چقدر از کار فیلم‌های Avengers انجام شده است؟ نویسندگان پاسخ می‌دهند

1 August 2016 - 19:00

نویسندگان دنیای سینماتیک مارول کار خیلی سخت و طاقت‌فرسایی دارند؛ همین که یک فیلم برای گنجاندن در روایت کلی این دنیا بنویسید به اندازه کافی دشوار است، حال تصور کنید نویسندگان فیلم‌های Avengers چه می‌کشند! اگر از استیون مک‌فیلی (Stephen McFeely) و کریستوفر مارکوس (Christopher Markus) که نویسندگان دو فیلم بعدی انتقام‌جویان هستند این سوال را بپرسیم، جواب‌های جالبی برای ما خواهند داشت. چندی قبل در یک رونمایی مارول اعلام کرد که دیگر نام فیلم دوم The Avengers: Infinity War II «انتقام‌جویان: جنگ بی‌کران ۲» نخواهد بود و حال در مصاحبه‌ای جدید، از روند و فرایند کاری مطلع می‌شویم. با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

هردو مک‌فیلی و مارکوس در این مصاحبه جدید شرکت کردند و در مورد پروسه کاری و نقطه فعلی این دو فیلم سخن گفتند. اولین فیلم که سومین اثر از مجموعه انتقام‌جویان است با نام Infinity War «جنگ بی‌کران» در ۴ مه ۲۰۱۸ منتشر می‌شود و دومین فیلم که بعد از تغییرات ایجاد شده هنوز نامی ندارد در ۳ مه ۲۰۱۹ و دقیقا یک سال بعد از فیلم سوم برروی پرده‌ می‌رود. آن‌ها گفتند:

ما [در این مرحله] پیش‌نویس‌های زیادی داریم. برروی سومین پیش‌نویس فیلم اول و دومین پیش‌نویس فیلم دوم هستیم. ما‌ آن‌ها را در کنار هم و البته پشت سرهم می‌نویسیم. هرروز بر روی یکی از آن‌ها کار می‌کنیم اما دلیل نمی‌شود که هفته بعدش برروی دومی کار نکنیم. و مسلماً کلی نوشته و نکته‌برداری فرستاده می‌شود تا تیم تهیه‌کننده بتوانند با ما هماهنگ باشند؛ مثلا به آن‌ها می‌گوییم فلان چیز دیگر یک پنجره نیست و در است و به جای فلان شهر، به این‌ یکی شهر می‌رویم و… این اتفاقات همواره تا چند ماه دیگر ادامه خواهند داشت.

۶۳۸۹e35701cbb6393d8cb35d6aaa6cbdb430efcc

طبیعتاً حجم کاری تنظیم کردن فیلم‌نامه اثری به بزرگی انتقام‌جویان برای طرفداران و مخاطبان تعجب‌برانگیز نیست. فیلم‌نامه‌ها همیشه عوض می‌شوند و حال که می‌دانیم نام قسمت دوم هم عوض شده، مسلما دلیلی داشته و برخی جزییات و خط‌های داستانی باید اصلاح شوند. مک‌فیلی و مارکوس هردو داستان را پشت سرهم و مربوط می‌نویسند، پس یعنی چهارمین فیلم آنقدرها هم از نظر داستانی متفاوت نیست. به گونه‌ای، مارول می‌خواهد به جای یک داستان بزرگ و عظیم، آن را به دو قسمت جدا اما مرتبط به هم تقسیم کند. پروسه نویسندگی این دو مثل یک ماشین روغن‌ کاری شده است! آن‌ها در ادامه کمی در مورد داستان و نحوه پیشرفت آن گفتند:

وقتی ما خودمان را در یک اتاق با برادران روسو (Russo – کارگردانان فیلم) و برخی از سران مارول حبس می‌کنیم (جلسه نفس‌گیر می‌گذاریم!)‌ یک گروه یک سری کارت در دستشان دارند و آن گروهی که مقابل آن‌ها می‌نشینند هم یک سری کارت دیگر و این کارت‌ها برای شخصیت‌هاییست که هنوز در دنیای سینماتیک مارول زنده هستند!‌ [از بزرگ‌ترین شخصیت‌ها گرفته] تا دوست دارسی در Thor 2. رسما هر شخصیتی که تا به حال نمرده باشد را نگاه می‌کنیم و سپس کارت‌ها را می‌چرخانیم تا ببینیم چه می‌شود… مثلا در یک نقطه کارت دوست دارسی و گالاکتوس (Galactus) در کنار یک‌دیگر قرار می‌گیرند و این می‌شود صحنه خفن ما در فیلم!‌ [می‌خندد!]

ما دارسی یا دوستش را در مقابل شخصیت‌های منفی این فیلم نمی‌بینیم اما برادران روسو و این نویسندگان حرفشان این است که اگر بخواهند، می‌توانند یک فیلم فوق‌العاده خلق کنند. باتوجه به عظمت این دو فیلم، بد نیست بدانیم که کدام شخصیت‌ها حضور پیدا می‌کنند و مارول برای کدام شخصیت‌ها و بازیگران دیگر حقوق کافی نداشت و آن‌ها را دور ریخت! با ما برای پوشش کامل این فیلم‌ها در ماه‌های آینده همراه باشید.

برچسب‌ها:

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.