نظر منتقدین در مورد فیلم Bloodshot چیست؟

15 March 2020 - 13:00

فیلم “Bloodshot” به کارگردانی دیو ویلسون به تازگی برروی پرده‌های سینما اکران شده است و در مجموع نتوانسته نمرات چندان خوبی را از منتقدین دریافت کند.

این فیلم که در رده‌ی آثار اکشن، علمی تخیلی، درام و فانتزی رده بندی می‌شود، محصول شرکت کلمبیا پیکچرز (Columbia Pictures) می‌باشد. دیوید ویلسون که در گذشته تنها یک اپیزود از سریال Love, Death & Robots را کارگردانی کرده است در این فیلم نیز در مقام کارگردان ایفای نقش می‌کند. فیلم‌نامه‌ی این اثر توسط جف وادلو و اریک هیزرر به تحریر در آمده است. فیلم اقتباسی از شخصیت ابرقهرمانی و کامیک بوکی با همین نام می‌باشد که توسط کوین ون‌هوک، دان پرلین و باب لیتون خلق شده و شرکت آمریکایی ولیانت کامیکس (Valiant Comics) ناشر آن بوده است. از بازیگران این اثر می‌توان از وین دیزل در نقش ری گریسون/بلادشات، توبی کبل، ایزا گونزالس، سم هوگان، الکس هرناندز، تلولا رایلی، گای پیرس و … نام برد. در خلاصه داستان این فیلم آمده است:

ری گریسون سربازی است که به تازگی در جنگ کشته شده و توسط شرکت RST به عنوان یک ابرقهرمان با نام بلادشات به زندگی بازگردانده شده است. با ارتشی از نانوتکنولوژی در رگ‌های او، یک نیروی غیرقابل توقف است، قوی‌تر از همیشه و می‌تواند سریعا التیام یابد. اما کمپانی برای کنترل بدن بلادشات خاطرات و حافظه‌ی او را تحت تاثیر قرار داده است. اکنون ری نمی‌تواند فرق واقعیت و توهم را تشخیص دهد اما در ماموریتی است تا آن را کشف کند.

این فیلم ۱۰۹ دقیقه‌ای که رده بندی سنی PG-13 را دریافت کرده است، در تاریخ ۲۳ اسفندماه ۱۳۹۸ (۱۳ مارس ۲۰۲۰میلادی) در سینماها به نمایش در آمده است. بودجه‌ی فیلم به طور تقریبی ۴۵ میلیون دلار گزارش شده است و فیلم تاکنون حدود ۱٫۵ میلیون دلار فروخته است.

درنهایت فیلم Bloodshot توانسته است از مجموع ۲۸ نقدی که تاکنون در سایت متاکریتیک منتشر شده است، نمره‌ی نه چندان خوب ۴۳ را دریافت کند. لازم به ذکر است که از ۲۸ نقد منتشر شده تاکنون، ۲تای آن مثبت، ۲۰تای آن متوسط و ۶تای آن‌ها منفی بوده است. همچنین این فیلم در سایت راتن تومیتوز توانسته امتیاز ۳۶ را از مجموع ۷۵ نقد منتشر شده دریافت کند. در ادامه نگاهی به خلاصه‌ای از نقدها خواهیم انداخت.

«۷۰/۱۰۰ Variety   |  منتقد: اوون گلایبرمن»

بلادشات  زباله‌ی فشرده شده‌ی کامیک‌بوکی است اما یک زباله‌ی هوشمند است به همراه یک اکشن ماتریکسی که فان می‌باشد.

«۶۰/۱۰۰ IGN   |  منتقد: کریستی پوچکو»

بلادشات یک فیلم پاپ کورنی است که در تنوع لنگ می‌زند. وین دیزل و سرباز شرکت در قالب پلاتی به شما اکشن ابرقهرمانی خوبی را ارائه می‌دهند. کارگردان اثر ویلسون هیجان را با جلوه‌های بصری خوب و سرعت بی وقفه به ارمغان می‌آورد.

«۵۰/۱۰۰ We Got This Covered  |  منتقد: مت دوناتو»

بلادشات برای کشتن شلیک می‌کند اما با نشانه گیری استورم‌تروپرهای جنگ‌های ستاره‌ای و از چیز‌های زیادی می‌گذرد.

«۵۰/۱۰۰ AP  |  منتقد: جیک کویل»

بلادشات به اندازه کافی باهوش است تا بهتر از زباله باشد و به اندازه‌ کافی زباله است تا چیزی کمتر از باهوش باشد. اگر به دنبال شبیه‌سازی ضعیفی از یک فیلم خوب هستید، برایتان لذت بخش می‌شود.

«۵۰/۱۰۰ AV Club  |  منتقد: ای‌ای دوید»

مشکل اصلی این نیست که بلادشات در یک تست آی‌کیو شکست می‌خورد، بلکه آن است که سکانس‌های فان احمقانه‌ی آن به خوبی اجرا نمی‌شود.

«۵۰/۱۰۰ SLANT  |  منتقد: پت براون»

با در نظر گرفتن ابرقهرمان نه چندان تاثیرگذار، سکانس های اکشن و هرج و مرج فیلم تمایل به تعلیق ندارند.

«۵۰/۱۰۰ Screen Rant  |  منتقد: مالی فریمن»

بلادشات یک پیچش غافلگیرکننده بر روی داستان اریجین ابرقهرمان قرار می‌دهد که سرگرم‌کننده و خنده‌دار است، اما عملکرد دیزل در نهایت منجر به کمبود آن می‌شود.
«۴۰/۱۰۰ Total Film  |  منتقد: جیمز موتروم»
بلادشات بازگشتی به فیلم‌های بد کامیک بوکی مربوط به دهه‌ی نود است.
«۴۰/۱۰۰ Screen Crush  |  منتقد: مت سینگر»
هالیوود آن قدر در جوشاندن صفحات کامیک بوک غرق شده است که فراموش کرده خلاصه کردن یک ماجراجویی بزرگ که در طول چند دهه روایت شده به دو ساعت فیلم سرگرم‌کننده، چقدر سخت است. بلادشات یادآور دردناکی از این حقیقت است.
«۴۰/۱۰۰ Slash Film  |  منتقد: کریس اوانجلیستا»
وین دیزل در این فیلم خود را گم می‌کند. هیچ چیز جذاب و خاصی در رابطه با ری وجود ندارد چه قبل از بدست آوردن قدرت‌هایش و چه بعد از آن.
«۳۸/۱۰۰ Movie Nation  |  منتقد: راجر مور»
ایزا گونزالس که در گذشته در هابز و شاو و بیبی درایور نقش آفرینی کرده بود، در این فیلم نیز توانسته به خوبی از عهده‌ی نقش خود برآید و یکی از نکات مثبت فیلم محسوب می‌شود.
«۳۰/۱۰۰ The Wrap  |  منتقد: رابرت ابیل»
کاگردان تازه کار ویلسون به همراه فیلمبردار می‌توانند سرعت صحنه‌های نبرد را بسته به اهداف خود دستکاری کنند اما استفاده مفرط از جلوه‌های ویژه، حرکات موزون کسل کننده و ویرایش‌های بی‌کیفیت همچنان مایه هلاکت سکانس‌های اکشن امروزی هستند.
«۲۵/۱۰۰ The Playlist  |  منتقد: چارلز بارفیلد»
فیلمی ابرقهرمانی که مانند بدترین بازیکن در میدان بازی عمل می‌کند.

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.