نظر منتقدین در مورد انیمیشن Onward چیست؟

28 February 2020 - 13:00

جدیدترین انیمیشن استودیوی پرآوازه‌ی پیکسار و کمپانی والت دیزنی با نام”Onward” یا “به پیش” به کارگردانی دن اسکنلون به زودی اکران شود و به همین مناسبت به تازگی نمرات فیلم منتشر شده است. این انیمیشن در مجموع نمراتی را کسب کرده است که می‌توانیم آن را تجربه‌ای نسبتا خوب بنامیم.

انیمیشن Onward که در رده آثار ماجراجویی، درام، فانتزی و کمدی رده بندی می‌شود، محصول شرکت والت دیزنی می‌باشد. دن اسکنلون که در کارنامه‌ی خود اثری نظیر دانشگاه هیولاها را کارگردانی کرده است، در این انیمیشن مقام کارگردانی را برعهده گرفته است. همچنین او به همراه جیسون هدلی و کیث بانن در تیم نویسندگان اثر حضور داشته است. از صداپیشگان این انیمیشن می‌توان از تام هالند در نقش ایان لایت فوت، کریس پرت در نقش بارلی لایت فوت، جولیا لوئی درایفوس در نقش لورل لایت فوت، اکتاویا اسپنسر در نقش متیکور، علی وانگ، لینا ویث و … نام برد. در خلاصه داستان این اثر آمده است:

در یک دنیای خیالی حومه‌ی شهر، دو برادر نوجوان الف (ایان و بارلی لایت فوت) یک جستجوی خارق‌العاده را شروع می‌کنند تا کشف کنند که آیا هنوز مقداری جادو در دنیا باقی مانده است یا خیر.

این انیمیشن ۱۰۲ دقیقه‌ای رده بندی PG را دریافت کرده است و برای تمام سنین مناسب می‌باشد. اکران این اثر در تاریخ جمعه، ۱۶ اسفند ۱۳۹۸ (۶ مارس ۲۰۲۰ میلادی) خواهد بود. بودجه فیلم به طور تقریبی ۱۸۰ میلیون دلار گزارش شده است. همچنین پیش بینی می‌شود در افتتاحیه‌ی آخر هفته‌ی خود حدود ۴۵ میلیون دلار فروش کند.

درنهایت انیمیشن Onward موفق شده است در مجموع ۲۸ نقدی که تاکنون در سایت متاکریتیک منتشر شده است، نمره نسبتا خوب ۶۳ را دریافت کند. لازم به ذکر است که از ۲۸ نقد منتشر شده تاکنون، ۱۷تای آن مثبت، ۱۰تای آن متوسط و یکی از آن‌ها منفی بوده است. همچنین این انیمیشن در سایت راتن تومیتوز موفق شده امتیاز ۸۵ را از مجموع ۶۸ نقد منتشر شده دریافت کند. در ادامه نگاهی به خلاصه‌ای از نقدها خواهیم انداخت.

«۱۰۰/۱۰۰ EMPIRE  |  منتقد: بن تراویس»

پیکسار با انیمیشنی باکیفیت، نفس‌گیر، طنین‌انداز و به طرز مثبتی هماهنگ بازگشته است.

«۸۵/۱۰۰ FilmThreat |  منتقد: الن ان‌جی»

شما انتظار برتری و کیفیت را از پیکسار دارید و برتری همان چیزی است که آن‌ها در Onward ارائه می‌دهند.

«۸۲/۱۰۰ Polygon |  منتقد: تاشا رابینسون»

انیمیشن جذاب و رنگارنگی است و قطعا در جزئیات داستان منحصر به فرد اما نسبت به نوسانات وحشی‌تر پیکسار احساس امنیت و سادگی دارد (سطح پایین تر در مقایسه با دیگر عناوین پیکسار).

«۸۰/۱۰۰ Total Film |  منتقد: جیمی گراهام»

این انیمیشن همچنان که به پیش می‌رود، جادویی را ایجاد می‌کند که به سوی ماجراهایی ختم می‌شود که پر از سرگرمی و هیجان است.

«۸۰/۱۰۰ The Guardian |  منتقد: استیو رز»

در زیر ترفندهای دلپذیر، دوست داشتنی و فانتزی، Onward کمی از آن جادوی قدیمی پیکسار را پیدا می‌کند.

«۷۰/۱۰۰ The Verge |  منتقد: جاشوا ریورا»

فیلمی خوب و قابل تماشا که می‌توانست عالی باشد اگر مانند پروتاگونیست خود به بخاطر داشت، راز جادو قطعا اعتقاد به چیزهای وحشیانه‌ای است که قرار است انجام دهید.

«۷۰/۱۰۰ The Atlantic |  منتقد: دیوید سیمز»

مهمترین جنبه‌ی بازی نقش آفرینی ارتباط است. واقعیت این است که با دوستان بازی می‌شود و به کار تیمی متکی است. درک دقیق نویسنده و کارگردان دن اسکنلون از آن، فیلمی گرم است که سعی نمی کند مخاطبان را صرفاً با تصاویر خیالی وحشی فانتزی محور مجذوب خود کند.

«۷۰/۱۰۰ IGN |  منتقد: دیوید سیمز»

داستانی بسیار سرگرم‌کننده که پر از طنز، کنایه و احساس است که مطمئن‌اند از فانتزی لذت خواهند برد.

«۶۵/۱۰۰ The Wrap |  منتقد: آلونسو دورالد»

حتی اگر فیلم در بخش داستانی کیفیت کافی را نداشته باشد، اما به اندازه کافی موارد جذاب و غافلگیرکننده دارد که مخاطب را درگیر خود کند، همراه با هنرنمایی هالند و پرت در فراهم آوردن رابطه‌ی احساسی زیبا، برادرانه و الهام بخش برای یکدیگر.

«۵۰/۱۰۰ Slash Film |  منتقد: جاش اسپیگل»

Onward انیمیشنی خوب، باکیفیت در بخش فنی و سرگرم کننده است و دارای پیام خوب، پرده‌ی سوم احساسی و برخی شوخی‌های جذاب و ناگهانی است. مشکل این است که انیمیشن‌های اریجینال پیکسار همیشه عالی بوده‌اند اما این یکی به اندازه‌ی کافی عالی نیست.

«۵۰/۱۰۰ Slant |  منتقد: مارک جنکینز»

در حالی که Onward با فقدان و عزاداری آغاز می‌شود، خیلی زود به جشن گرفتن نتایج تفکر مثبت روی می‌آورد.

«۵۰/۱۰۰ Movie Nation |  منتقد: راجر مور»

این انیمیشن خوب و دوست‌داشتنی است، اما خیره‌کننده نیست.
«۴۰/۱۰۰ VULTURE |  منتقد: بیل جبیری»
این فیلم مانند توده‌ای از ایده‌های داستانی از پیش ساخته شده است که گهگاهی با جدیت به آن‌ها پرداخته می‌شود.
«۳۸/۱۰۰ OBSERVER |  منتقد: الیور جونز»
علی رغم عنوان آن، “به پیش” در حال پسرفت است و  همچنین گاهی اوقات دردناک.

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.

  • elena says:

    من بهتون اطمینان میدم که کسی بیشتر از من انیمه و انیمیشن ندیده. و باید بگم این کارتون چرت ترین کارتونی بود که تاحالا دیده بودم!