نقد و بررسی فصل دوم انیمه One Punch Man | بازگشت مشت کشنده

10 March 2020 - 22:00

One Punch Man انیمه‌ای در ژانر اکشن، کمدی که نویسنده آن توموهیرو سوزوکی است. کارگردان فصل دوم آن چیکارا ساکورای است و این فصل در سال ۲۰۱۹ پخش شد.

بازگشت دوباره استاد و شاگرد

شروع انیمه بسیار جذاب است، جذاب شروع می‌شود و تا پایان قسمت اول جذاب ادامه پیدا می‌کند. بخش ابتدایی انیمه هیچ تغییر و سبک خاصی را نسبت به قسمت‌های دیگر این انیمه ندارد و با همان کمدی جذاب و صحنه‌های اکشن به آغاز داستان جدید خود می‌پردازد، نکته جالب بخش ابتدایی این است که این انیمه توانسته است به خوبی بین بخش جدی و بخش کمدی داستان توازن ایجاد کند و هیچ یک از این دو چاشنی در هیچکدام از قسمت‌های این انیمه کم و زیاد نمی‌شوند و دقیقا به مقداری در داستان جا گرفته‌اند که بتوانند جذابیت بیشتری را به داستان این انیمه وارد کنند. مهم‌ترین نکته‌ای که در قسمت‌های ابتدایی فصل جدید به نمایش در می‌آید جدیت داستان برای داشتن یک داستان منحصر به فرد از قسمت ابتدایی آن است که به جدیت هم پیگیری می‌شود و این انیمه به خوبی داستان جدید خود را بر روی دنیای دیوانه‌وار خود پیاده می‌کند.

wallpaper one punch man 1

شروع با ملاقات سونیک و سایتاما

قهرمانی که حوصله‌اش سر رفته

سایتاما همان شخصیت همیشگی است، شخصیتی که به بهترین شکل ممکن می‌تواند دنیای دیوانه‌وار این انیمه را به مرز دیوانگی برساند. نکته چندان خاصی درمورد شخصیت اصلی سایتاما تغییر نکرد و این انیمه به هیچ وجه شخصیتی به جذابی سایتاما را دچار تغییر نمی‌کند، حضور سایتاما در صحنه‌های کمدی بسیار جذاب است و به نوعی دیالوگ‌ها و صحنه‌های کمدی این انیمه با شخصیت سایتاما طنز دو چندانی را به خود می‌گیرند که دلیل این اتفاق طراحی شخصیت و هنر بسیار خوب صداگذار این شخصیت است. داستان سعی کرده است در برخی از قسمت‌ها شخصیت‌های جدید را با سایتاما درگیر کند و سایتاما را درگیر رابطه با شخصیت‌هایی به غیر از جنوس کند که از همان قسمت ابتدایی نیز شروع به انجام این امر می‌کند هرچند به غیر از شخصیت کینگ شخصیت دیگر توانایی ارتباط برقرار کردن با سایتاما را ندارد. نکته بسیار عجیب این انیمه این است که حضور سایتاما در این فصل به مقدار بسیار قابل توجه‌ای کم رنگ شده است و در بسیاری از قسمت‌ها حضور بسیار کوتاهی دارد هرچند داستان از نیمه دوم این فصل سعی به جبران آن می‌کند، اما آن طور که باید و شاید در این کار موفق نیست و به طور کلی سایتاما شخصیت اصلی این انیمه است اما مهم‌ترین شخصیت آن نیست و داستان حول محور شخصیت دیگری درحال چرخش است.

جنوس و کینگ دوستان استاد سایتاما

کینگ شخصیت بسیار جالبی است، داستان با وارد کردن این شخصیت به دنیای خود و درگیر کردن آن با سایتاما این توانایی را پیدا کرده است که دست به خلق صحنه‌هایی بزند که از لحاظ کمدی بی‌نظیر است. کینگ شخصیت بسیار جذابی است و پارادوکسی که بین ظاهر و باطن این شخصیت وجود دارد به قدری زیبا است که ناخودآگاه در بعضی از مواقع باعث لبخند مخاطب می‌شود. تماشای رابطه بوجود آمده میان کینگ و سایتاما بسیار زیبا است و درواقع انیمه با صحنه‌های تقریبا کوتاهی که از این دو شخصیت به نمایش می‌گذارد  یک استراحت کوتاه همراه با طنز را به مخاطب هدیه می‌دهد. جنوس در ابتدای انیمه از همان روند فصل قبل خود پیروی می‌کند اما به یکباره داستان همه چیز را تغییر می‌دهد و جنوس مسیر جدیدی را در این فصل از انیمه انتخاب می‌کند. پس از درگیری‌های قسمت‌های ابتدایی جنوس به یک شخصیت تنها تبدیل می‌شود و داستان در اقدام بسیار عجیبی درگیری‌های موجود بین سایتاما و جنوس را پاک می‌کند و در این فصل دیگر شاهد آن رابطه عجیب میان این دو شخصیت که در فصل قبل وجود داشت نخواهیم بود و جنوس راه دیگری را تا پایان انیمه پیش می‌گیرد. در این فصل هردو شخصیت جنوس و سایتاما حضور چندان زیادی در داستان انیمه ندارند، اما از این حضور کوتاه سهم جنوس چند برابر سایتاما است و در بخش‌های بیشتری از داستان جنوس درگیری بیشتری نسبت به سایتاما دارد هرچند درگیری جنوس هم چندان زیاد نیست.

