وس بال فیلم جدید فرنچایز Planet of the Apes را کارگردانی می‌کند

4 December 2019 - 17:00

با توجه به همکاری بین دو کمپانی دیزنی و ۲۰th Century Fox و پایان بندی فرنچایز سیاره میمون‌ها با جنگی در سال ۲۰۱۷، آینده این فرنچایز علمی تخیلی تا به حال در هاله‌ای از ابهام قرار داشت. به گزارش سایت خبری Hollywood Reporter به نظر می‌رسد وس بال (Wes Ball) کارگردان فیلم دونده‌ی هزارتو (Maze Runner) برای کارگردانی قسمت بعدی سیاره میمون‌ها قراردادی به امضا رسانده است. در ادامه‌ی خبر با سینما فارس همراه باشید.

بر پایه‌ی رمانی فرانسوی از پیر بولی (Pierre Boulle)، داستان این سری ظهور و انقلاب میمون‌های باهوشی را روایت می‌کند که در نهایت موفق به حکومت بر انسان‌ها می‌شوند. این فرنچایز در سال ۱۹۶۸ با قدم گذاشتن چارلتون هستون (Charlton Heston) روی سیاره‌ای که در آن میمون‌ها بر انسان‌ها حکومت می‌کنند آغاز می‌شود که وی در نهایت پی می‌برد این سیاره همان زمین پس از حمله‌ای اتمی است.

فرنچایز اصلی از نظر منتقدان و تماشاچیان یک موفقیت بزرگ محسوب می‌شود که چندین فیلم و سریال نیز بر پایه‌ی آن ساخته شد. تا جایی که تیم برتون (Tim Berton) کارگردان فیلم دامبو (Dumbo) نیز در سال ۲۰۰۱ این فیلم را بازسازی کرد. در ادامه سه گانه‌ای با بازی اندی سرکیس (Andy Serkis) از فیلم پلنگ سیاه (Black Panther) که نقش شخصی به نام سزار شبیه به حضرت موسی را بازی می‌کرد، ساخته شد. این سه گانه در سال ۲۰۱۷ با فیلم جنگ برای سیاره میمون‌ها (War for the Planet of the Apes) و در حالی به پایان رسید که سرکیس و مت ریوز (Matt Reeves)، کارگردان فیلم بتمن، هر دو خواستار ادامه‌ی این فرنچایز بودند.

با توجه به اطلاعات بدست آمده از دیزنی به نظر می‌رسید که فیلمی دیگر در این فرنچایز ساخته شود اما هنوز مشخص نیست فیلم ساخته شده توسط بال در دنیایی مشابه با دنیای ریوز خواهد بود یا خیر.

بال در سال ۲۰۱۴ کارگردانی خود را با فیلم دونده‌ی هزارتو بر پایه‌ی رمانی با همین نام آغاز کرد که در باکس‌آفیس نیز بسیار موفق بود و نظر مثبت منتقدان و تماشاگران را کسب کرد. در حالی که فیلم‌های بعدی نقدهای ضد و نقیضی داشتند. در این فرنچایز دیلان اوبراین (Dylan Obrien) نقش آفرینی کرده است.

این کارگردان ۳۹ ساله قرار بود فیلمی بر پایه کتاب‌های کامیک نگهبان موش (Mouse Gaurd) بسازد. انتظار می‌رفت این فیلم در باکس‌آفیس نیز موفق شود اما به دلیل پیشنهادات بالاتر دیزنی این پروژه کنسل شد. حال طرفداران باید منتظر فیلم بعدی سیاره میمون‌ها باشند.

منبع: ComingSoon

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.