نظر منتقدین در مورد فصل سوم Westworld چیست؟

16 March 2020 - 13:00

پخش فصل سوم سریال پرطرفدار Westworld به تازگی از شبکه‌ی HBO آغاز شده و به همین مناسبت، نمرات آن منتشر شده است که خبر از تجربه‌ای خوب می‌دهند.

این سریال که در رده آثار درام، علمی تخیلی، اکشن و فانتزی رده بندی می‌شود محصول شبکه‌ی HBO است. سریال در دو فصل اول در محیط وسترنی پارک جریان داشت اما هم اکنون در آینده و فضای سایبرپانک گونه به سر می‌برد. همچنین برخلاف دو فصل اول که در ده قسمت به نمایش در آمد، این فصل در هشت قسمت تولید شده است. جاناتان نولان به همراه لیزا جوی همچنان در مقام شورانر‌های سریال در فصل سوم حضور دارند. طبق گفته‌ی سازندگان، فصل سوم حالت خطی خواهد داشت و خط داستان آن قابل فهم خواهد بود. این اظهاریه زمانی منتشر شد که بسیاری از بینندگان از روند پیچیده‌تر شدن سریال در فصل دوم و به نوعی تکرار فصل اول خسته شده بودند. با این حال شورانرها بیان کرده‌اند که HBO به آن‌ها اختیار کامل داده تا ایده‌های خود را پیاده کنند.

از بازیگران این فصل می‌توان از ایوان ریچل وود، تندی نیوتون، جفری رایت، تسا تامپسون، ادهریس، سایمون کورتمن، رودریگو سانتورو، ارون پال، لینا ویت، وینسنت کسل، اسکات مسکودی و … نام برد. داستان فصل سوم بلافاصله پس از اتفاقات فصل قبل رخ می‌دهد. جائی که دلورس با هسته‌های چندی از میزبان‌ها از جمله برنارد فرار ‌می‌کند و در لس آنجلس سال ۲۰۵۸ ساکن می‌شود. او رابطه‌ای با کیلب برقرار می‌کند و از طریقه‌ی رفتار مردم با ربات‌ها باخبر می‌شود. در همین حال میو خود را در بخش دیگری از پارک دلوس می‌یابد که براساس ایتالیا در جنگ جهانی دوم ساخته شده است. پخش قسمت اول سریال از تاریخ یکشنبه ۲۵ اسفند ۹۸ (۱۵ مارس ۲۰۲۰ میلادی) آغاز شده است و به صورت هفتگی مانند گذشته در قسمت‌های تقریبا یک ساعته منتشر خواهد شد.

درنهایت فصل سوم سریال وست‌ورلد موفق شده است از مجموع ۱۶ نقدی که تاکنون در سایت متاکریتیک منتشر شده است، نمره‌ی تقریبا خوب ۶۱ را دریافت کند. لازم به ذکر است که از ۱۶ نقد منتشر شده تاکنون، ۷تای آن مثبت، ۹تای آن متوسط بوده و هیچ گونه نقد منفی منتشر نشده است. همچنین این فصل در سایت راتن تومیتوز موفق شده امتیاز ۷۳ را از مجموع ۲۶ نقد منتشر شده دریافت کند. در ادامه نگاهی به خلاصه‌ای از نقدها خواهیم انداخت.

«۸۲/۱۰۰ Paste Magazine   |  منتقد: جیکوب اولر»

فصل سوم ممکن است داستان خود را به یک کشمکش در سطح جهانی بسط و گسترش داده باشد، اما دامنه‌ی آن همچنان که سریال به سمت نتیجه‌گیری پیش ‌می‌رود، در جهت بهتر شدن کاهش می‌یابد.

«۸۰/۱۰۰ TV Guide   |  منتقد: تیم سورت»

این سریالی است که مانند موفق‌ترین فناوری‌های جدید، فرم و ساختار موفق خود را حفظ کرده و در عین حال به یک محصول کاملا جدید تبدیل می‌شود. همانطور که نولان و جوی از همان ابتدا به آن اشاره کرده بودند. ممکن است مدتی زمان ببرد تا به آن عادت کنیم اما پس از مدتی مدتی متوجه می‌شویم که با یک پیشرفت اجتناب ناپذیر مواجهیم که نمی‌توانیم دنیا را بدون آن متصور شویم.

