نگارش فیلم‌نامه Shrek 5 آغاز شده‌است

19 October 2016 - 17:00

در چند سال اخیر طرفداران انیمیشن شاهد چندین فیلم بزرگ و پر سر و صدا بوده‌اند. فیلم‌هایی نظیر Toy Story 3 «داستان اسباب بازی ۳»، Despicable Me «من نفرت‌انگیز» و دنباله‌های آن، The Secret Life of Pets «زندگی مخفی حیوانات خانگی»، Inside Out و Zooptopia «آرمان شهر حیوانات» نمونه‌هایی از این دست هستند که هم توانستند از نظر گیشه موفق باشند و هم نظر مثبت منتقدان را جلب کنند. ولی شاید باعث تجب شما شود که هیچکدام از فیلم‌های بسیار موفق بالا هنوز نتوانسته‌اند از نظر موفقیت به گرد پای فرنچایز Shrek و دنباله‌های آن برسند. در واقع، Shrek 2 به مدت ۱۲ سال موفق‌ترین فیلم گیشه در ژانر خود بود تا این که رکورد آن توسط Finding Dory «در جست و جوی دوری» در تابستان امسال شکسته شد. با سینماگیمفا همراه باشید.

به طور کلی تا به این لحظه ۵ فیلم (اگر اسپین‌آف Puss in Boots «گربه چکمه پوش» را محاسبه کنیم) از این فرنچایز منتشر شده‌است و توانسته به مجموع فروش داخلی ۱٫۴ میلیارد دلار و فروش خارجی ۳٫۵ میلیارد دلار دست یابند. آخرین فیلم این فرنچایز Shrek Forever After «شرک برای همیشه» در سال ۲۰۱۰ منتشر شد. این فیلم از نظر فروش در آمریکا کمترین فروش را در مقایسه با فیلم‌های قبلی به دست آورد ولی کماکان از نظر فروش کلی بسیار موفق بود. علی‌رغم وجود نشانه‌هایی مبنی بر اتمام این فرنچایز، استودیوی NBCUniversal با خرید Dreamworks Animation، ساخت پنجمین فیلم شرک را تایید کرد. و حال نیز این موضوع مشخص شده‌است که نویسنده Shrek 5 کسی است که سابقه بسیار درخشانی در زمینه کمدی دارد.

به گزارش The Hollywood News، مایکل مک‌کالرز (Michael McCullers) در حال نگارش نگارش فیلم‌نامه Shrek 5 است. این نویسنده با تجربه، اولین تجربه نویسندگی خود را در برنامه Saturday Night Live به دست آورد و بعد از آن با همکاری مایک مایرز (Mike Myers) سه گانه Austin Powers را نوشت. مک‌کالرز همچنین فیلم Baby Mama با بازی تینا فی (Tina Fey) را نوشت و کارگردانی کرد و حال نیز در حال نگارش فیلم‌نامه فیلم سوم Hotel Transyvlania «هتل ترانسیلوانیا» است.

shrek-5-release-date-2019

همکاری مک‌کالرز در پروژه Shrek 5 زمانی مشخص شد که The Hollywood News مصاحبه‌ای با کارگردانان فیلم تازه اکران شده Trolls، ترتیب داد. در گفتگو با والت دورن (Walt Dohrn) و مایک میچل (Mike Mitchell) بحث به سمت فیلم Shrek 5 کشیده شد (که میچل فیلم آخر آن را کارگردانی کرده‌بود) و میچل در این رابطه گفت:

آنها داستان بسیار خوبی دارند که قرار است توسط مایک مک‌کالرز نوشته‌شود که سابقه نوشتن سه گانه Austin Powers را کارنامه خود دارد. او ایده‌های بسیار خوبی برای این کار دارد و در حال حاضر همه مشغول بررسی آن هستند.

با اینکه خبر همکاری این دوکارگردان هنوز در این فیلم تایید نشده‌است ولی دورن در این مورد گفت: «داستان‌های زیادی در آن دنیا برای نقل کردن وجود دارد و ما قطعا آماده هستیم که در آن همکاری داشته‌باشیم».

با اینکه شش سال از انتشار آخرین فیلم شرک گذشته است و به احتمال زیاد تا رسیدن فیلم بعدی، این زمان به یک دهه خواهد رسید، ولی هنوز هم منطقی است NBCUniversal و Dreamworks بخواهند دوباره اوگر سبز دوست داشتنی را به دنیای سینما بازگردانند. با افزایش درآمد فیلم‌های سینمایی و موفقیت اخیر انیمیشن‌ها در گیشه، به نظر می‌رسد ایده ساخت Shrek 5 بسیار هوشمندانه باشد. به هر حال، فاصله زمانی زیاد بین فیلم‌های انیمیشن چندان اهمیتی ندارد، چرا که صدای دوبلورهای شخصیت‌های آنها به ندرت دچار تغییر می‌شود (مثالی در این زمینه فیلم Toy Story 3 است).

حضور مک‌کالرز به عنوان نویسنده در این فیلم با توجه به استعداد او در ژانر کمدی، خبر بسیار خوبی برای طرفداران این فرنچایز است. فیلم‌های شرک همیشه از المان‌های طنز به خوبی بهره برده‌اند و با حضور بزرگان این ژانر مانند مایرز و ادی مورفی (Eddie Murphy) در آن، و همکاری دوباره مک‌کالرز با مایرز، امید است فیلم پنجم، دوباره بتواند این فرنچایز را به فرم سابق خود بازگرداند.

منبع: ScreenRant

برچسب‌ها: ، ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.