تغییر بزرگی که در Indiana Jones 5 رخ داده است

31 October 2016 - 09:00

JYدقیقاً زمانی که فکر می‌کردیم یکی از بهترین تاریخ شناسان سینما در حال بازنشسته شدن هست؛ او بلند شد و خودش را برای نبردی دیگر آماده کرد. اگر تا الآن خبر ندارید باید به شما بگویم که استیون اسپیلبرگ (Steven Spielberg) و هریسون فورد () قصد دارند با همکاری همدیگر دنباله‌ای دیگری از فرانچایز محبوب Indiana Jones بسازند که در سال ۲۰۱۹ اکران خواهد شد. نزدیک به چهار دهه پس از وارد شدن شخصیت اندیانا جونز (Indiana Jones) به سینما قرار است که فیلم پنجم این فرانچایز ساخته شود که المان‌های قدیمی فرانچایز را قرار است بازگرداند. البته قرار نیست جورج لوکاس در روند توسعه‌ی فیلم پنجم Indiana Jones نقشی داشته باشد و این موضوع یک تغییر بزرگ برای فرانچایز محسوب می‌شود. در ادامه با سینماگیمفا همراه باشید.

دیوید کوِپ (David Koepp)، نمایشنامه نویس فیلم، درباره‌ی عدم حضور جورج لوماس در فیلم این گونه توضیح داد:

جورج اوکاس در فیلم دخالتی ندارد؛ نه تا جایی که من مطلع هستم.

طی مسحبه‌ای با سایت Collider، دیوید کوِپ بیان کرد که جورج اوکاس در رمند توسعه‌ی فیلم نقشی ندارد. اگر این موضوع صحت داشته باشد برای اولین بار خواهد بود که نفر اول سری فیلم‌های جنگ ستارگان، در یک فیلم Indiana Jones هیچ نقشی بر عهده ندارد. همکاری استیون اسپیلبرگ و جورج لوکاس ایده‌ی ساخت فیلم پنجم را شکل داد، ولی استیون اسپیلبرگ وظیفه‌ی ساخت فیلم را بر عهده گرفت. در گشذته بیان شده بود که جورج لوکاس برای بار دیگر تهیه کننده اجرایی فیلم واهد بود؛ اما این صحبت توسط دیوید کوِپ باعث به وجود آمدن چندین سوال بی‌جواب شده است.

البته نباید انتظار داشت همه به این خبر به یک صورت واکنس نشان دهند. شاید برای بعضی عدم دخالت جورج لوکاس در فیلم بسیار مأیوس کننده باشد، ولی این سکه روی دیگری نیز دارد. از لحاظ جلوه‌های بصری و جنبه‌های تکنیکی که همه می‌دانند که نمی‌شود آن‌ها را نادیده گرفت، جورج لوکاس در چند سال اخیر موفقیت چندانی نداشته است. از طرف دیگر دیوید کوِپ و استیون اسپیلبرگ در فیلم‌های War of the Worlds «جنگ دنیاها» و Jurassic Park «پارک ژوراسیک» ثابت کرده‌اند که در این زمینه توانایی بالایی دارند؛ پس غیبت لوکاس در فیلم می‌تواند باعث شکوفایی فیلم شود.

در هر صورت کاملاً مشخص است که فیلم پنجم از فرانچایز محبوب Indiana Jones کاملاً از فیلم قبلی متفاوت خواهد بود. دیگر خبری از یخچال سربی خنده داری که در فیلم قبلی دیدیم نخواهد بود و دیوید کوِپ بیان کرد که علاقه دارد که داستانی متفاوت با The Kingdom of the Crystal Skull «پادشاهی جمجمه کریستال» بسازد. هنوز معلوم نیست که فیلم به چه اندازه متفات خواهد بود و تا ۱۹ جولای ۲۰۱۹ چند سال زمان باقی مانده است و فیلم می‌تواند دچار تغیرات زیادی در این بازه شود.

منبع: cinemablend

برچسب‌ها:

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.

  • Hanna says:

    کوئپ لوکاس رو متخم کرده بود ایده فضایى ها توى فیلم قبلى کاملاً نظر لوکاس بوده و دیکران همه مخالف بودن اما اینکه همه کاسه کوزه ها رو سر لوکاس بشکنن به نظر من کار باحالى نیست. به هر حال ظاهرا این فیلم از پایه متفاوته. امیدوارم این فیلم مخاطب بیشترى داشته باشه. براى قبلى دقیقاً من تنها بیننده تو سالن بودم.