«۸۰/۱۰۰ Collider   |  منتقد: هیلی فوچ»

فصل سوم وست ورلد مانند کیفی است که پر از ترفندهای آشنا می‌باشد و اگر از همان ابتدا به آن عادت کنید، در آن چیزی جاه‌‌طلبانه خواهید یافت.

«۷۰/۱۰۰ The Atlantic   |  منتقد: سوفی گیلبرت»

اگر از جبرگرایی و سرنوشت فاکتور بگیریم، این فصل از وست ورلد احمقانه‌تر و سرگرم کننده تر است

«۶۵/۱۰۰ Pittsburgh Post-Gazette   |  منتقد: راب اوون»

سه اپیزود فصل سوم که به نوعی ریبوت مجموعه محسوب می‌شود به ما امید می‌دهد اما مشکل اصلی این است که هیچ چیز در وست ورلد واقعی به نظر نمی‌رسد تا بینندگان به آن وفادار بمانند. تنها مقدار ناچیزی از موردی که ذکر شد وجود دارد که باعث می شود سریال اذیت کننده ظاهر شود تا یک درام هوشمند و توئیستی.

«۶۳/۱۰۰ Newsday   |  منتقد: ورن گای»

این تغییر رویه اضطراری در فصل سوم عالی به نظر می‌رسد اما اگر فصل دوم چیزی به ما آموخته باشد این است که فقط تماشا کنید و فکر نکنید.

«۶۰/۱۰۰ VULTURE   |  منتقد: مت زولر سیزت»

این فصل تقریبا ناامید‌کننده‌ترین نمایش تلوزیونی است. از نظر ساختاری جسورانه، بصری چشمگیر و عملکرد بازیگران غالبا عالی بوده است و در تبدیل ایده به فیلنامه خوب عمل می‌کند اما حس ترس و هراس آن چنان تاثیرگذار است که حتی بینندگان شکاک را هم در مارپیچ های روایی خود رها می‌کند.

«۵۸/۱۰۰ IndieWire   |  منتقد: بن تراورس»

فصل سه چندان سرگرم کننده نیست. هرچند این چهار اپیزود اول نسبت به فصل دوم بیشتر مخاطب را به دنبال کردن سریال وادار می‌کنند و در تصویر صیقلی خود از یک جنگ تکنولوژی به رهبری یک ربات مسطح و زیبا می‌باشد اما یک زیبایی تو خالی است. فصل سوم هنوز سنگینی فصل دو را دارد و میتوانست سبک تر باشد. اپیزودها طولانی نیز هستند.

«۵۰/۱۰۰ Rolling Stone   |  منتقد: آلن سپینوال»

فصل جدید مطمئناً لحظات خوب خود را دارد و ایده میو و دلورس که در اهداف متقاطع کار می کنند جذاب است. درنهایت اما وست ورلد همچنان وست ورلد است. همانطور که دلورس به کیلب می‌گوید که فکر می‌کردم دنیای شما با دنیای من فرق کند. واقعا هم تفاوتی نمی‌کند.

«۵۰/۱۰۰ Vanity Fair   |  منتقد: ریچارد لاوسون»

چهار اپیزودی که تاکنون دیده ام، در حالی که فاقد اسرار عجیب و انگیزه هایی است که قبلاً این سریال را به انتزاع‌های جذاب آن هدایت کرده بود، وسایل لگد زدن به گوشت قرمز را بیشتر وارد داستان کرده است. این فقط یک تکرار ساده است.

«۵۰/۱۰۰  The Hollywood Reporter   |  منتقد: دن فلنبرگ»

جویندگان مصنوعات دستکاری شده‌ و لذت‌های بی روح وست ورلد همچنان من را ناامید نگه می‌دارند. حتی در یک فصل سوم پر از انحرافات داستانی جالب که بسیاری از نقاط قوت اثر را برجسته می‌کنند، اما همچنین با سرعت، بسیاری از مشکلات آن را به یاد من انداخت.

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.