فجر۳۸| نشست خبری عوامل فیلم «کشتارگاه» برگزار شد

6 February 2020 - 17:00

در نشست خبری فیلم «کشتارگاه» درباره استفاده از بازیگران چهره‌ای مثل باران کوثری در فیلم سخن به میان آمد.

 در نشست خبری فیلم «کشتارگاه» به کارگردانی عباس امینی، باران کوثری و امیر حسین فتحی بازیگران فیلم و جواد نوروزبیگی تهیه‌کننده حضور داشتند. این نشست با اجرای محمود گبرلو و با حضور سحر عصرآزاد به عنوان منتقد برگزار شد.

ساعت نشست خبری این فیلم به دلیل مسابقه استقلال و پرسپولیس اندکی تغییر کرده بود که مسعود نجفی مدیر روابط عمومی جشنواره درباره آن گفت:

«با هماهنگی ساعت نشست را به دلیل پخش فوتبال جابه‌جا کردیم.»

یکی از نکاتی که در این فیلم مورد توجه منتقد نشست قرار گرفت، انتخاب هوشمندانه بازیگران بود. او در این باره گفت:

«حضور بازیگران چهره در یک فیلم آن را غیرهنری نخواهد کرد. اگر بازیگری در خدمت درام باشد آنجاست که می توان فهمید که یک کارگردان آیا برای گیشه بازیگر ستاره انتخاب کرده یا برای بهتر شدن قصه‌اش. انتخاب بازیگران تنها به دلیل گیشه و فروش نبوده و آن‌ها با توجه به چالشی که در درام دارند انتخاب شده‌اند.»

باران کوثری که نقش اول زن فیلم را بازی می‌کند درباره حقوق بازیگران و پیشنهاد نقش بنا به چهره بازیگر گفت:

«تخصص بازیگری را نباید نادیده بگیریم و تنها فروش را به این افراد نسبت دهیم.»

عباس امینی کارگردان «کشتارگاه» یکی از داوران بخش نسل «جنریشن» جشنواره برلین ۲۰۲۰ است که در این نشست به آن اشاره شد.

او می‌گوید:‌

«به دنبال ساختن فیلم جدیدی بودیم که موضوع روز باشد. فیلم‌های قبلی من نتوانستند اکران عمومی خوبی داشته باشند. با انتخاب موضوع دلار و دغدغه جامعه نسبت به آن که موضوع روزاست تصمیم به ساخت این فیلم گرفتم. در تحقیقات این فیلم دسترسی کاملی به روند پخش دلار در بازار نداشتیم از این رو به سمت دلارفروش‌های کیفی رفتیم.در انتخاب لوکیشن جنوب هم سعی کردم خروج گوسفندان از کشور را به واقعیت نزدیک کنم.»

امینی درباره بازی امیرحسین فتحی در فیلم گفت:

«انگیزه امیرحسین یکی از مواردی بود که من را جذب کرد. من او را در تئاتر دیده بودم و برای این نقش مناسب دیدم. او برای حضورش در یک نقش وقت و انرژی زیادی می‌گذارد.»

فتحی که در جلسه حضور داشت، بازی در این فیلم را اینگونه توصیف کرد:‌

«در این فیلم با آقای امینی گفت‌وگوهای زیادی درمورد نقشم در فیلم داشتیم و من هم تلاش کردم به این نقش نزدیک شوم.یکی از اتفاقات جالبی که در نقش امیر افتاد؛ این بود که او مشکلات مالی دارد و درگیر فساد می‌شود. اما در انتها دچار عذاب وجدان می‌شود و از ادامه راهی که در پیش گرفته بود پشیمان می‌شود.در قصه به خوبی به این کاراکترپرداخته شد.»

حسین فرخ‌زاده نویسنده فیلم هم در ارتباط با داستان گفت:

«نمونه‌های واقعی از این داستان وجود دارد و نمونه کاراکترهای واقعی آن برخی از دوستان من هستند. اگر هرکسی به تجربه‌هایش توجه کند با این موضوع در اطرافیانش روبه رو می‌شود. منطقه جنوب امکانات دراماتیک زیادی برای ساخت این فیلم به ما داد.»

منبع: خبرآنلاین

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.