باکس‌آفیس هفتگی: فروش فوق‌العاده Star Wars: The Rise of Skywalker در گیشه

23 December 2019 - 14:30

فیلم Star Wars: The Rise of Skywalker پیشتاز گیشه این هفته است و فیلم با ۱۷۵.۵ میلیون دلار افتتاحیه بزرگی داشته چون این سری آخرین سری از مجموعه ۴۲ ساله Skywalker است. با اینحال، فیلم Cats محصول یونیورسال، خیلی پایین‌تر از انتظارات ظاهر شد. در ادامه خبر با سینما فارس همراه باشید.

فروش فیلم The Rise of Skywalker محصول دیزنی طی سه روز با ۱۷۵.۵ میلیون دلار، سومین افتتاحیه بزرگ دسامبر را رقم زد. در حالی که استودیو انتظار داشت فیلم ۲۰۰ میلیون دلار بفروشد و فروش ۱۷۵.۵ میلیون دلاری آن، پایین‌تر از حد انتظار بود. این پنجمین سری از جنگ ستارگان است.

با اینکه فیلم‌های The Force Awakens و Rogue One به ترتیب رشد ۳٫۷۸ و ۳٫۴۳ برابر داشتند، The Last Jedi و Solo با ضریب‌های ۲٫۸۲ و ۲٫۵۳ برابر بکار خود خاتمه دادند. چهار سری قبلی جنگ ستارگان، متوسط ضریب ۳٫۱۴ داشتند که یعنی The Rise of Skywalker فروش داخلی ۵۵۱ میلیون دلار خواهد داشت و عملکرد پایین‌تری نسبت به The Force Awakens در سال ۲۰۱۵ دارد. مخاطبین این هفته فیلم، ۵۹ درصد مرد و ۶۴ درصد ۲۵ سال به بالاتر بودند و امتیاز +B سینما اسکور گرفته و اولین فیلم جنگ ستارگان با امتیازی کمتر از دامنه A است.

فیلم The Rise of Skywalker در بازار بین‌المللی ۱۹۸ میلیون دلار فروخت که در ۵۲ بازار اکران شده و ۳۷۳.۵ میلیون دلار فروش جهانی‌اش است.‌ پیشتاز این بازار، بریتانیا با ۲۶.۸ میلیون دلار است و به دنبال آن آلمان با ۲۱.۸ میلیون دلار، فرانسه با ۱۵.۲ میلیون دلار، ژاپن با ۱۴.۶ میلیون دلار، استرالیا با ۱۲.۶ میلیون دلار، چین با ۱۲.۱ میلیون دلار، اسپانیا با ۷.۶ میلیون دلار، مکزیک با ۷.۴ میلیون دلار، برزیل با ۵.۹ میلیون دلار، ایتالیا با ۵.۹ میلیون دلار، روسیه با ۵.۸ میلیون دلار و سوئد با ۴.۶ میلیون دلار آمدند.

این فیلم در ۹۸ درصد از بازارهای بین‌المللی اکران شده و در ماه ژانویه در ویتنام، کره و فیلیپین اکران می‌شود.

فیلم Jumanji: The Next Level محصول سونی با افت ۵۶ درصدی در رده دوم قرار گرفته و ۲۶.۱ میلیون دلار فروش داخلی داشته و بعد از گذشت ۱۰ روز ۱۰۱ میلیون دلار فروخته است. عملکرد این فیلم پایین‌تر از حد انتظار در هفته قبل است و شاید بیشتر به دلیل اکران جنگ ستارگان باشد اما جالب است بدانیم چطور جومانجی در چند روز آتی پیش می‌رود چون کریسمس نزدیک است. اولین سری جومانجی دو سال پیش با حضور The Last Jedi خوب ظاهر شد و شاید با اکران The Rise of Skywalker مخاطبین به کمدی ماجراجویی سونی روی خوش نشان دهند.

در بازار بین‌المللی، جومانجی این هفته ۳۲.۶ میلیون دلار در ۵۲ بازار فروخته و مجموع فروشش به ۲۱۰ میلیون دلار رسیده تا به مجموع کل ۳۱۲ میلیون دلار دست یابد. این فیلم اواسط ژانویه در استرالیا و برزیل اکران می‌گردد.

انیمیشن Frozen 2 محصول دیزنی، در رده سوم جدول قرار گرفته و این هفته ۱۲.۳ میلیون دلار فروخته و مجموع فروش داخلی‌اش به ۳۸۶.۵ میلیون دلار رسیده است. این فیلم در بازار بین‌المللی به مجموع فروش ۷۱۷ میلیون دلار دست یافته و ۱.۱۰۳ میلیارد دلار فروش کل فیلم است و چهارمین انیمیشن بزرگ تاریخ شده و Despicable Me 3 و Toy Story 3, 4 را پشت سر گذاشته است.

اکران‌های هفته آینده:

هفته آینده شاهد اکران فیلم‌ها در روز کریسمس هستیم، جایی که Uncut Gems محصول A24 اکران می‌گردد. سونی نیز Little Women ساخته گرتا گرویگ (Greta Gerwig) و فاکس فیلم خانوادگی Spies in Disguise را اکران می‌کند. Just Mercy محصول برادران وارنر و ۱۹۱۷ محصول یونیورسال بصورت محدود اکران خواهند شد.

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.