یکی جلوی جرج مارتین را بگیرد! تلفیق Westworld و Game of Thrones؟

24 October 2016 - 21:13

سریال Westworld، غول جدید شبکه اچ‌بی‌او، اقتباسی متفاوت از رمان مایکل کریکتون و همین‌طور فیلم سال ۱۹۷۳ با همین نام است که داستان یک پارک تخیلی و غیرواقعی بزرگسال را روایت می‌کند؛ دنیایی خیالی که مهمانان آن می‌توانند دست به هر جنایت و کاری که به تصورتان می‌رسد بزنند. در این دنیا قتل، کشتار جمعی و همین‌طور مسائل غیراخلاقی بیداد می‌کنند… شما هم به یاد یک اثر دیگر که اینگونه است افتادید؟ Game of Thrones به عنوان اولین سریال خودنمایی می‌کند و از نظر محتوا جلوی چشمتان می‌آید که شباهت غیرقابل‌انکاری با دنیای غرب دارد.

خالق دنیای سریال Game of Thrones که کتاب‌های فانتزی خود را با نام A Song of Ice and Fire «نغمه‌ای از یخ و‌ آتش» منتشر کرد، جرج آر.آر. مارتین، بسیار از سریال وستورلد لذت برده و حتی تا حدی پیش رفته که پیشنهاد یک کراس‌‌اور با دنیای Game of Thrones را به خالقان این مجموعه یعنی جوناتان نولان و لیسا جوی داده است! البته او گفت که ایده ساخت یک پارک خیالی بر اساس دنیای وستروس چگونه می‌تواند باشد؟ در مرحله اول باید گفت که اگر چنین چیزی ساخته شود، ابتدا تعلیق واقعی‌بودن (حداقل در ادبیات داستانی) دنیای نغمه یخ و آتش را از بین خواهد برد. آیا این امکان وجود دارد که اگر روزی چنین کراس‌اوری ساخته شود، بازیگران سریال به عنوان روبات‌ها و اندرویدهای انسان‌مانند برای سرگرم‌کردن مهمانان حضور پیدا کنند؟

جوناتان نولان در این‌باره صحبت کرد و به انترتینمنت ویکلی پاسخ داد:

ما جرج را دوست داریم و اولین سفر دخترمان (دخترش با همسر وی، لیسا جوی) به سینمای جرج در سنتافه برای نمایش فیلم The Prestige بود. او انسانی دوست‌داشتنی و نویسنده‌ای فوق‌العاده است که واقعا برای ما افتخار دارد که پیشنهاد یک کراس‌اور را داده است.

westworld-anthony-hopkins-faces

شاید اگر این ایده بیشتر پرداخته شود بتواند به یک محتوای جالب برسد اما در این مرحله نمی‌توانیم نظر خیلی مثبتی نسبت به آن داشته باشیم. نکته جالب این است که حتی بازیگران کشته شده در مجموعه Game of Thrones می‌توانند به عنوان میزبان‌های (Host‌) دائمی در وستورلد حضور پیدا کنند. لیسا جوی – دیگر تهیه‌کننده اجرایی سریال Westworld و همسر جوناتان نولان – هم نظر خود را در مورد این قضیه گفت:

من [در زندگی‌ام] نیاز دارم که مطمئن باشم اژدها یک چیز واقعی است! می‌خواهم آن‌ها یک چیز واقعی باشند و بااینکه جرج را خیلی دوست دارم، نمی‌خواهم این باور را از دست بدهم.

منظور لیسا جوی همان چیزی است که در ابتدای گزارش گفتیم؛ یعنی در مرحله اول ساخت چنین چیزی تعلیق داستان وستروس و بازی تاج و تخت را از بین می‌برد. البته با اینکه او در این باره مزاح کرد، طرفداران نغمه قبل از در نظر گرفتن این کراس‌اور باید ببینند که می‌توانند باور کنند اژدها واقعی نیست یا خیر (!)

نظر شما در مورد کراس‌اور احتمالی میان سریال‌های Game of Thrones و Westworld چیست؟ آیا اصلا باید سراغ این ایده رفت؟

منبع: Screenrant

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.

  • Khaled.Salehi says:

    همه چیز به میزان خلاقیت و ابتکار نویسندگان بستگی داره.
    راستش به نظر من که ایده دیوانه واریه و اگه درست بهش پرداخته بشه چیز جالبی می تونه باشه.

  • Hanna says:

    من هنوز وست ورلد رو شروع نکردم لکا یکنفر خود گات رو به طور وحشتناکى توى ردیت اسپویل کرده و هرجاش هم به نظر غلط مى یاد با عکس و ویدیوى پشت صحنه ساپورت کرده. اگر دوست ندارید اسپویل بشید به هیچ وجه طرف ردیت نرید. سایت اسکرین رنت هم افتر کردیت دکتر استرنج رو اسپویل کرده بود که به زرخواست مارول/دیزنى برش داشت ولى توىًاینترنترهمه جا هستش.

  • Amin1994 says:

    من موافق اینم که یه اسپین اف ازاین دوتا سریال بسازن(البته بعداز اتمامشون)ولی اصلا موافق این ایده که اینارو باهم ترکیب یا تلفیق کنن نیستم چون به خیلی از باورهای ما نسبت به سریال لطمه میزنه.