نسخه خاصی از فیلم Dunkirk زودتر اکران خواهد شد

2 November 2016 - 09:00

کریستوفر نولان (Christopher Nolan) در سال‌های اخیر ما را به ماجراجویی‌های بسیاری برده‌است، از نمایش شهر گاتهام و فضای لندن در ابتدای قرن ۱۹ تا مرز فضا و خیال‌پردازی. سال آینده، او با فیلم Dunkirk به دوره جنگ جهانی دوم باز خواهد گشت که قرار است داستان تخلیه مشهور دانکرک در کشور فرانسه را دنبال کند. تا به این لحظه، قرار بود این فیلم در تاریخ ۳۰ تیر ۱۳۹۶ اکران شود، ولی بر اساس گزارشات منتشر شده به نظر می‌رسد Dunkirk در برخی از سالن‌های سینما چند روز زودتر از موعد مقرر اکران شود و منظور از برخی سالن‌های سینما، سالن‌های سینمای شهرهای مشهور مانند نیویورک یا لس‌آنجلس نیست. با سینماگیمفا همراه باشید.

کسانی که با دقت دوران کاری نولان را دنبال کرده‌باشند می‌دانند که او تا چه اندازه به تولید فیلم‌ها در نسخه فیزیکی علاقه دارد، تا جایی که می‌توان او را یکی از اصلی‌ترین کارگردانان هالیوود دانست که به جای تکیه بر تولید در فرمت دیجیتالی، قصد زنده نگه داشتن این روش از تولید را دارد. طبق گزاش Indie Revolver، نولان و استودیوی برادران وارنر قصد دارند به منظور قدردانی از سالن‌هایی که کماکان از این تکونولوژی برای پخش فیلم استفاده می‌کنند، Dunkirk را در تاریخ ۲۸ تیر و دو روز زودتر از تاریخ مقرر در این سالن‌ها پخش کنند. به احتمال زیاد این گزارش صحت دارد، چرا که نولان قبلا نیز در پروژه‌های خود این کار را انجام داده‌است. فیلم Interstellar نیز در سال ۲۰۱۴ دو روز زودتر در ۲۴۰ سالن سینما منتشر شد که کماکان می‌توانستند این نسخه از فیلم‌ها را اکران کنند.

انتشار دو روز زودتر از موعد فیلم Dunkirk به طور قطع مورد استقبال کسانی قرار خواهد گرفت که از طرفداران قدیمی دنیای سینما هستند. نه تنها آنها خواهند توانست جدیدترین فیلم نولان را ۴۸ زودتر از بقیه ببینند، بلکه از مشاهده آن در قالب فرمت مورد علاقه‌شان نیز لذت خواهند برد. به هر حال، نولان رابطه خود را با استودیوی برادران وارنر به قدری مستحکم کرده‌است که اجازه چنین تصمیمی به او از طرف این استودیو بسیار طبیعی به نظر می‌رسد. و برای کسانی که در نزدیکی محل زندگی‌شان چنین سالنی وجود ندارد یا به طور کلی از نسخه دیجیتالی لذت بیشتری می‌برند، تاریخ انتشار فیلم کماکان همانند گذشته خواهد بود.

Dunkirk داستان معروف تخلیه نیروهای بریتانیایی، فرانسوی و بلژیکی را در زمان جنگ جهانی دوم در سال ۱۹۴۰ بیان می‌کند که در شهر دانکرک در کشور فرانسه و توسط نیروهای نازی محاصره شده‌اند. بازیگران حاضر در فیلم شامل تام هاردی (Tom Hardy)، کنت برانا (Kenneth Branagh)، کلیان مورفی (Cillian Murphy)، مارک رایلنس (Mark Rylance)، هری استایلز (Harry Styles)، جک لودن (Jack Lowden) و جیمز دی‌آرسی (James D’Arcy) هستند. تا به این لحظه تنها یک تریلر کوتاه از فیلم منتشر شده‌است که موضوع داستان یا رابطه بین کاراکترهای آن را نشان نداد ولی قطعا توانست فضای پرتنش و تاریک آن را به خوبی به نمایش بگذارد. در دهه‌های اخیر فیلم‌های زیادی در مورد جنگ جهانی ساخته شده‌است ولی این داستان واقعی برای اولین بار است که قرار است در پرده سینما به نمایش در آید، پس نولان در حال شنا در آب‌هایی که قبلا کشف نشده‌اند.

همانطور که در بالا اشاره شد، فیلم Dunkirk در تاریخ ۳۰ تیرماه سال آینده راهی سینماها خواهد شد.

منبع: CinemaBlend

برچسب‌ها: ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.