چرا قسمت اول The Walking Dead در این حد تاریک بود؟ سازنده سریال پاسخ می‌دهد

25 October 2016 - 10:00

خطر اسپویلر برای کسانی که قسمت اول فصل هفتم را مشاهده نکرده‌اند.

طرفداران The Walking Dead در نهایت توانستند با پخش قسمت اول از فصل هفتم این سریال پاسخ سوالی را ببینند که ۷ ماه در پی آن بودند. با این وجود، در حالی که مشخص شد قربانی پشت پرده از انتهای فصل ششم شخصیت آبراهام با بازی مایکل کودیتز (Michael Cudlitz) است، بینندگان بلافاصله شاهد صحنه خشن دیگری نیز بودند، جایی که شخصیت گلن نیز در واکنش نیگان به حمله دریل به او، جان خود را به بدترین صورت ممکن از دست داد. احتمال وجود بیش از یک مرگ در قسمت ابتدایی قبلا نیز مطرح شده‌بود، ولی دیدن به وقوع پیوستن این اتفاق برای طرفداران در فاصله چند دقیقه‌ای از مرگ آبراهام به قدری نفس گیر و تاریک بود که حتی آنهایی که خود را برای این احتمال نیز آماده کرده‌بودند، از مشاهده آن شوکه شدند. با سینماگیمفا همراه باشید.

مرگ گلن سال‌ها بود که توسط طرفداران پیش بینی می‌شد، و مرگ او توسط نیگان در کتاب‌های کامیک، دقیقا با همان جزئیات در سریال تلویزیونی نیز به وقوع پیوست. البته این موضوع روشن بود که با قرار گرفتن نام آبراهام در لیست ابتدایی نیگان، تیم خلاق سازنده سریال قصد داشتند به یک تیر دو نشان را هدف بگیرند، به طوری که هم با مرگ او بتوانند اختلاف خود با کامیک را حفظ کنند و در عین حال با کشتن گلن به انتظارات طرفداران کامیک پاسخ دهند.

با حضور در برنامه ویژه Talking Dead پس از قسمت اول فصل هفتم، سازنده سریال اسکات گیمپل (Scott Gimple) و تهیه کننده اجرایی رابرت کیرکمن (Robert Kirkman) در مورد پروسه تصمیم گیری موجود برای کشتن دو کاراکتر همزمان صحبت کردند و به این موضوع اشاره داشتند که آنها در واقع این تصمیم را دو سال پیش گرفته‌بودند:

فکر می‌کنم سخت‌ترین بخش آن زمانی بود که می‌خواستیم فیلم‌نامه را بنویسیم، «خب، چه چیزی ریک را خرد می‌کند؟» تمامش در کامیک بود، در شماره ۱۰۰ . ولی دنبال این موضوع نیز بودیم که برای مخاطبان نیز تازگی داشته‌باشد. نه اینکه قصدمان اذیت کردن آنها باشد، بلکه هدف نشان دادن این موضوع بود که ریک حال، زیر دستان نیگان قرار دارد. و این موضوع او را وارد تجربه‌ای می‌کند که ما دنبالش هستیم. این که مخاطبان نیز وارد این تجربه شوند، این که مخاطبان متوجه شوند که چرا ریک به طور کامل تابع او خوهد بود.

the-walking-dead-season-7-negan

البته طرفداران سریال می‌دانند که تنها مرگ گلن و آبراهام نبود که ریک را خرد کرد، بلکه این موضوع نیز تاثیر گذار بود که او تقریبا در انتهای اپیزود مجبور شد بازوی پسر خود کارل را نیز در این پروسه قطع کند (البته نکرد). این قسمت به طور هدفمند، قصد شکنجه روحی قهرمانان سریال و همچنین مخاطبان خود را داشت. با توجه به واکنش طرفداران در فضای مجازی در نظرات منتشر شده آنها، به صورت کامل مشخص است که آنها به هدف خود رسیده‌اند.

هفته آینده طرفداران می‌توانند اپیزودی سبک‌تر را با معرفی شخصیت‌های جدید مانند ازیکیل تجربه کنند، البته بازهم شاهد گوشه‌هایی از ایجاد وحشت توسط نیگان برای گروه اصلی خواهیم بود. ماه‌ها پس از تاکید تیم سازنده بر روی این موضوع که مرگ شخصیت‌ها باید در قسمت ابتدایی فصل هفتم قرار می‌گرفت، هنوز هم مشخص نشده‌است که چرا فصل ششم باید با کلیف هنگر به اتمام می‌رسید. ولی با این وجود، مشاهده این موضوع که The Walking Dead چگونه با اتفاقات پس از مرگ گلن و آبراهام برخورد خواهد کرد، و همزمان از تبدیل شدن فصل به قطار نا امیدی جلوگیری خواهد، به عنوان فاکتوری تاثیر گذار بر روی موفقیت این فصل، موضوعی جالب خواهد بود.

منبع: ScreenRant

برچسب‌ها:

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.

  • SomeOne says:

    واقعا اپیزود ناراحت کننده ای بود و بدون شک با خشونت ترینشون! طوری که منتقد ها از خشونت بیش از حدش ناراضی بوده و نمره کم کردن!