میازاکی دوران بازنشستگی را ترک خواهد کرد

14 November 2016 - 20:49

هایائو میازاکی نامی است که همواره در تاریخ انیمه‌های سینمایی به صورت درخشان از آن یاد خواهد شد. انیمه‌هایی که او ساخته همیشه بین برترین‌ها قرار داشته است. با این وجود، او پس از ساخت انیمیشن The Wind Rises در سال ۲۰۱۳ میلادی، اعلام بازنشستگی کرد و به ساخت انیمه کوتاه روی آورد. برای اطلاعات بیش تر، با سایت سینماگیمفا در ادامه‌ی مطلب همراه باشید.اکنون پس از سه سال از بازنشستگی میازاکی، باید به زودی شاهد بازگشت این کارگردان افسانه‌ای ژاپنی برای ساخت انیمه‌های بلند سینمایی باشیم.

به تازگی سایت خبری Anime News Network گزارش داده است که به‌تازگی در یک برنامه‌ی تلویزیونی، هایائو میازاکی به صورت رسمی اذعا داشت که از کار خود یعنی ساخت انیمه‌های کوتاه در استودیو Ghibli Museum رضایت کافی ندارد، به همین خاطر در ماه آگوست گذشته پیشنهادی به او مبنی بر ساخت انیمه Boro the Caterpillar به صورت انیمه‌ بلند داده شد. میازاکی در ادامه اشاره کرد که اگر ساخت این اثر ۵ سال طول بکشد، در پایان ۸۰ ساله خواهم بود. آنگونه که در برنامه پیشنهادی مشخص شده است، احتمالا ساخت این انیمه تا قبل از المپیک ۲۰۲۰ توکیو به اتمام رسد و در سال ۲۰۱۹ اکران شود. هر چند هنوز اجازه ساخت صادر نشده اما میازاکی هم‌اکنون در حال کار بر روی این پروژه است.

هایائو میازاکی به صورت خلاصه انیمه را اینگونه توصیف می‌کند که داستان آن درباره‌ی یک کرم صدپا بسیار کوچک است، به اندازه‌ای کوچک که در بین انگشتان له خواهد شد.

البته بازگشت او به ساخت انیمه‌های بلند سینمایی به این معنا نیست که او ساخت انیمه‌های کوتاه را در استودیو Ghibli Museum متوقف می‌کند و او به این کار هم ادامه خواهد داد. البته میازاکی در سه سال گذشته هم چندان بیکار نبوده است و علاوه بر انیمه‌های کوتاه، بر روی یک مانگای سامورایی هم کار کرده است.

میازاکی به عنوان بنیانگذار استودیو Ghibli Museum، آثاری به‌یادماندنی را همچون Princess Mononoke «پرنسس مونونوکه»، My Neighbor Totoro «همسایه من توتورو»، The Wind Rises و همچنین انیمه فراموش نشدنی Spirited Away «شهر اشباح» خلق کرده است.

شما می‌توانید معرفی انیمه «پرنسس مونونوکه» را در سینماگیمفا بخوانید.

منبع: CBR – Anime News Network

Save

برچسب‌ها:

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.