نظر منتقدین در مورد فیلم Birds of Prey چیست؟

12 February 2020 - 13:30

هشتمین فیلم از دنیای سینمایی دی سی (DCEU) با نام “Birds of Prey” یا “پرندگان شکاری” اخیرا برروی پرده‌ی سینماها اکران شده است. این فیلم که به کارگردانی کتی یان و با هنرنمایی مارگو رابی ساخته شده، در مجموع نمراتی را کسب کرده است که می‌توانیم آن را تجربه‌ای متوسط بنامیم.

فیلم Birds of Prey که در رده آثار اکشن، ماجراجویی و ابرقهرمانی رده بندی می‌شود، محصول شرکت برادران وارنر (Warner Bros) و به نوعی نسخه اسپین آف فیلم جوخه انتحار است. کتی یان که در کارنامه‌ی آثاری نظیر Last Night، Down River، According to My Mother و Dead Pigs را کارگردانی کرده است در این فیلم مقام کارگردانی را برعهده گرفته است. همچنین کریستینا هادسن در نقش نویسنده در تیم تولیدی اثر حضور دارد. از بازیگران این فیلم می‌توان از مارگو رابی در نقش هارلی کوئین، مری الیزابت وینستد در نقش هانترس، جورنی اسمولت بل در نقش قناری سیاه، روزی پرز، ایوان مک‌گرگور، استیو ویلیامز، الی وانگ، دانالی، کریس مسینا، الاجی باسکو و … نام برد. همچنین مارگو رابی به عنوان تهیه کننده در فیلم حضور دارد. در خلاصه داستان این فیلم آمده است:

تا حالا داستان پلیس، پرنده خواننده، یک روانی و شاهزاده مافیاها را شنیده ای؟ پرندگان شکاری یک داستان پیچیده است که توسط خود شخص هارلی روایت می‌شود. داستانی که البته فقط خود او می‌تواند روایت کند. زمانی که شرورترین شرور گاتهام یعنی رومن سایونیس و دست راستش زز، دختری به نام کاس را مورد تعقیب خود قرار می‌دهند، تمام شهر دست به دست هم می‌دهند تا او را پیدا کنند. درنهایت مسیر هارلی، قناری سیاه، هانترس و مونتایا در راستای پیداکردن دختر گمشده و به پایین کشیدن سایونیس بهم تلاقی می‌کند و خود را در حالی می‌یابند که راهی جز متحد شدن برایشان نمانده است.

این فیلم ۱۰۹ دقیقه‌ای اولین فیلم DCEU است که با درجه سنی R تولید شده است. اکران این اثر ابتدا به صورت محدود در مکزیکو سیتی در تاریخ ۵ بهمن ۱۳۹۸ (۲۵ ژانویه ۲۰۲۰ میلادی) و سپس در تاریخ ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ (۷ فوریه ۲۰۲۰) در سرتاسر ایالات متحده بوده است. این اثر که با بودجه ۸۴ میلیونی تولید شده است تاکنون موفق شده است ۸۱ میلیون درجهان فروش کند.

درنهایت فیلم Birds of Prey موفق شده است در مجموع ۵۹ نقدی که در سایت متاکریتیک منتشر شده است، نمره متوسط ۶۰ را دریافت کند. لازم به ذکر است که از ۵۹ نقد منتشر شده تاکنون، ۳۶تای آن مثبت، ۲۱تای آن متوسط و ۲تای آن منفی بوده است. همچنین این فیلم در سایت راتن تومیتوز موفق شده امتیاز ۸۰ را از مجموع ۲۹۷ نقد منتشر شده دریافت کند. در ادامه نگاهی به خلاصه‌ای از نقدها خواهیم انداخت.

«۹۰/۱۰۰ The Wall Street Journal |  منتقد: جو مورگنسترن»

بخش بزرگی از این فیلم که با درجه سنی R اکران شده است را هرج و مرج تشکیل می‌دهد. با این حال این فیلم بسیار متحرک، مبتکرانه و با خشونتی دوست داشتنی است که یک زن قدرتمند در مرکز آن قرار دارد.

«۸۹/۱۰۰ The Austin Chronicle |  منتقد: متیو موناگل»

با این که پرندگان شکاری چیز جدیدی برای عرضه ندارد و قرار نیست انقلاب خاصی در این سبک ایجاد کند، این فیلم برای کسانی که شیفته‌ی سینمای ابرقهرمانی هستند ساخته شده است و ممکن است دوباره خود را علاقمند به هارلی کوئین پیدا کنند.

