نظر منتقدین در مورد فیلم The Invisible Man چیست؟

29 February 2020 - 13:00

فیلم “The Invisible Man” یا “مردنامرئی” به تازگی برروی پرده‌های سینما اکران شده است و در مجموع نمراتی را دریافت کرده است که خبر از فیلمی باکیفیت می‌دهند و به صورت کلی بازی الیزابت ماس مورد تحسین واقع شده است.

این فیلم که در رده آثار اکشن، علمی تخیلی، ترسناک، رازآلود و درام رده بندی می‌شود، محصول شرکت بلوم هاوس (Blumhouse Productions) می‌باشد. لی وانل (Leigh Whannell)، که در کارنامه‌ی خود آثاری نظیر Insidious: Chapter 3 و Upgrade را کارگردانی کرده است، در این فیلم نیز مقام کارگردانی را برعهده داشته است. همچنین وانل که سابقه‌ی زیادی در نوشتن فیلنامه‌های ترسناک داشته ، نویسندگی این اثر را نیز انجام داده است. فیلم در واقع ریبوت نسخه‌ی سال ۱۹۳۳ و اقتباسی از رمان مردنامرئی نوشته‌ی اچ‌جی ولز است. از بازیگران این اثر می‌توان از الیزابت ماس در نقش سسیلیا کاس، الیور جکسون کوهن در نقش آدرین گریفین، آلدیس هاج در نقش کارآگاه جیمز، استورم رید در نقش سیدنی، مایکل دورمان، هریت دایر، سم اسمیت و … نام برد. در خلاصه داستان این فیلم آمده است:

زنی به نام سسیلیا کاس (با بازی الیزابت ماس) که درگیر یک رابطه خشونت‌آمیز و کنترل کننده با یک دانشمند پولدار است، با کمک خواهرش، دوست دوران کودکی و دختر نوجوانش موفق می‌شود تا این وضعیت را گذرانده و پنهان شود. اما زمانی که همسر سابقش اقدام به خودکشی می‌کند و ثروت عظیم خود را برای او به ارث می‌گذارد، او به قضیه مشکوک می‌شود و گمان می‌کند که مرگ او یک فریب بزرگ است. در ادامه داستان شاهد اتفاقات عجیب و ترسناکی خواهیم بود که زندگی سسیلیا و اطرافیان او را به خطر می‌اندازند. عقل سسیلیا از هم گسیخته‌ می‌شود در حالی که تلاش می‌کند ثابت کند بوسیله‌ی کسی که دیگران نمی‌توانند او را ببینند، مورد اذیت و آزار قرار می‌گیرد.

این فیلم ۱۲۴ دقیقه‌ای که رده بندی سنی R را دریافت کرده است، در تاریخ ۲۷ فوریه ۲۰۲۰ میلادی در استرالیا و سپس در تاریخ ۹ اسفند ۹۸ (۲۸ فوریه ۲۰۲۰) در سینماهای ایالات متحده آمریکا به نمایش درآمده است. بودجه‌ی فیلم به طور تقریبی ۷ میلیون دلار گزارش شده است که با توجه به نمرات آن به نظر می‌رسد فروش موفقیت آمیزی را پشت سر بگذارد.

درنهایت فیلم The Invisible Man موفق شده است از مجموع ۳۹ نقدی که تاکنون در سایت متاکریتیک منتشر شده است، نمره‌ی خوب ۷۱ را دریافت کند. لازم به ذکر است که از ۳۹ نقد منتشر شده تاکنون، ۳۲تای آن مثبت، ۴تای آن متوسط و ۳تای آن‌ها منفی بوده است. همچنین این انیمیشن در سایت راتن تومیتوز موفق شده امتیاز ۹۱ را از مجموع ۹۵ نقد منتشر شده دریافت کند. در ادامه نگاهی به خلاصه‌ای از نقدها خواهیم انداخت.

«۹۲/۱۰۰ The Wrap   |  منتقد: ویلیام بیبیانی»

هیچ داستان فرعی خارجی در اینجا وجود ندارد، هیچ صحنه‌ای وجود ندارد که احساس غیر ضروری بودن داشته باشد و هیچ سکانس ترسناک زورکی در فیلم وجود ندارد. این یک داستان ترسناک در مورد رابطه‌ای پرتنش است که از لنز فیلم کلاسیک هیولایی ترسناک، به طرز ماهرانه‌ای روایت شده است.

«۸۸/۱۰۰ Chicago Sun Times   |  منتقد: ریچارد روپر»

الیزابت ماس بهترین عملکرد دوران بازیگری خود را ارایه می‌دهد و این داستان را هر قدم به جلو می‌برد.
«۸۰/۱۰۰ Cinevue   |  منتقد: کریستوفر ماچل»

با در نظر گرفتن این فیلم در زمینه آزار و اذیت خانوادگی، وانل با تحریک روشی که با زنان مشکل‌دار به طور معمول به عنوان یک موضوع غیر منطقی رفتار می‌شود، از کلیشه اجتناب می‌کند. موضوعی که به نتیجه گیری الهام بخش فیلم منتقل شده است.

«۸۰/۱۰۰ Total Film   |  منتقد: کوین هارلی»

با درخشش و هنرنمایی شگفت انگیز ماس، تلاش وانل در زمینه تعلیق، روحی تازه به سینمای هیولایی داده است.

«۷۰/۱۰۰ We Got This Covered   |  منتقد: مت دوناتو»

وانل کار خوبی انجام می‌دهد که تنش بی رویه را نشان می‌دهد و سقوط سسیلیا را درست در مقابل چشمان همه برپا می‌کند.

«۶۳/۱۰۰ Reel Views   |  منتقد: جیمز براردینلی»

وان نتوانسته است به خوبی به این مسئله توجه کند که چگونه می‌توان قدرت نامرئی شدن را در دنیای امروز خنثی کرد، جایی که هر کسی می‌تواند عینک مادون قرمز ارزان (کمتر از ۲۰۰ دلار) را یک شبه خریداری و تحویل بگیرد.

«۶۰/۱۰۰ Screen Daily   |  منتقد: تیم گریسون»

وان آن قدر در غافلگیر کردن‌ های زیاد سرمایه گذاری کرده است که این داستان در ابتدا واقع گرایانه به طرز فزاینده‌ای نامعقول می‌شود ، اما ماس فیلم را در معرض اطمینان قرار می‌دهد، اگرچه گاهی اوقات به سختی.

«۳۷/۱۰۰ Washington Post    |  منتقد: مایکل اوسالیوان»

این فیلم فقط یک فرصت از دست رفته است برای ارائه‌ی چیزی جدید.

«۳۳/۱۰۰ Indie Wire    |  منتقد: جود درای»

لی وانل نویسنده‌ی “اره“، استعاره‌ها را در این فیلم بازسازی‌شده با استفاده از شعله‌ی گاز و ترس‌های حریم خصوصی‌اش، برای فیلم ترسناک علمی‌تخیلی غیر یکنواخت خود، مخلوط می‌کند.

مطالب مرتبط



مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.