز منگولد از زمان موفقیت فیلم Logan در سال ۲۰۱۷، مباحث معمولی را از فیلم‌هایش خط زد. این فیلم سال ۱۹۵۹ را نشان می‌دهد، دو مسابقه دهنده باید فراری را شکست دهند تا با شرکت خودروسازی فورد مشارکت داشته باشند. طبق نظر منتشر شده از فیلم در ونیز، این فیلم دو ساعت و نیمِ سرعت آرامی دارد اما بازیگران اصلی‌اش عالی هستند.

Knives Out
(محصول لاینزگیت؛ اکران: ۲۷ نوامبر)
کارگردان: ریان جانسون
بازیگران: دنیل کریگ، کریس ایوانز، آنا دو آرماس، جیمی لی کرتیس، مایکل شانون، دان. جانسون، تونی کالت، لاکیث استنفیلد، کاترین لنگفورد، جادن مارتل، کریستوفر پلامر، فرانک اُز، ریکی لیندهوم، ادی پاترسون، کا کالان، نوا سگان
بین پروژه‌های جنگ ستارگان، ریان جانسون با فیلم Brick محصول سال ۲۰۰۵ به ژانر جنایی بازگشت. دنیل کریگ در فیلم Knives Out نقش کارآگاه اهل جنوب مشهوری به نام بنوت بلانک را بازی کرده که به دنبال قاتل رمان‌نویس ثروتمندی به نام هارلان ترومبری در روز تولد ۸۵ سالگی‌اش است. این نمایش جهانی فیلم شکل آگاتا کریستی با تمانی ستاره‌هایش داشت. بین این کار و اقتباس‌های کنث برانا از کریستی، این فیلم یک پیروزی است.

Uncut Gems
(محصول A24؛ اکران: ۱۳ دسامبر)
کارگردان: بنی سفدای، جاش سفدای
بازیگران: آدام سندلر، لیکیث استنفیلد، جولیا فاکس، کوین گارنت، ایدینا منزل، اریک بوگاسیان، جود هیرسک
آدام سندلر در این فیلم نقش هووی رتنر، جواهرسازی که در آستانه خراب شدن است، را بازی می‌کند. اگر سندلر شوخ طبع و جدی وجود داشته باشد، هووی از یکی دزدیده تا دیگری را خلق کند، سندلر بامزه و احمق در فیلم جدی. نتیجه چیز خاصی شده که درباره آن اینچنین نوشته شده: برادران سفدی مسئول این نیروی کل فیلم هستند که خسته کننده و مفرح است.

A Beautiful Day in the Neighborhood

(محصول سونی پیکچرز اینترتینمنت، اکران: ۲۲ نوامبر)
کارگردان: ماریل هلر
بازیگران: تام هنکس، متیو رایز، سوزان کلچی واتسون، کریس کوپر
فرد راجرز موضوع دو مستندی است که یکی نامزد اسکار شد- Won’t You Be My Neighbo?- و دیگری کمتر شناخته شده است- Mister Rogers: It’s You I Like. ‌
تام هنکس نقش او را در این فیلم بازی می‌کند که درباره دوستی راجرز با لدید وگل (با بازی متیو رایس)، روزنامه‌نگاری که ستایشش می‌کند، است. ماریل هلر که روی داستان زنان پیچیده در The Diary of a Teenage Girl تمرکز داشت و سال گذشته Can You Ever Forgive Me? را ساخت، اینبار به مسائل مربوط به مردان پرداخته است.

Just Mercy
(محصول برادران وارنر، اکران: ۲۵ دسامبر)
کارگردان دستین دنیل کرتون
بازیگران: مایکل بی‌. جردن، جیمی فاکس، بری لارسون، راب مورگان، تیم بلیک نلسون
اول از همه باید بگوییم که برادران وارنر این فیلم را براساس شرح حال برایان استیونسون، وکیل اهل آلاباما که پرونده قتلی را برعهده گرفت، ساخته و تریلر آن فضای To Kill a Mockingbird را نشان داد. حداقل اینقدر می‌دانیم که مایکل بی‌. جوردن که نقش این وکیل را بازی می‌کند، که وقت نامزد اسکار شدنش است، او قبلا برای Fruitvale Station, Creed و Black Panther اسکار گرفت.

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.