پروژه جدید پیتر جکسون مشخص شد

27 October 2016 - 14:53

پیتر جکسون را تقریباً تمامی علاقه‌مندان سینما می‌شناسند. کارگردانی که آثاری ماندگار همچون سری ارباب حلقه‌ها در صنعت سینما خلق کرده است. به تازگی خبر رسیده است که پروژه بعدی این کارگردان محبوب، یک اقتباس سینمایی از کتاب علمی تخیلی معروف Mortal Engines «موتورهای مرگبار» خواهد بود. برای اطلاعات بیش‌تر، با سایت سینماگیمفا در ادامه مطلب همراه باشید.بر هیچ فردی پوشیده نیست که هالیوود علاقه زیادی به ساخت آثار اقتباسی نوجوان پسند و نمایش آن‌ها بر روی پرده بزرگ سینما دارد. در این چند سال اخیر، فرنچایزهای محبوبی همچون هانگر گیمز و توایلایت توانستند به موفقیت بسیاری دست یابند. در این سال‌ها، حتی آثاری همچون Twilight که نتوانستند نظر منتقدین را کسب کنند، در تصاحب باکس آفیس موفق بودند و فروش خوبی را نیز کسب کردند. با وجود موفقیت‌های سری کتاب‌های Mortal Engines «موتورهای مرگبار»، طبیعی است که هالیوود مشتاق ساخت اثری اقتباسی از این مجموعه شود.

یکی از نویسندگان و کارگردانان معروف سینما یعنی پیتر جکسون (Peter Jackson) که بیش‌تر به خاطر ساخت سری فیلم‌های فراموش‌نشدنی ارباب حلقه‌ها و کینگ کونگ شناخته شده است، پس از ساخت آخرین قسمت از سری فیلم‌های هابیت یعنی The Hobbit: The Battle of the Five Armies «هابیت: نبرد پنچ سپاه» به استراحت پرداخت و ترجیح داد مدتی سکوت کند. اکنون پس از مدتی او به صورت رسمی اعلام کرد که پروژه بعدی او اقتباسی از یکی دیگر از عناوین فراگیر فانتزی حماسی است که براساس سری کتاب‌های معروف Mortal Engines «موتورهای مرگبار» ساخته خواهد شد.

پیتر جکسون مدتی پیش در فیس‌بوک به صورت رسمی اعلام کرد که قصد دارد اقتباس کتاب «موتورهای مرگبار» نوشته فیلیپ ریو (Philip Reeve) را بسازد. این فیلم توسط شرکت WingNut Films ساخته خواهد شد و نوشتن فیلم‌نامه آن هم برعهده‌ی جکسون و همکاران همیشگی‌اش یعنی فرن والش (Fran Walsh) و فیلیپا بوینز (Phillipa Boyens) خواهد بود. فرن والش و فیلیپا بوینز در کنار جکسون، از فیلم‌نامه‌نویسان سری فیلم‌های ارباب حلقه‌ها و هابیت هستند. با این وجود، پیتر جکسون کارگردان این فیلم نخواهد بود. فیلم Mortal Engines قرار است توسط کریستین ریورز (Christian Rivers) ساخته شود و همچنین زین وینر ( Zane Weiner)، آماندا واکر (Amanda Walker) و دبورا فورته (Deborah Forte) هم تهیه‌کنندگان آن هستند. Universal و MRC فیلم را از نظر مالی پشتیبانی خواهند کرد. بر اساس اطلاعات اعلام شده، مراحل ساخت فیلم از مارس ۲۰۱۷ آغاز خواهد شد.

این برای نخستین بار نیست که این عوامل سازنده دور هم جمع شده‌اند و مشغول ساخت یک فیلم سینمایی هستند. تمامی این تیم سازنده به جز دبورا فورته (Deborah Forte)، سابقه کار بر روی اقتباس سینمایی دو اثر مشهور جی. آر. آر تالکین یعنی سری ارباب حلقه‌ها و هابیت را داشته‌اند.

پیتر جکسون اعلام کرده است که حق ساخت فیلمی براساس کتاب Mortal Engines «موتورهای مرگبار» را چند سال پیش گرفته است؛ با این وجود، برای زمان مناسب اجرای پروژه و ساخت فیلم صبر کرده است.

هنوز اطلاعات زیادی این فیلم در دسترس نیست. به همین خاطر، باید برای اخبار بیش‌تر صبر کنیم.

منبع: Screenrant

Save

برچسب‌ها: ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.