مارتین اسکورسیزی: استودیو مارول هیچوقت با من مذاکره‌ای نداشته!

28 December 2019 - 21:00

مارتین اسکورسیزی (Martin Scorsese) کارگردان افسانه‌ای ایرلندی اظهار داشته استودیو مارول هیچوقت با او برای کارگردانی هیچ فیلمی صحلت نکرده است. اسکورسیزی اوایل امسال با گفتن این جمله که فیلم‌های مارول، سینمایی نیستند، موج جنجالی به راه انداخت و طولی نکشید که خیلی از اهالی سینما به او حمله کردند. در ادامه خبر با سینمافارس همراه باشید.

اسکورسیزی با فیلم‌هایی همچون Taxi Driver, Raging Bull, Goodfellas و غیره طی دهه‌های متوالی شناخته شده است. اما این شهرت سپر بلای او برای نقدی که کرده بود نشد و از رابرت دوانی جونیور (Robert Downey Jr) تا ساموئل ال جکسون (Samuel L Jackson) و کوین اسمیت (Kevin Smith) و برادران راسو علیه‌اش بیانیه صادر کردند.
گرچه همه با بیانیه اسکورسیزی علیه فیلم‌های مارول مخالف نبودند. اخیرا، تری گیلیام (Terry Gilliam)، کارگردان و دوست اسکورسیزی، از مارول انتقاد کرده و فیلم پلنگ سیاه را زیر سوال برد در حالیکه اسکورسیزی عنوان کرد هیچوقت طرف مذاکره استودیو مارول نبوده است:

هرگز. هیچوقت در اینباره با من صحبتی نشد. ساخته شدن دیزنی لند را به خاطر دارم. اینقدر قدمت دارم. من سال ۱۹۷۰ در لس‌آنجلس متولد شدم و دیزنی لند یکی از استودیوهای مهم در فرهنگ آمریکا شد. اولین استودیویی هم که موفق بود، یونیورسال است. و بعد شما بلاک‌باستر را در بالای لیست قرار می‌دهید؟ چرا که نه؟ مردم میرن فیلم رو نگاه می‌کنن و ازش لذت میبرن. واسه همین این حس شهربازی و تم پارک همیشه است. بدم نیست. ما عاشق شهربازیم. اما حالا توی این شهربازی، فیلم هم داریم.‌

البته اسکورسیزی مخالف کامل فیلم‌های کمیک بوکی نیست چون خودش قرار بود تهیه‌کننده جوکر باشد اما همان اوایل از پروژه خارج شد و هیچ نقشی در فیلم تاد فیلیپس (Todd Phillips) نداشت. جوکر ستایش همگان را برانگیخت، حتی اسکورسیزی هم گفت این فیلم ارزش سینمایی دارد. صرف نظر از ارزش سینمایی فیلم‌های مارول، بدون شک این فیلم‌ها موفق هستند و شیوه کوین فایگی (Kevin Feige) و تمامی عوامل مارول و دیزنی جای هیچ بحثی را باقی نمی‌گذارد. سوالی که اینجا پیش می‌آید این است که کار و شیوه اسکورسیزی در این ‌قالب می‌گنجد یا نه. بنظر می‌رسد وی علاقه‌ای هم به ساخت چنین فیلم‌هایی ندارد. البته زمانی بود که کارگردانان بزرگی همچون گی‌یرمو دل تورو (Guillermo del Toro) فیلم Balde II را ساخت که کمیک بوک‌ها را بیشتر از اسکورسیزی ستایش می‌کند.

گویا عنصر سن تنها چیزی است که میان این فیلم‌سازان، علاقمندان به فیلم‌های ابر قهرمانی و آن‌هایی که آن را شهربازی می‌نامند، فاصله انداخته است.

منبع: اسکرین رنت

برچسب‌ها: ، ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.