موسیقی هفته: رویا پردازی با Inception

2 August 2016 - 14:30

رویا چیست؟ آیا ماهیت رویا برای انسان تاکنون مشخص شده است؟ از آنجایی که رویا معمولا در بخشی از خواب تحت عنوان REM مشاهده می‌شود، داشمندان هنوز موفق به شناسایی ماهیت و علت آن نشده‌اند. رویا ممکن است بر اساس واقعیت باشد یا اینکه چیزهای عجیب و غریبی در آن مشاهده شود که هیچگاه در دنیای واقعی وجود نخواهد داشت. Inception داستان این رویاپردازی خواهد بود.

این مجهول بودن ماهیت رؤیا است که آن را جذاب کرده و موجب شده تا تئوری‌ها و نظریه‌های گوناگونی در مورد آن مظرح شود و چه بستری بهتر از رؤیا برای پرداختن یک فیلم سینمایی در قاب نقره‌ای وجود دارد؟ کریستوفر نولان کارگردان نام‌آشنا و صاحب سبک هالیوود که دست بر قضا دیروز تولد ۴۶ سالگی‌اش بود، ایده ساخت یک فیلم بر اساس سارقین رؤیا را در سال ۲۰۰۲ پس از ساخت فیلم بی‌خوابی خود به کمپانی وارنر ارائه کرده بود ولی بعدها به نتیجه رسید که فعلاً برای ساخت این فیلم تجربه کافی ندارد و باید به تحقیق بیشتری در این رابطه دست بزند. از این رو نولان این پروژه را کنار گذاشت و کار بر روی بتمن آغاز می‌کند را آغاز کرد. بتمن آغاز می‌کند به قدری موفق ظاهر شد که وارنر به سرعت پروژه‌های بعدی را به نولان محول کرد و نولان نیز در ۲۰۰۶ حیثیت و در ۲۰۰۸ شاهکار شوالیه تاریکی را ساخت اما در تمام این مدت در حال کار بر روی فیلم‌نامه سارقین رؤیا بود. سرانجام وی پس از اکران شوالیه تاریکی، ۶ ماه تمام بر روی فیلم‌نامه کار کرد تا نهایتاً کار ساخت فیلم در سال ۲۰۰۹ آغاز شود. نولان فیلم را بر اساس نظریه رویای شفاف پایه‌ریزی کرده است. رویای شفاف نوعی رؤیا است که در آن رؤیا بین از اینکه در یک رؤیا به سر می‌برد آگاهی دارد و می‌تواند به میل خود فضای رؤیا را تغییر دهد. فیلمنامه نیز بر اساس همین نظریه داستان عده‌ای از افراد که به رؤیا دیگران نفوذ می‌کنند و اطلاعات آن‌ها را می‌دزدند، روایت می‌کند.

فیلم با اکران خود در سال ۲۰۱۰ شاهد تحسین منتقدان و تماشاگران بود. بسیاری از منتقدان فیلم را از جنبه‌های مختلف بازیگری، فیلم‌نامه، تصویربرداری و موسیقی متن تحسین می‌کردند به گونه‌ای که فیلم نامزد ۸ جایزه اسکار شد و در نهایت برنده ۴ جایزه گشت. یکی از بخش‌های تحسین‌شده این فیلم، موسیقی متن گوش‌نواز آن اثر هانس زیمر است. زیمر که دوستی نزدیکی به نولان دارد، در همه‌ی کارهای او حضور دارد و دست به خالق شاهکارهایی می‌زند که تا مدت‌ها گوش کردن به آن لذت بخش است. زیمر که به‌واسطه تلفیق سازهای الکترونیک مدرن با ارکستر سمفونیک شناخته می‌شود، در Inception نیز دست به کار خارق العاده ای می زند و موسیقی را می‌نوازد که کاملاً با تم فیلم سازگار دارد و در برخی از مواقع از خود فیلم نیز بیشتر توجه را به خود جلب می‌کند. بدون شک قطعه Time در آلبوم موسیقی متن این فیلم یکی از ترک‌های برتر موسیقی فیلم در تاریخ سینما است. در زیر می‌توانید قطعه انتخابی و همچنین فول آلبوم شنیدی این فیلم را دریافت کنید:

دانلود قطعه Time

دانلود آلبوم کامل با کیفیت ۳۲۰kbps (حجم: ۱۱۰ مگابایت)

برچسب‌ها:

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.

  • MHKA says:

    لینک دانلود کل آلبوم کار نمیکنه. :(

  • Masih says:

    سلام لطفاً موسیقی متن سری فیلم های سه رنگ اثر کریشتوف کیشلوفسکی رو بزارید. واقعاً ممنونتون میشم اگه بزارید. چون یک شاهکاره در نوع خودش.