احتمال حضور دی‌کاپریو در نقش آهنگساز افسانه‌ای، سم فیلیپس

27 October 2016 - 09:00

در طول دوران کاری لئوناردو دی‌کاپریو (Leonardo DiCaprio)، این بازیگر سرنوشتی مشابه با کارگردان محبوبش مارتین اسکورسزی (Martin Scorsese) داشته‌است. هر دو استعداد هالیوود، فیلم‌هایی را ساخته‌اند که هم منتقدان و هم مخاطبان را شگفت زده کرده‌است ولی به نظر از میان تمام موفقیت‌ها فقط جایزه آکادمی اسکار از دسترس آنها به دور می‌ماند. علی‌رغم هنرنمایی خیره‌کننده در چندین نقش بزرگ در سال‌های اخیر، دی‌کاپریو کماکان در به دست آوردن این افتخار ناکام بود. با سینماگیمفا همراه باشید.

البته همانطور که می‌دانید، تمام این وقایع در سال ۲۰۱۵ به فراموشی سپرده شد، جایی که دی‌کاپریو برای عملکرد درخشانش در فیلم The Revenant «از گور بازگشته»، به دریافت این جایزه نائل آمد. البته لازم به ذکر است که اسکورسزی نیز در سال ۲۰۰۶ با فیلم The Departed «جدا افتاده» توانست این افتخار را کسب کند. حال که این دو به جایزه خود رسیده‌اند، برای بسیاری این سوال وجود دارد که نقش بعدی دی‌کاپریو چه خواهد بود و اینکه آیا این دو دوباره با یکدیگر همکاری خواهند داشت یا خیر.

خب، در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای همکاری این دو با یکدیگر در یک پروژه وجود ندارد؛ با این که دی‌کاپریو هنوز به طور رسمی به فیلمی ملحق نشده‌است ولی ورایتی در گزارشی اعلام کرد که این بازیگر برنده جایزه اسکار، قصد دارد در نقش تهیه کننده افسانه‌ای صنعت موسیقی، سم فیلیپس بازی کند و همزمان تهیه‌کنندگی این فیلم بیوگرافیک (زندگی نامه‌ای) را نیز بر عهده بگیرد. استودیوی پارامونت اخیرا امتیاز ساخت پروژه‌ای بیوگرافیک به نام Sam Phillips: The Man Who Invented Rock ‘N’ Roll «سم فیلیپس: مردی که سبک راک اند رول را اختراع کرد» را خریداری کرده‌است و به دنبال استخدام کارگردان و نویسنده برای این پروژه است.

sam-phillips

سم فیلیپس عمده شهرت خود را در صنعت موسیقی و در سال‌های دهه ۴۰ و ۵۰ میلادی به دست آورد و همزمان توانست ستاره‌هایی مانند جری لی لویس (Jerry Lee Lewis)، جانی کش (Johnny Cash) و الویس پریزلی (Elvis Presley) را به دنیای موسیقی معرفی کند. به عنوان بنیان‌گذار استودیوی سان و سان رکوردز در شهر ممفیس، در ایالت تنسی، فیلیپس توانست نقشی کلیدی را در محبوبیت سبک راک اند رول و راکبیلی (نوعی خاص و برداشتی اولیه از سبک راک) بازی کند. استودیوی سان او تبدیل به مکانی نمادین از منظر ملی شده‌است و خود او نیز جزو اولین کسانی بود که وارد تالار افتخارات سبک راک اند رول شد. آخرین حضور او در سینما در سال ۲۰۰۵ و با فیلم Walk The Line «سر به راه باش» اتفاق افتاد، جایی که نقش او توسط دالاس رابرتز (Dallas Roberts) بازی شد.

همیشه جالب است که ببینیم دی‌کاپریو قرار است وارد چه نقشی شود، ولی در مورد این فیلم خاص، از هم اکنون شانس خوبی وجود دارد که او به سرعت وارد مسائل حاشیه‌ای شود. بسیاری از مردم مخالف این نظریه هستند که فیلیپس سبک راک اند رول را «اختراع» کرده‌است، در عوض آنها معتقدند که او صرفا این فرمت خاص از موسیقی را از سبک‌هایی مانند gospel (سبکی مخصوص آهنگ‌های مذهبی در آمریکا)، Rhythm و Blues که توسط جامعه آفریقایی آمریکایی به موسیقی معرفی شدند، استخراج کرده‌است. با وجود جنجال‌های اخیر در هالیوود مانند سفید پوست بودن مراسم اسکار و اتهامات پیرامون ماست مالی کردن این جریان، فیلمی که سم فیلیپس را در قالب پایه گذار و مبتکر سبک راک اند رول به نمایش بگذارد از همان ابتدا بوی دردسر می‌دهد.

البته این پروژه هنوز تا رسیدن به خط پایان اکران فاصله دارد و صرفا این موضوع که عنوان فیلم، سم فیلیپس را مخترع راک اند رول می‌داند، نمی‌تواند لزوما به این معنی باشد که فیلم از همین نقطه نظر به نقل داستان خواهد پرداخت. بدون داشتن کارگردان و نویسنده و حتی رسمی نشدن پیوستن دی‌کاپریو به آن، بهترین گزینه این است حدس زدن پیرامون این فیلم را کنار بگذاریم و منتظر انتشار اخبار بیشتر در مورد آن باشیم.

منبع: ScreenRant

 

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.