جشنواره فیلم «سیدنی»‌ بدلیل اپیدمی کرونا لغو شد

18 March 2020 - 20:30

جشنواره فیلم سیدنی که هرساله در استرالیا برگزار می‌شد، امسال (۲۰۲۰) به‌دلیل ترس‌ ناشی از شیوع ویروس کرونا لغو شد.  در ادامه خبر با سینمافارس همراه باشید.

این فستیوال که یکی از جشنواره‌های مهم استرالیا محسوب می‌شود، قرار بود از سوم تا چهاردهم ماه ژوئن برگزار شود.‌
چیر دیان ویر (Chair Deanne Weir) مدیر عامل Leigh Small و کارگردان اجرایی این فستیوال، ناشان مودلی (Nashan Moodely) در وبسایت این جشنواره نوشتند:

باکمال تاسف، مدیریت و هیئت‌مدیره جشنواره فیلم سیدنی برای اولین بار در تاریخ برگزاری این مراسم، خبر لغو جشنواره امسال را اعلام می‌کنند.

در ادامه این بیانیه آمده:

تصمیم اتخاذ‌شده جهت لغو جشنواره فیلم سیدنی مبتنی بر جدیدترین توصیه‌های انجام‌شده برای کاهش شیوع ویروس کروناست و همچنین سازمان سلامت عمومی نیو ساوت ولز (New South Wales) دستور ممنوعیت برگزاری رویدادهایی با بیش از ۵۰۰ نفر تا تاریخ ۱۴ ژوئن برگزار می‌شوند را صادر کرده است. در چنین شرایط عجیب و تغییرکننده‌ای، هئیت‌مدیره جشنواره فیلم این تصمیم را تنها تصمیم مسئولیت‌پذیرانه تلقی کردند ولو این‌که ممکن است ویران‌کننده باشد. با این وجود، سلامت و امنیت جامعه همیشه اولیت‌مان بوده است. جشنواره فیلم سیدنی در سال ۲۰۲۱ با نقشی اساسی‌تر از پیش بازخواهد گشت. این فستیوال مفتخر است که در زمان‌های تغییر و چالش‌برانگیز، اجتماعی برای کشف و بحث در مورد دنیا و زمانه از طریق مدیوم سینما باشد.

مسولین جشنواره اعلام کردند که گزینه‌های موجود برای تجلیل از فیلمسازان و آثارشان را با وجود لغو‌شدن مراسم، ارزیابی خواهند کرد. استرالیا تا به این لحظه ۵۶۵ مورد ابتلا و ۶ مرگ بر اثر ویروس کرونا را تایید کرده است.
بسیاری از جشنواره‌های فیلم در سراسر جهان لغو شده‌اند. شایان ذکر است جشنواره فیلم کن که قرار بود از دوازدهم تا بیست‌و‌سوم ماه مه – برگزار شود هم به لیست قربانیان ویروس کرونا اضافه شد و برگزاری آن لغو گردید.

منبع: Daedline

برچسب‌ها:

مطالب مرتبط



مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.