اقتباس HBO از رمان جنایی J.K. Rowling

1 November 2016 - 23:59

منطقی است که بگوییم جی‌کی رولینگ (J.K. Rowling) یکی از بزرگ‌ترین نویسندگان معاصر است. موفقیت سری هری پاتر هم در قالب کتاب و هم در قالب فیلم، خود به تنهایی برای اثبات جمله بالا کافی است، اما می‌دانیم که هیچ نویسنده بزرگی تنها بر روی یک اثرش تکیه نمی‌کند. از زمانی که ماجراجویی‌های هری پاتر به پایان رسید، این نویسنده به سختی در حال خلق داستان‌های جدید بوده‌است، هم در دنیای جادویی که خود خلق کرده‌است مانند پیش درامد سری هری پاتر با عنوان Fantastic Beasts and Where to Find Them «موجودات شگفت‌انگیز و زیستگاه آنها»، و هم خارج از این دنیا مانند سری جنایی Cormoran Strike. با سینماگیمفا همراه باشید.

رولیگ با استفاده از نام مستعار رابرت گالبریث، سه رمان پرفروش در این سری را نوشته‌است که داستان شخصیتی به نام کورموران استرایک را دنبال می‌کند، جانباز جنگی که تصمیم می‌گیرد به همراه همکارش رابین الکات، وارد سرویس تحقیقات خصوصی شود. این رمان همانند داستان‌های سنتی شرلوک هولمز یا فیلیپ مارلو، داستان کاراگاهی سرسخت و تیزبین را دنبال می‌کند که سعی در برملا کردن حقایق مخفی‌شده در زیر چندین لایه دارد. این سری در نوع خود محبوبیت دارد ولی به هر حال احتمالا کماکان زیر سایه محبوبیت آثار رولینگ در ژانر جوانان قرار خواهد داشت. البته این امید وجود دارد که پروژه ساخت سریال در این سری بتواند کاراکترهای آن را در دسترس مخاطبان بیشتری قرار دهد.

ددلاین این موضوع را تایید کرده‌است که HBO برای ساخت Cormoran Strike با شبکه BBC One همکاری خواهد داشت. این سریال که سال آینده قرار است برای مخاطبان آمریکایی و کانادایی به نمایش در آید بر اساس سه رمان در این سری ساخته خواهد شد. تام بورک (Tom Burke) قرار است نقش کاراگاه کورموران استرایک را در این سریال بازی کند که فیلم‌برداری آن به زودی (پاییز امسال) آغاز خواهد شد. بن ریچاردز (Ben Richards) کار نوشتن فیلم‌نامه از روی کتاب‌های The Cuckoo’s Calling و The Silkworm را بر عهده خواهد داشت، در حالی که تام اج (Tom Edge) کار نگارش فیلم‌نامه از روی کتاب آخر، Career of Evil را انجام خواهد داد.

tom-burke-cormoran-strike-hbo

Cormoran Strike به اندازه سریال Game of Thrones خشن نیست که دیگر شبکه‌های آمریکا نتوانند آن را پخش کنند ولی همکاری HBO در ساخت سریال، خبر خوبی برای طرفداران این سری است که نگرانند در اقتباس انجام شده کیفیت لازم وجود نداشته‌باشد. با حضور HBO می‌توان مطمئن بود که سریال در اقتباس خود از کتاب‌ها هیچ گونه محدودیتی نخواهد داشت.

رمان‌های The Cormoran Strike به طور واضح با دیگر آثار شناخته شده رولینگ تفاوت دارند ولی به طور قطع همانند سری هری پاتر جذابیت‌های لازم را برای جذب مخاطبان جوان و بزرگسال خواهند داشت. ولی Cormoran Strike به طور قطع مخصوص کودکان نیست و ماجراجویی‌های آنها را به نمایش نمی‌گذارد. اینطور که به نظر می‌رسد، این سری مسیر شرلوک را دنبال خواهد کرد که با توجه به شباهت‌های این دو موضوعی طبیعی به نظر می‌رسد. هر دو کاراکتر در حل معماها تبحر دارند و هر دو در حل پرونده‌ها به پلیس کمک می‌کنند. جراحت پای استرایک در حقیقت شباهتی معنادار به جراحت پای شخصیت واتسون در مجموعه شرلوک هولمز دارد.

هنوز این موضوع اعلام نشده‌است که Cormoran Strike چه زمانی منتشر خواهد شد ولی می‌توان انتظار انتشار اخبار مفصل‌تر پیرامون آن را داشت، چرا که شماره چهارم از این سری در قالب کتاب، قرار است سال آینده منتشر شود.

منبع: ScreenRant

برچسب‌ها: ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.