باکس‌آفیس هفتگی: کرونا به انیمیشن Onward هم رحم نکرد

9 March 2020 - 11:30

انیمیشن Onward محصول دیزنی و پیکسار، صدرنشین این هفته جدول فروش شد اما در حد انتظار ظاهر نشد و عملکردش تحت الشعاع نگرانی‌های شیوع ویروس کرونا قرار گرفت. فیلم The Invisible Man محصول یونیورسال، خوب پیش رفت و در رده دوم قرار گرفت و فیلم تازه اکران شده برادران وارنر، The Way Back، در حد و اندازه خود ظاهر شد. در ادامه خبر با سینما فارس همراه باشید.

انیمیشن Onward دیزنی و پیکسار، با فروش ۴۰ میلیون دلاری خود کمتر از حد انتظار ظاهر شد چون فروش ۵۰ میلیون دلاری برای آن پیش بینی شده بود. با اینکه فیلم توجه منتقدین را به خود جلب کرده و از مخاطبین افتتاحیه‌اش امتیاز -A سینما اسکور دریافت کرد، و امتیاز ۹۶ درصدی از راتن تومیتوز گرفت، نتوانست دیروز و امروز عملکرد بهتری داشته باشد.  گفته شده با توجه به فرا رسیدن تعطیلات بهار مدارس، هنوز جای امیدواری برای جبران این افت هست. ۵۲ درصد از مخاطبین افتتاحیه فیلم زن و بچه و ۵۸ درصد والدین بودند.

انیمیشن Onward در بازار بین‌المللی ۲۸ میلیون دلار در ۴۷ کشور فروخت و این فقط ۶۰ درصد از تمامی بازارها است. پیشتاز این بازارها، بریتانیا با ۴.۴ میلیون دلار بود و بعد از آن فرانسه با ۳.۳ میلیون دلار، مکزیک با ۳ میلیون دلار، روسیه با ۲.۱ میلیون دلار، اسپانیا با ۱.۹ میلیون دلار، آلمان با ۱.۹ میلیون دلار و برزیل با ۱.۱ میلیون دلار قرار گرفته اند. این فیلم هنوز در چند بازار اکران نشده و اواسط آوریل در کره، ایتالیا و ژاپن اکران می‌شود و تاریخ اکرانش در استرالیا، ترکیه، هنگ کنک، زلاند نو، تایوان و چین مشخص نیست.

رده دوم این هفته به The Invisible Man محصول یونیورسال و بلوم‌هاوس اختصاص یافت که بهتر از آنچه پیش بینی شده بود، ظاهر شد و با افت ۴۶ درصدی‌اش توانست ۱۵.۱ میلیون دلار بفروشد. این فیلم با بودجه ساخت ۷ میلیون دلاری‌اش ظرف ده روز از اکرانش به مجموع فروش داخلی ۵۲ میلیون دلار دست یافته است. در بازار بین‌المللی، فیلم این هفته ۱۷.۳ میلیون دلار فروخته تا به مجموع فروش ۴۵ میلیون دلار دست یابد و مجموع فروش کل آن به ۹۸.۳ میلیون دلار برسد.

فیلم The Way Back محصول برادران وارنر در رده سوم جدول قرار گرفته و این هفته توانست ۸.۵ میلیون دلار بفروشد. با اینکه فیلم پایین‌تر از حد انتظار ظاهر شد امتیاز +B سینما اسکور را از مخاطبین افتتاحیه‌اش دریافت کرد که ۵۳ درصد زن و ۸۷ درصد ۲۵ سال به بالا بودند. در بازار بین المللی، The Way Back، در ۱۴ بازار این هفته اکران شد و ۶۴۰ هزار دلار در ۴۴۸ سینما فروخت. استرالیا با ۲۱۹ هزار دلار پیشتاز این بازار بود.

اکران‌های هفته آینده

سه فیلم جدید هفته آینده راهی سینماهای سراسر دنیا می‌شوند. لاینزگیت اکران گسترده فیلم I Still Believe from Andrew and Jon Erwin را شروع می‌کند. یونیورسال The Hunt و سونی Bloodshot را روی پرده سینماها می‌برند.

برچسب‌ها: ، ، ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.