wallpaper one punch man 2

داستان فرعی انیمه با حضور سایتاما بی‌نظیر است

شخصیت منفی که دنیای را درگیر خود کرد

گارو بسیار شخصیت جالبی است، شخصیت که به مرموز‌ترین شکل ممکن وارد دنیای انیمه می‌شود و تمام این دنیا را درگیر خود می‌کند. گارو مهم‌ترین شخصیت این انیمه است و تقریبا در تمامی قسمت‌های این انیمه حضور دارد، گارو به مقدار بسیار زیادی جذابیت را در داستان این انیمه بوجود آورده است و صحنه‌های اکشن بسیار جذابی را در انیمه خلق کرده است صحنه‌هایی که تنها در این انیمه وجود دارد. گارو تا اخرین دقایق این انیمه داستان را درگیر خود کرده است و درواقع هسته اصلی داستان شده است هرچند داستان تا دقایق پایانی مخاطب را چشم به راه مبارزه‌ای می‌گذارد که هیجان را در تمام وجود او پخش می‌کند، اما مخاطب با ناامیدی بزرگی روبه‌رو می‌شود. گارو شخصیت بسیار مناسبی برای نقش منفی اصلی این انیمه است و به بهترین شکل ممکن هم این نقش را ایفا می‌کند، اما توانایی به پایان رساندن نقش خود را در این فصل ندارد. شخصیت‌های فرعی زیادی در این انیمه وجود دارند، قهرمان‌های متفاوتی که در طول داستان خود را درگیر شخصیت گارو می‌کنند که البته این نبرد‌ها هم بسیار جذاب است.

داستان شکارچی قهرمانان و مشت مرگبار

فصل جدید ابن انیمه از ابتدا خود را درگیر یک موضوع خاص می‌کند و همین موضوع باعث شده است که داستان این انیمه بسیار جذاب باشد، اما این داستان سبک بسیار عجیبی را برای ادامه ماجراجویی خود انتخاب می‌کند که این سبک پیامدهای بسیار مختلفی داشته است. سبک داستان این انیمه بسیار جالب است، گارو در هر قسمت شخصیت اصلی است و قهرمانان مانند شخصیت مهمان در هر قسمت گارو را به چالش می‌کشند که البته این چالش به زیبایی طراحی و به نمایش درآمده است هرچند در این راه این انیمه مجبور به گذشت از برخی از دارایی‌های خود شده است و مهم‌ترین آن حضور کم رنگ سایتاما مخصوصا در نیمه اول این فصل است، اما داستان با یک تکنیک بسیار زیبا و با وارد کردن یک داستان فرعی کوچک سایتاما را دوباره به روند داستان برمی‌گرداند، این تکنیک به قدری زیبا است که این انیمه این بخش فرعی را با داستان اصلی درگیر می‌کند و نتیجه بسیار زیبایی را بوجود می‌آورد. در فصل قبل تا نیمه‌های پایانی خبری از داستان اصلی نبود و فقط سایتاما و داستان‌های فرعی جذابی بود که در هر قسمت وجود داشت اما این فصل این انیمه تصمیم می‌گیرد که یک داستان بسیار جذاب را وارد دنیای خود کند، اما به قدری در این امر زیاده روی می‌کند که کاملا کنترل دنیای انیمه را از دست می‌دهد و داستان پرمحتوای این انیمه کاملا بر دنیای آن چیره می‌شود و این انیمه موقعی متوجه این موضوع می‌شود که دیر شده است. داستان این انیمه از دو بخش فرعی و اصلی تشکیل شده است که در بخش فرعی آن شخصیت‌های نظیر سایتاما و جنوس قرار گرفته‌اند، اما بخش اصلی آن گارو قدرتمند وجود دارد که با توجه به گذشته‌ای که در برخی از نقاط انیمه به نمایش در می‌آید به دنبال انتقام سختی است که در هر قسمت و با قهرمان جدید درگیری بسیار زیبایی را به نمایش می‌گذارد. شخصیت‌های فرعی این انیمه بسیار زیاد است اما سویریو و قهرمانان این انیمه مانند متال بت نیز مهم‌ترین آن‌ها هستند که هرکدام از این شخصیت‌های فرعی به بهترین شکل نقش خود را ایفا می‌کنند.

wallpaper one punch man 3

گارو شکارچی قهرمان‌ها

پایانی برای هیچ

عجیب‌ترین نکته این فصل انیمه پایان آن است که به شکل بسیار عجیبی مخاطب را شوکه می‌کند، داستان این انیمه به قدری خود را پرمحتوا کرده است که دنیای این انیمه توانایی پردازش آن را ندارد و داستان بجای سایتاما از جنوس و بنگ برای این درگیری پایانی استفاده می‌کند و همین آهسته آهسته حرکت کردن داستان باعث شده است که مخاطب فکر کند دارد بخش اول از فصل دوم این انیمه را تماشا می‌کند. پایان این انیمه فارغ از هرگونه کمبود‌هایی که دارد صحنه‌ی اکشن بسیار جذابی را به نمایش می‌گذارد مانند تمامی صحنه‌های اکشنی که در طول انیمه وجود دارد. این انیمه با مبارزات نفس گیر و کمدی بسیار منحصر به فرد خود دنیای بسیار جالبی را بوجود آورده است که شخصیت‌های جذاب و عجیب آن این انیمه را بسیار زیبا کرده است.

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.