جیمز کامرون می‌گوید که دنباله‌های آواتار در نرخ فریم بالا تصویربرداری نخواهند شد

25 October 2019 - 09:00

وقتی Avatar در سال ۲۰۰۹ اکران شد، نه تنها درزمینه‌ی مجموعه‌های سینمایی رکوردشکنی کرد بلکه مخاطبان را وارد سطح جدیدی از تجربه‌ی مشاهده‌ی آثار ۳ بعدی کرد. با این حال، تقریباً یک دهه پس از انتشار آن فیلم، ۳D به‌ویژگی رایج در تمام فیلم‌های پرهزینه ـ پرفروش تبدیل‌شده است. چنین مسئله‌ای باعث شده است تا فیلم‌سازانی همچون انگ لی (Ang Lee) در آخرین فیلم خود بانام Gemini Man از ابزارهای جدیدی که قادر به تغییر و ارتقاء تجربه‌ی فیلم دیدن مخاطبان است، استفاده کنند. در ادامه‌ی خبر با سینما فارس همراه باشید.

در مصاحبه‌ای با Collider، از جیمز کامرون (James Cameron) کارگردان درباره‌ی نظرش حول نرخ فریم بالای انگ لی در Gemini Man سؤال شد و همچنین از او پرسیده شد که آیا در دنباله‌های Avatar از این فنّاوری استفاده خواهد کرد یا خیر. این کارگردان برنده‌ی اسکار فاش کرد که او از فنّاوری نرخ فریم بالا در دنباله‌ی آواتار استفاده نخواهد کرد زیرا شخصاً فکر می‌کند که این فناوری یک قالب نیست بلکه ابزاری برای حل مشکلاتی است که در قالب سه بعدی به وجود می‌آیند.

کامرون توضیح داد:

منظورم آن است که فلسفه‌ای شخصی درباره‌ی نرخ فریم بالا دارم و این است که چنین فنّاوری صرفاً راه‌حلی خاص برای مشکلات بخصوصی است که در تصویربرداری سه بعدی به وجود می‌آیند. برخی تصویربرداری‌ها در حالت‌هایی خاص در قالب سه بعدی گیج‌کننده هستند. شخصاً در چنین تصویربرداری‌هایی از این فنّاوری استفاده می‌کنم. فکر نمی‌کنم که یک قالب کلی برای تمام تصویربرداری‌ها باشد، البته این نظر شخصی من است. متوجه هستم که انگ چنین دیدی به آن ندارد. فکر نمی‌کنم که [ازنظر نوآوری] مثل ۷۰ میلی‌متری بعدی یا تحول بزرگ بعدی باشد. فکر می‌کنم که یک حلال مشکلات در پروژه‌های ۳D باشد و در قسمت‌هایی از فیلم‌های آواتار از آن استفاده خواهم کرد ولی کل فیلم‌ها را تشکیل نمی‌دهد.

بازیگران مجموعه‌ی آواتار را کیت وینسلت (Kate Winslet)، ادی فالکو (Edie Falco)، میشل یئو (Michelle Yeoh)، وین دیزل (Vin Diesel)، جمین کلمنت (Jemaine Clement) و اونا چاپلین (Oona Chaplin) در کنار فهرستی از بازیگران جوان تشکیل می‌دهند. سم ورثینگتون (Sam Worthington)، زویی سالدانا (Zoe Saldana)، جول دیوید مور (Joel David Moore)، دیلیپ رائو (Dileep Rao)، استیون لنگ (Stephen Lang)، مت جرالد (Matt Gerald) و سیگورنی ویور (Sigourney Weaver) برای ایفای نقش‌های خود بازخواهند گشت.

کامرون اخیراً توضیح داد که کلنل مایلز کواریچ برای تمام چهار دنباله بازخواهد گشت و شخصیت خبیث اصلی داستان خواهد بود. فیلم‌برداری Avatar 2 و Avatar 3 در ۲۵ سپتامبر ۲۰۱۷ (۳ مهر ۱۳۹۶) رسماً آغاز شد.

پس از جابه‌جایی‌هایی در برنامه، تاریخ اکران Avatar 2 یک سال به تعویق افتاد و از ۱۸ دسامبر ۲۰۲۰ (۲۸ آذر ۱۳۹۹) به ۱۷ دسامبر ۲۰۲۱ (۲۶ آذر ۱۴۰۰) منتقل شد. Avatar 3 دو سال به تعویق افتاد و از ۱۷ دسامبر ۲۰۲۱ به ۲۲ دسامبر ۲۰۲۳ (۱ دی ۱۴۰۲) تغییر یافت. Avatar 4 دو سال پس‌ازآن در ۱۹ دسامبر ۲۰۲۵ (۲۸ آذر ۱۴۰۴) و Avatar 5 در ۱۷ دسامبر ۲۰۲۷ (۲۶ آذر ۱۴۰۶) اکران خواهند شد. گرچه با توجه به اخطاری که جیمز کامرون داده است، آواتار ۴ و آواتار ۵ تنها در صورتی اکران خواهند شد که آواتارهای ۲ و ۳ در گیشه موفق عمل کنند.

منبع: Comingsoon

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.