فیلم اقتباسی براساس داستان نجات غار تایلند ساخته می‌شود

4 March 2020 - 20:00

بعد از گذشت بیش از یک سال از وقتی که یونیورسال پیکچرز اعلام کرد در حال ساخت فیلمی درباره داستان نجات دانش‌آموزان تایلندی در سال ۲۰۱۸ درون یک غار است، حالا سایت خبری ددلاین اعلام کرده الیزابت چای واسارالی (Elizabeth Chai Vasarhelyi) و جیمی چین (Jimmy Chin) سکان‌داران این فیلم اقتباسی خواهد بود که وس توک (Wes Tooke) فیلم‌نامه‌اش را می‌نویسد. در ادامه خبر با سینما فارس همراه باشید.

این پروژه اولین فیلم روایی واسارالی و چین است که برای کارگردانی مستند Free Solo شناخته شده‌اند که جوایز متعددی دریافت کرد و تحسین منتقدین را برانگیخت و برنده اسکار بهترین مستند و ۶ جایزه امی برای کارگردانی شد. این فیلم بدون عنوان ماموریت سخت و نفس گیر نجات تیم فوتبال Wild Boars را نشان می‌دهد. ۱۲ پسر ۱۱-۱۶ ساله تایلندی و مربی‌شان متاسفانه در غار Tham Luang در تاریخ ۲۳ ژوئن ۲۰۱۸ گیر افتادند. آنها توانستند ۱۸ روز بطور معجزه آسایی خود را زنده نگه دارند تا اینکه گروه شجاع غواصان بین المللی نجاتشان دهند. گزارش ماموریت نجات پسرها در سراسر دنیا از تلویزیون پخش شد و میلیون‌ها خبر از نجات آنها منتشر گردید.

در سال ۲۰۱۸، یونیورسال پیکچرز به حقوق ساخت فیلم دست یافت و از افراد اصلی که در ماموریت نجات مشارکت داشتند، از جمله غواصان، دکتر ریچارو هریس و دکتر کریگ چالن، و ۱۳ نجات یافته تیم فوتبال Wild Boar و مربی‌شان آکاپول چنتاونگ اجازه گرفته شد.

مایکل دو لوکا (Michael De Luca) تهیه کننده اجرایی فیلم با مشارکت دانا برونتی (Dana Brunetti) و مت دل‌پیانو (Matt DelPiano) است. همیشه همکاری دو لوکا و برونتی پروژه‌های موفقی به دنبال داشته است. آن‌ها سری فیلم‌های Fifty Shades of Grey و Captain Phillips و The Social Network را با هم ساخته‌اند.

در حال حاضر دو پروژه دیگر درباره داستان نجات غار تایلند ۲۰۱۸ در دست ساخت است که یکی از آن‌ها اقتباسی از جان ام چو (Jon M. Chu) از شبکه نتفلیکس و اقتباسی از تام والر (Tom Waller) از دو وارن پیکچرز است.

منبع: ددلاین

برچسب‌ها:

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.