تهیه‌کننده اثر: «دوزیست» با همه فیلم‌های برزو نیک‌نژاد متفاوت است

29 January 2020 - 20:30

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «دوزیست» درباره این اثر و چگونگی شکل‌گیری داستان آن توضیحاتی ارائه کرد.

 فیلم سینمایی «دوزیست» جدیدترین همکاری برزو نیک نژاد کارگردان این اثر با سعید خانی تهیه کننده است. پیش از این در فیلم «لونه زنبور» این دو با هم همکاری موفقی داشتند. «دوزیست» یکی از آثار راه یافته به بخش سودای سیمرغ سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر است. درباره چگونگی شکل گیری این اثر و داستان فیلم با سعید خانی تهیه کننده «دوزیست» گفتگو کرده ایم که در ادامه آن را می‌خوانید:

خانی درباره ساخت فیلم «دوزیست» گفت:

بعد از اینکه «لونه زنبور» ساخته شد، طی صحبت با برزو نیک نژاد، تصمیم گرفتیم یک اثر اجتماعی بسازیم. نیک نژاد فیلمنامه «دوزیست» را به من داد. فیلمنامه «دوزیست» را خواندم؛ دیدم فیلمنامه بسیار خوبی است و به این ترتیب اوایل امسال فیلمبرداری شروع شد.

وی ادامه داد:

«دوزیست» هیچ شباهتی به کارهای قبلی برزو نیک نژاد ندارد. ماجراجویی‌های این فیلم در قالب یک اثر اجتماعی شکل گرفته است. این فیلم با حمایت بخش خصوصی ساخته شده و از سوی هیچ نهاد دولتی پشتیبانی نشده است.

خانی درباره داستان فیلم «دوزیست» بیان کرد:

داستان فیلم، درباره چند رفیق است که در محلی زندگی می‌کنند؛ با ورود یک نفر، قصه فیلم دچار یکسری اتفاقات می‌شود.

این تهیه کننده سینما در ادامه به همکاری اش با برزو نیک نژاد اشاره کرد و گفت:

خیلی تمایل دارم، باز هم با برزو نیک نژاد کار کنم. ما به زبان مشترکی در لحنِ فیلمسازی رسیده ایم و هماهنگی خوبی بین ما شکل گرفته است. برای تهیه کننده خوب است که بتواند کاری بسازد که هم بار هنری و هم مخاطب داشته باشد. برای من به عنوان تهیه کننده این موضوع خیلی اهمیت دارد.

خانی درباره حضور در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر اظهار کرد:

جشنواره خیلی موقعیت خوبی برای نمایش و معرفی فیلم هاست. اصحاب رسانه و منتقدین آثار را می‌بینند و درباره آن صحبت می‌کنند. فیلم قابلیت این را دارد که محملی برای بحث و گفتگو در میان اصحاب رسانه پدید آورد.

وی درباره استقبال مخاطبان از فیلم‌های جشنواره و فروش بلیت سانس‌های مختلف گفت:

مخاطبان دنبال این هستند که فیلم‌ها را ببینند. آن‌ها توجه به ماجراهایی مانند تحریم جشنواره فجر نداشتند؛ همیشه دنبال سینما هستند و دوست دارند فیلم‌ها را در جشنواره ببینند. این استقبال برای ما تهیه کنندگان بخش سودای سیمرغ بسیار خوب است. باید ببینیم با توجه به استقبال مردمی کیفیت فیلم‌ها چگونه خواهد بود.

منبع: خبرآنلاین

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.