فیلم Joker رسما به سودآورترین فیلم کامیک بوکی تاریخ تبدیل شد

9 November 2019 - 12:00

شخصیت جوکر از زمانی که در آوریل ۱۹۴۰ وارد کامیک‌های بتمن شد توجهات زیادی را به خودش جلب کرد، اما دلقک آشوبگر گاتهام حالا بهترین رکورد ممکن را به نام خودش ثبت کرده است. یک گزارش جدید نشان می‌دهد فروش کلی فیلم Joker «جوکر» ساخته تاد فیلیپس (Todd Phillips) و با بازی واکین فینیکس (Joaquin Phoenix) تا پایان روز ۸ نوامبر به مقدار ۹۵۷ میلیون دلار رسیده و با توجه به بودجه ۶۲.۵ میلیونی آن را به سودآورترین فیلم کامیک بوکی تاریخ سینما تبدیل کرده است. در ادامه خبر با سینمافارس همراه باشید.

Joker حالا بالاتر از رکورددار قبلی در این زمینه یعنی The Mask «ماسک» قرار می‌گیرد که در سال ۱۹۹۴ و با بودجه ۲۳ میلیونی به فروش کلی ۳۵۱ میلیون دلاری دست یافته بود. دیگر نام‌های مهم این لیست شامل Venom «ونوم» با بودجه ۹۰ میلیونی و فروش ۸۵۴ میلیون دلاری، Batman «بتمن» با بودجه ۳۵ میلیونی و فروش ۴۱۱ میلیون دلاری و Deadpool «ددپول» با بودجه ۵۸ میلیونی و فروش ۷۸۳ میلیون دلاری هستند.

آینده احتمالی که این شرایط منجر به آن خواهد شد خیلی جذاب است. استودیوی برادران وارنر با توجه به ریت R این فیلم نگرانی‌هایی نسبت به فروش آن داشت، اما موفقیت بزرگ Joker باعث ایجاد انگیزه برای استودیو نسبت به ساخت فیلم‌های با بودجه کم و شخصیت محور که ارتباطی با دنیای مرتبط DC ندارند خواهد شد. برادران وارنر مسیر پر فراز و نشیبی را برای ساخت دنیای مرتبط کامیکی خودش طی کرده و با اینکه موفقیت‌های خوبی با فیلم‌های Wonder Woman «واندر وومن»، Aquaman «آکوامن» و Shazam «شزم» داشته، اما ساختن فیلم‌هایی با بودجه زیاد – ۱۵۰،۱۶۰ و ۱۰۰ میلیون دلار – خطرات زیادی برای استودیو خواهد داشت.

همچنین احتمال ساخت دنباله Joker را هم نباید فراموش کرد. فیلیپس و فینیکس ابتدا روی این نکته اصرار داشتند که این داستان فقط باید در یک فیلم روایت شود، و فینیکس از آن دست بازیگرانی است که نمی‌تواند درگیر یک فرنچایز چند فیلمی شود، اما این سودآوری زیاد قطعا باعث تحریک استودیو برای ساخت دنباله خواهد شد. همچنین به نظر می‌آید فینیکس فعلا با این قضیه مشکلی ندارد و با اینکه گفته بود دنباله فیلم ساخته نخواهد شد، پوسترهای جعلی Joker 2 را برای تاد فیلیپس ساخته بود.

منبع: Collider

برچسب‌ها: ، ، ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.