«۸۸/۱۰۰ Chicago Sun Times |  منتقد: ریچارد روپر»

مارگو رابی به لطف فیلمنامه‌ی زیبایی که توسط کریستینا هادسون نوشته شده است توانسته است اجرای غنی تر، خنده دار تر و چندلایه تری را از هارلی به نمایش بگذارد.

«۸۵/۱۰۰ Polygon |  منتقد: سوسانا پولو»

پرندگان شکاری یک اثر سرگرم کننده، جذاب، دلگرم کننده و شلوغ است که می‌تواند الهام بخش لحظات خوبی باشد.

«۸۰/۱۰۰ Cinevu |  منتقد: کریستوفر ماچل»

یکی از لذت های بزرگ پرندگان شکاری این است که بدون این که داستان گاتهام را بگوید، داستانی از گاتهام را روایت می‌کند. ماجراهای هارلی کوئین و تیمش در مرکز روایت قرار ندارند و این برای فیلم بهتر بوده است.

«۸۰/۱۰۰ IGN |  منتقد: لورا پرودوم»

پرندگان شکاری یک سواری دیوانه وار به نظر می‌رسد که هارلی را برروی صندلی راننده قرار می‌دهد اما گاهی اوقات هم تیمی‌هایش را در گرد و غبار رها می‌کند. (عدم پرداخت زیاد به دیگر شخصیت‌های داستان)

«۷۵/۱۰۰ RogerEbert.com |  منتقد: کریستی لمیر»

فیلم یان از افتتاحیه انیمیشنی و پرجنب و جوشش یک انفجار کامل است که پر شده از انرژی غیرقابل مقاومت دخترانه. و رابی در همه کاره بودن ظاهرا بی پایان، از پس اجرای کاراکتر هارلی چه از لحاظ جسمی و چه از لحاظ کلامی برآمده است. او به طور مثبتی در آبنبات رنگارنگ هرج و مرجی که خلق می‌کند نهفته و مسری است.

«۶۰/۱۰۰ The Guardian |  منتقد: پیتر برادشو»

این فیلم طعم بدی داری و به طرز عجیبی منحرف می‌شود، بیشتر از آن چه انتظار دارید. با توجه به انتقاد های تند و سردی که به جوخه انتحار وارد شد تماشای پرندگان شکاری به شما احساس خوشحالی بیش از حد و در عین حال ناسازگار و ناجالبی را می‌دهد مانند کشیدن سیگار و خوردن شکلات به صورت همزمان.

«۵۰/۱۰۰ SLANT |  منتقد: کریس بارسانتی»

پرندگان شکاری گاهی کم‌تر شبیه داستان خودش است و بیشتر شبیه به یک یدک‌کش برای چیزی است که بعد از آن می‌آید مانند یک تریلر سینمایی.

«۵۰/۱۰۰ Vulture |  منتقد: آلیسون ویلمور»

فیلم بیشتر به فکر فاصله گرفتن بین خودش و Suicide Squad است تا تصور اینکه یک نسخه مستقل از شخصیت در واقع چگونه است.

«۴۵/۱۰۰ CNN |  منتقد: برایان لوری»

در فیلم جوخه انتحار هارلی کوئین با بازی مارگو رابی بهترین بخش یک فیلم بد بود. این موضوع درباره پرندگان شکاری نیز صدق می‌کند که همکاری دیوانه جوکر در مرکز آن قرار دارد.

«۴۰/۱۰۰ The Irish Times |  منتقد: تارا بردی»

اگر خود را دادزنان بر سر رایان رینولدز پیدا می‌کردید تا در ددپول برای مدتی سکوت کند، پس روایت مسخره و احمقانه مارگو رابی به عنوان هارلی در این فیلم شما را بعد از ۲۳ ثانیه به سمت خروج اضطراری می‎فرستد.

«۲۰/۱۰۰ The New Yorker |  منتقد: آنتونی لین»

پرندگان شکاری یک فیلم آشفته نامقدس و سادیستی است.

«۰/۱۰۰ San Francisco Chronicle |  منتقد: آنتونی لین»

فیلم پرندگان شکاری چیزی فراتر از افتضاح و آشفته است که نباید اصلا وجود داشته باشد و پولی صرف ساخت آن می‌شد. فیلمنامه آن هیچوقت نباید فیلم‌برداری می‌شد.  مارگو رابی نباید تهیه کننده آن می‌شد و قطعا هم نباید در نقش هارلی بازی می‌کرد. این فیلم فقط یک چیز وحشتناک برای تحمیل کردن به مخاطبان است که البته صدمه‌ای به کسی وارد نمی‌کند و فقط امیدوار است تا لحظات خوشی را برای آن‌ها فراهم کند.

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.