چرا پیکسار برای Monsters Inc دنباله نمی‌سازد؟

3 November 2016 - 23:59

استودیوی پیکسار در ابتدا کار خود را با بیان داستان‌های اوریجینال آغاز کرد و حال نیز در بعضی از فیلم‌های خود این کار را انجام می‌‌دهد ولی در کنار آن از فرصت‌های به وجود آمده برای بازگشت به دنیای شخصیت‌های از قبل معرفی شده‌ در دنباله‌ها استفاده می‌کند. با این حال، آنها در سال ۲۰۱۳ با فیلم Monsters University «دانشگاه هیولاها» دقیقا در جهت مخالف این موضوع عمل کردند، پیش درامدی که در آن نحوه آغاز دوستی شخصیت‌های مایک و سالی، قبل از فیلم Monsters Inc «شرکت هیولاها» به نمایش در آمد. با در نظر گرفتن نحوه پایان یافتن فیلم اول، به نظر می‌رسد فضا و داستان کافی برای ساخت دنباله پیرامون اتفاقات پس از فیلم اول وجود داشته‌باشد، ولی گویا عوامل پیکسار اینطور فکر نمی‌کنند و در آخرین تلاششان نیز ساخت پیش درامد را به بازگرداندن نقش اصلی فیلم اول، بو (Boo) ترجیح دادند. با سینماگیمفا همراه باشید.

در جریان گفتگو با EW، پیت داکتر (Pete Docter) نویسنده و کارگردان استودیوی پیکسار علت ساخت پیش درامد به جای دنباله برای فیلم اول را نبود داستان و حس کافی برای بازگشت به زندگی شخصیت بو دانست:

ما با هدف مشخص به سمت ساخت پیش درامد Monsters University رفتیم، چون نمی‌خواستیم به بعضی سوالات در مورد شخصیت بو پاسخ بدهیم، این که او چگونه بزرگ می‌شود و موضوعاتی شبیه این. به نظرم برای بیان دنباله باید داستان به اندازه مورد نظر جذاب باشد که البته امیدوارم دنباله‌های قبلی استودیو این ویژگی را داشته‌باشند.

در انتهای فیلم Monsters Inc، مایک و سالی با موفقیت بو را به اتاق خوابش باز می‌گردانند، ولی در ورودی او تکه تکه می‌شود تا او دیگر نتواند فرار کند. با این حال، به لطف جمع کردن تکه‌های در توسط مایک و چسباندن آنها به یکدیگر، سالی بار دیگر توانست به ملاقات دوست قدیمی خود برود. آن لحظه بسیار دلگرم کننده بود و به طور قطع در حال حاضر برای بسیاری از طرفداران این سوال وجود دارد که در آینده چه اتفاقی برای آن دختر می‌افتد. با فرض اینکه گذر زمان در دنیای واقعی مانند دنیای هیولاها باشد، بو (اسم واقعی او مشخص نیست) اکنون در دوران نوجوانی است. آیا مایک و سالی در این مدت به ملاقات او می‌روند؟ یا اینکه پس از بزرگ شدنش دیگر این کار را انجام نمی‌دهند و حال ذهنیت بو در مورد این دو حالتی خیالی دارد؟

با اینکه مشاهده بو در سن نوجوانی به همراه دوستان رنگارنگش جذاب به نظر می‌رسد ولی همانطور که داکتر به آن اشاره کرد، رفتن به سراغ ساخت چنین فیلمی از طرف پیکسار نیاز به داستانی قوی و قانع کننده دارد. در حال حاضر داکتر سوال «آیا هرگز فیلمی با نام Monsters Inc 2 را خواهیم دید؟» را با «کسی چه می‌داند که در آینده چه اتفاقاتی رقم خواهد خود؟» جواب می‌دهد و هیچ برنامه رسمی برای ساخت فیلم سوم در این دنیا وجود ندارد.

ولی خب به هر حال در حاضر دستان پیکسار برای ساخت دنباله به خوبی پر شده‌است. فیلم Cars 3 در تاریخ ۲۶ خرداد ۱۳۹۶، فیلم The Incredibles 2 در تاریخ ۲۵ خرداد ۱۳۹۷ و فیلم Toy Story 4 در تاریخ ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ راهی سینماها خواهند شد. فیلم Finding Dory «در جستجوی دوری» نیز خرداد امسال اکران شد و نسخه دیجیتالی آن به تازگی منتشر شده‌است.

منبع: CinemaBlend

برچسب‌ها: ، ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.