تولید دنباله‌های Avatar هم به دلیل شیوع کرونا در نیوزیلند متوقف شد

17 March 2020 - 12:00

تولید دنباله‌های فیلم آواتار (Avatar) جیمز کامرون (James Cameron) هم به دلیل شیوع جهانی کرونا و تلاش کشور نیوزیلند برای جلوگیری از شیوع بیشتر متوقف شد. در ادامه خبر با سینمافارس همراه باشید.

جان لندو (Jon Landau)، تهیه‌کننده فیلم در مصاحبه‌ای با سایت Herald نیوزیلند تایید کرد که تاخیری در فرآیند ساخت فیلم در استودیو Stone Street شهر ولینگتون به وجود آمده است. البته کارکنان بخش جلوه‌های ویژه این فیلم که بودجه ۱ میلیارد دلاری دارد هنوز به کار خود ادامه خواهند داد.

در پروژه طولانی و با تأخیر آواتار قرار بود تا پایان سال ۲۰۲۰ کار روی چهار فیلم به طور هم زمان به اتمام برسد. فیلم آواتار ۲ در تاریخ ۱۷ دسامبر ۲۰۲۱ (۲۶ آذر ۱۴۰۰)  و آواتار ۳ در تاریخ ۲۲ دسامبر ۲۰۲۳ (۱ دی ۱۴۰۲) و آواتار ۴ در تاریخ ۲۰ دسامبر ۲۰۲۴ (۳۰ آذر ۱۴۰۳) و آواتار ۵ در تاریخ ۱۷ دسامبر ۲۰۲۷ (۲۶ آذر ۱۴۰۶) اکران خواهند شد.

لندو در این مصاحبه گفت:

ما آن را به تأخیر انداختیم. می‌خواستیم با گروهی از عوامل جمعه شب به کار ادامه دهیم اما تصمیم دیگری گرفتیم تا به لس آنجلس آمده و اینجا کار را از سر بگیریم. بنابراین با تاخیر به نیوزیلند باز می‌گردیم. ما در بحران جهانی هستیم و این مربوط به صنعت فیلم نیست. من فکر می‌کنم همه باید آنچه را که می‌توانیم انجام دهیم تا از شیب شیوع کرونا بکاهیم. پاسخی برای زمان دقیق از سرگیری کار در نیوزیلند ندارم. این اتفاق ممکن است هر لحظه بیفتد چون همه چیز خیلی زود تغییر می‌کنند، ما سعی می‌کنیم همه اینها را کنترل کنیم در مورد آنچه به نفع گروه است فکر کنیم. من این گروه را خانواده آواتار می‌نامم و بیش از هر چیز دیگری برای ما مهم است.

یکی از اعضای گروه ساخت آواتار در این رابطه گفت:

در حال حاضر همه چیز در هوا است. طی دو روز آینده از طریق ایمیل خواهیم فهمید. هنوز جای ترس نیست اما من مطمئن هستم که اتفاق مثبتی خواهد افتاد. گروه تولید فیلم از ما حمایت می‌کنند ما اخراج نمی‌شویم و همه در حالت آماده باش هستیم، بنابراین آنها همه متعهد هستند کار را ادامه دهند.

دنباله‌های آواتار از آخرین فیلم‌های متوقف شده به دلیل شیوع ویروس کرونا هستند. روز گذشته پروژه‌ی یک میلیار دلاری بازسازی سریالی ارباب حلقه‌ها (The Lord of the Rings) شبکه آمازون نیز در نیوزیلند متوقف شد. فیلم شانگ چی (Shang-Chi) مارول و فیلم بدون عنوان و جدید باز لارمن (Baz Luhrmann) که در استرالیا ساخته می‌شدند هم فرآیند ساخت خود را به تعویق انداخته‌اند. ساخت سریال ویچر (The Witcher) نتفلیکس تاخیر داشته و تمام فیلمبرداری‌های بالیوود تا اطلاع ثانوی متوقف شده‌اند.

از روز سه شنبه، نیوزلند در مجموع ۱۲ عفونت ویروسی تایید شده داشته است. دولت این کشور برای مهار شیوع این ویروس به شدت وارد عمل شده است. روز دوشنبه، نیوزیلند ورود مسافرین از هرجای جهان به جز کشورهای همسایه جزیره اقیانوس را ممنوع کرد و بقیه به محض ورود به این کشور به مدت ۱۴ روز قرنطینه می‌شوند. دولت در ولینگتون از بسته حمایتی ۱۲٫۱ میلیارد دلاری برای اقتصاد کشور رونمایی کرده، تقریباً نیمی از این مبلغ به بسته‌های یارانه‌ای برای مشاغل و کارگران تحت تأثیر ویروس کرونا پرداخت می‌شود.

منبع: HollywoodReporter

برچسب‌ها: ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.