کارگردان فیلم زندگی‌نامه‌ی جی‌.آر.آر. تالکین مشخص شد

10 November 2016 - 20:05

بدون هیچ شکی، سه‌گانه‌ی The Lord of the Rings «ارباب حلقه‌ها» یکی از بزرگ‌ترین و برترین‌های تاریخ سینما است و به همین خاطر، دوست داران و طرفداران زیادی در سراسر دارد. همه‌ی این‌ها، مدیون نویسنده‌‌ی بزرگی به نام جی‌.آر.آر. تالکین (J.R.R. Tolkien) است. برای اطلاعات بیش‌تر، با سایت سینماگیمفا در ادامه‌ی مطلب همراه باشید.  پس از ساخت فیلم‌ها و انیمیشن‌هایی از دو اثر معروف تالکین یعنی ارباب حلقه‌ها و هابیت، اکنون نوبت به ساخت فیلمی درباره‌ی خود او رسیده است. دوست داران تالکین و سرزمین میانه این بار شاهد فیلمی درباره‌ی خالق داستان‌هایی که دوستشان دارند، هستند.

بر اساس اخبار جدید منتشر شده، قرار است فیلمی با نام Middle Earth «سرزمین میانه» ساخته شود. این فیلم، داستانی حماسی را درباره‌ی جی‌.آر.آر. تالکین و همچنین ماجراهایی که باعث خلق دو رمان نمادین و معروف او شده‌اند، روایت می‌کند. همچنین کارگردان این فیلم سینمایی هم به صورت رسمی اعلام شده است. طبق اخبار رسمی، این فیلم توسط جیمز استرانگ (James Strong) کارگردانی خواهد شد. این کارگردان انگلیسی هم‌اکنون قرارداد خود را نیز برای ساخت این فیلم امضا کرده است.

جیمز استرانگ سابقه کارگردانی سریال‌هایی همچون Broadchurch و Downton Abbey را در کارنامه خود دارد. همچنین او سابقه کارگردانی در سریال Doctor Who را هم داشته است.

وظیفه‌ی نوشتن فیلم‌نامه‌ی فیلم Middle Earth «سرزمین میانه» برعهده‌ی آنگوس فلچر (Angus Fletcher) خواهد بود. او به مدت شش سال تحقیقات خود را از طریق منابع مطمئن و همچنین مصاحبه‌ها جمع آوری کرده است. همچنین دو عضو سابق New Line Cinema یعنی باب شی (Bob Shaye) و مایکل لین (Michael Lynne) تهیه‌کنندگان این فیلم هستند. نکته قابل توجه و مهم درباره این دو به ارباب حلقه‌ها بازمی‌گردد. باب شی و مایک لین همان افرادی هستند که به درخواست پیتر جکسون برای ساخت سه‌گانه‌ی ارباب حلقه‌ها پاسخ مثبت دادند و ریسک این فیلم پر هزینه را پذیرفتند که البته نتیجه‌ی راضی کننده‌ی آن را هم دیدند. ارباب حلقه‌های نزدیک سه میلیارد دلار در باکس آفیس جهانی فروش کرد.

این فیلم داستان اوایل زندگی جان رونالد روئل تالکین و ماجرای عاشقانه او را با ادیث برت که بعدها همسر او هم شد، روایت می‌کند. این دو نفر با خوشحالی در آکسفورد زندگی می‌کردند، اما با شروع جنگ جهانی اول در سال ۱۹۱۴ تالکین به جنگ رفت و چهار سال سخت را در آن دوران تجربه کرد. این تجربه‌ای بود که بعدها تاثیر بسیاری بر شکل گیری سرزمین میانه گذاشت.

تالکین سال‌های زیادی از عمر خود را وقف نوشتن این کتاب‌ها و خلق دنیای جدید فانتزی‌ خود کرد. دنیایی که تا به امروز بسیاری را به خود جلب کرده است. حال، این فیلم قرار است درمورد خالق این دنیا باشد، نه ماجراهای رخ داده در آن.

منبع: Deadline

Save

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.