دیزنی قصد خرید نتفلیکس را دارد

14 November 2016 - 23:00

در ده سال گشذته کمپانی دیزنی تحت هدایت باب ایگر (Bob Iger) فعالیت زیادی داشته است و به میزبان چندین کمپانی بزرگ در حوزه سرگرمی تبدیل شده است. در سال ۲۰۰۶ این کمپانی شرکت پیکسار (Pixar) را خریداری کرد که از سال ۱۹۹۵ در حال کار کردن است. بعد از آن در سال ۲۰۰۹ پروژه‌ی مارول را آغاز کرد که بعد آن به بزرگترین دنیای سینمایی تبدیل شد. در سال ۲۰۱۲ در حرکتی دیگر این کمپانی استدیوی لوکاس فیلم (Lucasfilm) را به همراه فرانچایزهای Star Wars «جنگ ستارگان» و Indiana Jones «ایندیانا جونز» و دیگر آثار این استدیو از جورج لوکاس (George Lucas) به قیمت ۴٫۰۵ میلیرد دلار خریداری کرد. این کمپانی هر روز در حال بزرگ‌تر شدن است؛ چهار فیلم پرفروش سال ۲۰۱۶ تا به این جای کار ساخته‌های این کمپانی هستند که با اکران Moana و Rogue One: A Star Wars Story این عدد بالاتر هم خواهد رفت. در ادامه با سینماگیمفا همراه باشید.

البته مالکیت این کمپانی ها تنها نیمی از ماجرا است؛ با این که دیزنی محتوای تمامی این استدیوها را در دست دارد، ولی نیمه‌ی دیگر برای موفق شدن پخش و توزیع صحیح محصول است. روش توزیع و تبلیغ کردن در طی چند سال گذشته تغییر زیادی داشته است و دیزنی توانسته است تسلط کافی به روش‌های مختلف آن به دست آورد. در حالی که دیزنی مالک شبکه‌ی تلویزیونی ABC است، ولی برای به دست آوردن تسلط کافی بر دنیای تلوزیون نیاز به مهره‌ی قدرتمندتری دارد. شایعات خبر از این می‌دهند که دیزنی در این موضع نیز در حال پیشرفت است.

طبق کزارشات تک کرانچ (Tech Crunch)، شایعاتی وجود دارند که از این خبر می‌دهند که دیزنی قصد دارد یکی از بزرگترین شبکه‌های استریم آنلاین، نتفلیکس (netflix)، را خریداری کند و اگر این خبر واقعیت داشته باشد باعث ایجاد تغییر بزرگ در صنعت فیلم و سریال سازی شود. ماه گذشته کمپانی AT&T توسط کمپانی وارنر خریداری شد و با خریده شدن نتفلیکس توسط دیزنی باعث ایجاد نوعی تعدال بین این دو کمپانی می‌شود.

marvel-netflix-daredevil-jessica-jones-luke-cage-mondo-posters

House of Cards«خانه‌ی پوشالی»، Orange is the New Black «نارنجی سیاه جدید است»، Making a Murderer «ساخت یک قاتل» و Stranger Things به همراه سریال‌هایی که به صورت مشترک با مارول کار کرده است جز بهترین سریال‌های چندین سال اخیر محسوب می‌شوند و به نظر نمی‌رسد که این شبکه‌ی استریم آنلاین قصد داشته باشد در این روند تغییری ایجاد کند. با تمامی این موضوعات چشم داشتن دیزنی بر این شبکه کاملاً قابل توجیح و درک است؛ چون از لحاظ کیفیت محتوا و تعداد بیننده این شبکه خود را ثابت کرده است. نتفلیکس نیز با کمک یک شرکت مارد مثل دیزنی می‌تواند بهتر با شبکه‌ای مثل آمازون رقابت کند.

از دیدگاه یک مشتری باید منتظر ماند و دید که این تغییر چه اثری بر روی شبکه خواهد گذاشت. ما قطعا با تعداد بیشتری پروژه مشترک با دیزنی روبرو می‌شویم. جز این معلوم نیست که دیزنی به چه اندازه در فعالیت این شبکه‌ی موفق دخالت خواهد کرد. نگرانی اصلی این خواهد بود که به چه اندازه مالک جدید شبکه قیمت تعرفه‌ها را برای کاربران افزایش خواهد داد. البته باز هم باید تکرار کرد که این موضوعات تنها شایعه محسوب می‌شوند و هیچ منبع معتبری در این باره حرف نزده است؛ اما پس از پیوستن کمپانی AT&T به شرکت برادران وانر، قوام و صحت آن‌ها افزایش یافته است که به این معنی است که این آخرین بار نیست که در این باره خبری منتشر می‌شود.

منبع: screenrant

برچسب‌ها: ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.

  • Hanna says:

    من که جداً خوش حال مى شم آرشیو دیزنى بیاد توى نت فلیکس. در حال حاظر مشکل اصلى نت فلیکس عدم دسترسى اش به خیلى از عناوین بزرگه و با اینکه آرشیو بسیار خوبى داره، ولى اگر تصمیم بگیرى به جاى پیشنهادهاى خودش، جستجوش کنى خیلى حالت گرفته مى شه. البته شنیدم آرشیو نت فلیکس آمریکا خیلى خیلى بزرگه ولى در دسترس ما که نیست. راهى هم براى نصب وى پى ان روى PS4 ظاهراً وجود نداره.

  • Acgod says:

    سلام داداش برعکس نوشتی AT&T برادران وارنرو رو خریده
    ۸۵٫۴ بیلیون دلار