باکس‌آفیس هفتگی: جوکر همچنان حرف اول را در گیشه می‌زند

14 October 2019 - 12:30

علی‌رغم اکران گسترده سه فیلم، جوکر همچنان صدرنشینی خود را حفظ کرده و در بازارهای داخلی و خارجی و جهانی مقتدرانه پیشتازی می‌کند. این فیلم ظرف ۱۲ روز توانسته ۵۴۳ میلیون دلار بفروشد. درحالیکه فیلم‌های جدید مانند The Addams Family در رده دوم و Gemini Man محصول پارامونت و Jexi محصول لاینزگیت برای یافتن مخاطب تقلا می‌کنند. گرچه، تنها فیلمی که تلاشی نکرده، Parasite بوده که روی فروش این سه فیلم تاثیر گذاشته است. در ادامه خبر با سینما فارس همراه باشید.

جوکر با فروش ۵۵ میلیون دلاری‌اش مجددا صدرنشین این هفته شد، گرچه این فیلم تریلر با افت ۴۳ درصدی مواجه گردیده و مجموع فروش داخلی‌اش ظرف ده روز به ۱۹۲.۷ میلیون دلار رسیده است و فراتر از انتظا ظاهر شده است. در اصل، این دومین هفته پرفروش ماه اکتبر است.

جوکر در بازار بین‌المللی، فروش بالایی داشته و ۱۲۳.۷ میلیون دلار در ۷۹ بازار فروخته و مجموع فروش خارجی‌اش به ۳۵۱ میلیون دلار رسیده و به فروش جهانی ۵۴۳.۹ میلیون دلار نزدیک شده است. این فیلم نهمین فیلم پرفروش دی‌سی شده و بعد از Justice League (لیگ عدالت) قرار گرفته است. افتتاحیه‌های جدید فیلم در فرانسه با ۱۰.۳ میلیون دلار و آلمان با ۹.۳ میلیون دلار صورت گرفته‌اند. بریتانیا بیشترین فروش را با ۳۶.۹ میلیون دلار داشته است.

رده دوم جدول در اختیار اقتباس انیمیشنی The Addams Family است که توانسته ظرف سه روز ۳۰.۲۹ میلیون دلار بفروشد. این فیلم امتیاز +B سینمااسکور را دریافت کرده، درحالیکه ۵۹ درصد مخاطب خانم داشته و ۴۸ درصد مخاطبین زیر ۱۷ سال داشتند. باید منتظر ماند و دید فیلم در فصل هالووین چه عملکردی خواهد داشت.

فیلم Gemini Man محصول پارامونت در رده سوم قرار گرفته، فیلمی که انگ لی (Ang Lee) آن را کارگردانی و ویل اسمیت (Will Smith) در آن ایفای نقش کرده و در سه روز اول ۲۰.۵ میلیون دلار فروش داشته است. این فیلم با بودجه ۱۳۸ میلیون دلاری‌اش، امتیاز +B سینمااسکور را دریافت کرده که ۵۶ درصد از مخاطبین‌اش مرد بودند و ۵۳ درصد از آن‌ها زیر ۳۰ سال داشتند.

در بازار بین‌المللی، این فیلم در ۵ بازار اکران شده و این هفته در ۵۸ بازار اکران می‌گردد و ۳۱.۱ میلیون دلار فروش داشته و مجموع فروشش به ۳۹ میلیون دلار می‌رسد. فرانسه و آلمان بیشترین فروش را با ۵.۱ و ۴.۵ میلیون دلار داشتند. در بازارهای جدید، مکزیک و روسیه ۲.۷ میلیون دلار فروختند و کره جنوبی و بریتانیا ۲.۲ میلیون دلار فروش داشتند. این فیلم ۲۵ اکتبر در ژاپن و تایوان اکران می‌شود.

اکران‌های هفته آینده

هفته آینده شاهد اکران دنباله Maleficent: Mistress of Evil دیزنی در ۳۷۰۰ سینما به همراه Zombieland 2: Double Tap سونی در ۳۴۰۰ سینما خواهیم بود. علاوه بر این اکران‌های گسترده، کمپانی فاکس سرچ‌لایت فیلم Jojo Rabbit و کمپانی A24 فیلم The Lighthouse را بصورت محدود اکران خواهند کرد.

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.