حضور بریان جی. اسمیت در نقش نامشخصی در Matrix 4

24 February 2020 - 23:30

فیلم موردانتظار Matrix 4 (ماتریکس ۴)، بریان جی. اسمیت (Brian J. Smith)، که قبلاً با لانا واکووسکی (Lana Wachowski) در سریال محبوب Sense 8 (حس هشتم) از شبکه نتفلیکس همکاری کرده بود، را به تیم بازیگرانش افزود. لانا واکووسکی، که سه‌گانه اورجینال Matrix را به همراه خواهرش لیلی (Lilly) نوشت و کارگردانی کرد، این‌بار برای کارگردانی قسمت چهارم این مجموعه به تنهایی به پروژه برمی‌گردد. او فیلم‌نامه این فیلم را به همراه الکساندار همون (Alexandar Hemon) و دیوید میچل (David Mitchell) نوشته است. و تاریخ انتشار این فیلم جدید ۲۱ام ماه مه سال ۲۰۲۱ خواهد بود. در ادامه خبر با سینما فارس همراه باشید.

فیلم The Matrix به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های علمی-تخیلی که تا به حال ساخته شده است، تلقی می‌شود؛ گرچه دنباله‌ها از محبوبیت کمتری برخوردار هستند. در این مجموعه، بازیگرانی مثل کینو ریوز (Keanu Reeves)، لارنس فیشبرن (Laurence Fishburne)، و کری-آن موس (Carrie-Anne Moss) بازی می‌کنند. و داستان فیلم در مورد هکری به نام نئو (با بازی ریوز) است، که متوجه می‌شود دنیای مادی اش درواقع یک واقعیت مصنوعی است که توسط ماشین‌های هوشمند ساخته شده است تا انسان‌ها را کنترل کرده و از آن‌ها به عنوان منبع انرژی استفاده کند. هوگو ویوینگ (Hugo Weaving) نقش ضدقهرمان اصلی فیلم یعنی مأمور اسمیت را بازی می‌کرد.

به گزارش سایت خبری ددلاین (Deadline)، اسمیت برای ایفای یک نقش نامشخص تعیین شده است، و به تیمی از بازیگران از قبل تعیین شده ملحق می‌شود. به نظر می‌رسد که واکووسکی دوست دارد دوباره با همان افرادی کار کند که قبلاً سابقه همکاری با آن‌ها را داشته است. علاوه بر اسمیت، توبی آنوومر (Toby Onwumere) و ارندیرا ایبارا (Erendira Ibarra) نیز برای حضور در نقش‌هایی نامشخص در نظر گرفته شده‌اند. سایر بازیگران عبارت‌اند از: پریانکا چوپرا (Priyanka Chopra)، جوناتان گروف (Jonathan Groff)، جسیکا هنویک (Jessica Henwick)، نیل پتریک هریس (Neil Patrick Harris)، آندرو کالدول (Andrew Caldwell)، و یحیی عبدل-متین ۲ (Yahya Abdul-Mateen 2)، که مبانی بر شایعات، قرار است نقش یک مورفئوس جوان را بازی کند، نقشی که در فیلم‌های اورجینال، فیشبرن آن را ایفا می‌کرد. بازیگران قبلی فیلم که دوباره برای این قسمت به پروژه می‌پیوندد عبارت‌اند از: ریوز در نقش نئو، موس در نقش ترینیتی، و جادا پینکت-اسمیت (Jada Pinkett-Smith) در نقش نیوب. لمبرت ویلسون (Lambert Wilson) هم انتظار می‌رود که برای ایفای مجدد نقش مروونجیان به پروژه برگردد.

اسمیت قبلاً در درام علمی-تخیلی Sense 8، ساخته واکووسکی از شبکه نتفلیکس، و همین‌طور در سریال تلویزیونی اسپین آف Treadstone (ترداستون)، بر اساس سری رمان‌های جیسون بورن (Jason Bourne)، نیز بازی کرده است. فیلم Sense 8 یک فیلم کالت موفق برای شبکه نتفلیکس بود. و وقتی که آن‌ها کمی پس از انتشار فصل دوم فیلم، آن را کنسل کردند، طرفداران آن برای حفظ فیلم درخواستی ارائه دادند، و نتفلیکس به واکووسکی اجازه داد تا یک فیلم نهایی دیگر را بسازد. در سریال آمریکایی Treadstone، اسمیت نقش کاراکتری به نام دو را بازی می‌کند که به طور ناگهانی متوجه می‌شود که یک مأمور sleeper، یا یک “سایسادا” (Cicada) است، که برای به قتل رساندن تربیت شده است و مأموریت‌هایی را برای سازمان سیا (CIA) دنبال می‌کند.

اسمیت، با بازی در Treadstone و حالا هم در Matrix، به موفقیت‌های بسیاری دست یافته است که می‌تواند برای او سکوی پرتابی به سوی فرنچایزهای عظیم اکشن باشد. برخی از فرنچایزهای ریبوت شده اخیر نتوانسته‌اند در باکس آفیس به موفقیت دست یابند، اما انتظار می‌رود فیلم Matrix 4، با حضور مجدد بسیاری از بازیگران فیلم اورجینال به همراه تمام هنرپیشه‌های جدید درجه یک، یک پروژه هیجان‌انگیز از کار درآید. علی‌رغم این‌که ویوینگ به علت مشکلات برنامه‌ریزی نمی‌تواند مجددا در این پروژه حضور یابد و تاریخ اکران فیلم هم اجباراً با تاریخ اکران فرنچایز دیگر ریوز یعنی John Wick 4 (جان ویک ۴) هم‌زمان می‌شود، اما حضور یک تیم قدرت‌مند و با استعداد در پروژه فیلم Matrix 4، برای طرفداران اصلی و فیلمبازان همیشگی، امیدواری های بسیاری را به ارمغان می‌آورد.

منبع: Screenrant

برچسب‌ها: ، ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.