گیشه سینمای ایران| «مطرب» پیش به‌سوی رکوردشکنی

20 December 2019 - 10:30

هفته آخر پاییز با آلودگی هوا و تعطیلی مدارس فروش سینماها را تا حدی پایین آورد اما زورش به ترکیب رده‌بندی فروش فیلم‌های بالای جدول نرسید.

هفته پایانی پاییز برای سینمای ایران در حالی پیگیری شد که باز هم استقبال مخاطبان از «مطرب» مصطفی کیایی بالاتر از فیلم‌های دیگر بود. با خالی بودن سبد اکران سینماها از فیلم‌های کمدی «مطرب» از اولین هفته اکران خود با هنرنمایی پرویز پرستویی و الناز شاکردوست و دست گذاشتن روی موضوع ملتهبی مثل سرنوشت خواننده‌ها پس از انقلاب اسلامی صدر جدول را در اختیار گرفته است و قصد رها کردن آن را ندارد. این هفته هم این فیلم با فروش سه میلیارد تومانی و حدود ۲میلیارد اختلاف با دومین فیلم جدول فروش در رده اول فروش فیلم‌های در حال اکران قرار گرفت و فروش خود را به نزدیک به ۲۶میلیارد تومان رساند تا فیلم کیایی یک قدم دیگر به رکوردشکنی در سال ۹۸ نزدیک شود.

«چشم و گوش بسته» رده دوم را از دست نمی‌دهد

فیلم فرزاد موتمن از همان اولین هفته اکران تلاش خودش را برای گرفتن جای «مطرب» و صدرنشینی کرد اما زورش به این فیلم نرسید و از همان زمان جای خود را در رده دوم سفت کرد. «چشم و گوش بسته» که بهرام افشاری و امین حیایی را به عنوان زوج کمدی جدید سینمای ایران معرفی کرده است، این هفته هم مانند هفته‌های گذشته کمی بیش از یک میلیارد تومان فروخت و با فاصله نسبت به فیلم‌های دیگر در رده دوم جدول اکران قرار گرفت. فروش این فیلم در هفته آخر پاییز یک‌میلیارد و ۱۶۷میلیون تومان بود.

رده سوم هم این هفته مانند هفته‌های گذشته در اختیار «منطقه پرواز ممنوع» بود. فیلمی که برای مخاطب نوجوان ساخته شده و روز چهارشنبه در نامه دو کارگردان دیگر که فیلم‌های کودک و نوجوان روی پرده دارند در اعتراض به اکران نامناسب فیلمشان تلویحا اشاره‌هایی به این فیلم شده بود. «منطقه پرواز ممنوع» با بازی هادی حجازی‌فر و جمعی از بازیگران نوجوان بیش از ۷۰۰میلیون تومان به سبد فروش خود افزود تا فروش کلی خود را به بیش از ۳میلیارد و ۷۰۰میلیون تومان برساند.

شروع جان‌دار فیلم «جان‌دار» با ستاره‌هایش

جواد عزتی، باران کوثری، حامد بهداد و فاطمه معتمدآریا ستاره‌های فیلم «جان‌دار» هستند که با داستانی اجتماعی و خانوادگی که قتل و قصاص در آن جایگاه پررنگی دارد از هفته گذشته در سینماهای کشور اکران شده‌اند. فیلمی که کمدی نیست اما به نظر می‌رسد تا پایان اکرانش اگر بتواند از تبلیغات چهره به چهره مخاطبانش بهره ببرد می‌تواند فروش معقول و منطقی‌ای را تجربه کند. «جان‌دار» که از چهارشنبه ۲۰ آذرماه اکران شده در هفته‌ای که گذشت نزدیک به ۷۰۰میلیون تومان فروش داشت و بیش از ۵۰هزار مخاطب را به سینماها کشاند.

«۲۳نفر»، «مشت آخر» و «آشفته‌گی» فیلم‌های دیگری هستند که به تازگی اکران شده‌اند. اولی دفاع مقدسی و قصه اسارت ۲۳نوجوان در جنگ تحمیلی، دومی اکشن و سومی یک درام متفاوت از فریدون جیرانی. فیلم‌هایی که نتوانستند شروع قدرتمندی داشته باشند و باید دید در هفته‌های آینده به مدد تبلیغات می‌توانند مخاطبان را برای دیدن خودشان راغب کنند.

جنجال حذف عکس مهناز افشار از پوستر «آشفته‌گی»

فیلم «آشفته‌گی» ساخته فریدون جیرانی که به تازگی یک دوره بیماری را پشت سر گذاشته در حالی از چهارشنبه اکران شد که حذف عکس مهناز افشار از پوستر این فیلم خبرساز شد. این سومین فیلمی است که این بازیگر در سال ۹۸ روی پرده سینماها دارد اما این‌بار و پس از حضور او در برنامه استعدادیابی ش%D

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

Comments are closed.