Joker بین ۱۰ فیلم برتر سال بنیاد فیلم آمریکا قرار گرفت

5 December 2019 - 13:00

فصل جوایز به اوج خودش نزدیک می‌شود و استودیوها به دنبال کسب بهترین جوایز در این فصل هستند. دیروز هیئت ملی نقد فیلم آمریکا ۱۰ فیلم برتر سال ۲۰۱۹ را انتخاب کرد و جایزه برترین فیلم را به The Irishman «مرد ایرلندی» ساخته مارتین اسکورسیزی (Martin Scorsese) داد، در حالی که هیچکدام از فیلم‌های مارول و DC در این لیست حضور نداشتند. لیست دیگری از برترین فیلم‌های سال توسط بنیاد فیلم آمریکا منتشر شده که Joker «جوکر» ساخته تاد فیلیپس (Todd Phillips) بین ۱۰ فیلم برتر آن قرار دارد. در ادامه خبر با سینمافارس همراه باشید.

در این لیست علاوه بر Joker شاهد نام فیلم‌هایی مثل ۱۹۱۷ «۱۹۱۷»، The Farewell «خداحافظی»، The Irishman «مرد ایرلندی»، Jojo Rabbit «جوجو ربیت»، Knives Out «چاقوکشی»، Little Women «زنان کوچک»، Marriage Story «داستان ازدواج»، Once Upon A Time in Hollywood «روزی روزگاری در هالیوود» و Richard Jewell «ریچارد جول» هستیم. این سومین سال متوالی است که یک فیلم کامیک بوکی در لیست برترین فیلم‌های سال بنیاد فیلم آمریکا قرار دارد. سال ۲۰۱۷ فیلم Wonder Woman «واندروومن» و سال ۲۰۱۸ فیلم Black Panther «پلنگ سیاه» در این لیست حضور داشتند.

قبلا هم شاهد حضور فیلم‌های کامیک بوکی در این لیست بوده‌ایم: The Dark Knight Rises «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» در سال ۲۰۱۲، Iron Man «مرد آهنی» و The Dark Knight «شوالیه تاریکی» در سال ۲۰۰۸، The Incredibles «شگفت انگیزان» و Spider-Man 2 «مرد عنکبوتی ۲» در سال ۲۰۰۴.

برخلاف اسکار یا گلدن گلوب، برترین فیلم‌های بنیاد فیلم آمریکا توسط گروه کوچکی از داوران انتخاب می‌شوند. انتخاب فیلم‌ها توسط این شاخص‌ها انجام می‌شود: بهترین فیلم از نظر پیشرفت در زمینه هنری، تقویت میراث فرهنگی و هنری آمریکا، الهام‌بخشی به مخاطبان و هنرمندان، و تاثیرگذاری روی جامعه آمریکا.

منبع: Comicbook

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.