جدیدترین اظهارات ریدلی‌اسکات درباره اپیدمی کرونا و توقف ساخت The Last Duel

28 March 2020 - 15:30

ریدلی اسکات (Ridley Scott) کارگردان خوش‌نام هالیوودی که حدود دو هفته قبل فیلمبرداری اثر جدیدش یعنی فیلم The Last Duel «آخرین دوئل» به‌خاطر اپیدمی ویروس کرونا در فرانسه لغو شد، در تازه‌ترین صحبت‌های خود درباره اثرش و قرنطینگی این روزهای مردم دنیا با رسانه ورایتی ( Variety) به گفتگو نشسته است. برای دریافت جزییات بیشتر در ادامه خبر با سینما فارس همراه باشید.
ریدلی اسکات کارگردان نام‌آشنای هالیوود که عمده شهرتش را به واسطه آثاری چون «گلادیاتور»، «بیگانه»، «بلیدرانر» و «مریخی» بدست آورده، تازه‌ترین پروژه سینمایی‌اش فیلم The Last Duel «آخرین دوئل» نام دارد که ۲ هفته قبل در فرانسه فیلمبرداری‌اش لغو شد. حال او درباره لغو فیلمش و اهمیت دوران ایام قرنطینه و لزوم آن در مقابله با اپیدمی کرونا ویروس گفته:

البته که با توقف ساخت فیلم تصمیمی عاقلانه‌ای گرفتیم. بعد از ۱ ماه فیلمبرداری در فرانسه و تجربه‌ی فضای بی‌نظیر قرون‌وسطایی آن زمان، فرصت را غنیمت شمردم و گفتم زمان مناسبی برای توقف روند ساخت فیلم است. ریسک نکردیم و دو هفته قبل این تصمیم را عملی کردیم چراکه احمقانه است اگر در این شرایط حساس منتظر یک اتفاق قریب‌الوقوع و اجتناب‌ناپذیر ماند. پس به ایرلند رفتیم و باخود گفتم بهتر است مدتی اینجا بمانیم و بازگردیم.

این کارگردان ۸۲ ساله که بواسطه رده سنی‌اش در خطر بیشتری نسبت به سایر افراد جامعه قراردارد، درباره اهمیت فعلی قرنطینه و چگونگی مواجهه با این ویروس ادامه داد:

در خانه‌‎ماندن ما در این شرایط موجب خواهد شد تا بر این ویروس غلبه کنیم و اوضاع را تحت کنترل درآوریم. نکته خنده‌دار ماجرا اینجاست که عملکرد این ویروس بر روی عموم شبیه به یک آنفلولانزای خفیف بوده اما اثرش برای افراد سال‌خورده‌ای چون من بیشتر است و به همین خاطر باید بیشتر مراقبت کنم. و واقعا هم هستم؛ می‌خواهم به فیلمبرداری برگردم و ساخت «آخرین دوئل» را به اتمام برسانم.

تاریخ اکران فیلم که برای کریسمس بعدی درنظرگرفته شده، احتمالا به‌دلیل این وقفه فیلمبرداری دست‌خوش تغییراتی شود. هرچند که اسکات در تجربه فیلم All the Money in the World «همه پول‌های جهان» با ساخت یک اثر فشرده و سریع بیگانه نیست؛ چراکه سال ۲۰۱۷ و به‌خاطر حواشی و اتهامات وارد شده به کوین اسپیسی (Kevin Spacey)، ریدلی اسکات کریستوفر پلامر (Christopher Plummer) را جایگزین اسپیسی کرد و صحنه‌های جایگزین را طی ۸ روز فیلمبرداری و ضبط کرد.
مت دیمون (Matt Damon)، بن افلک (Ben Affleck) و آدم درایور (Adam Driver) که آخرین آثارشان به‌ترتیب Ford v. Ferrari و The Way Back و Marriage Story هستند، از جمله بازیگران حاضر در فیلم The Last Duel می‌باشند که به ایفای نقش می‌پردازند. دیمون و افلک به‌همراه نیکول هولوفسنر (Nicole Holofcener) فیلمنامه‌نویسان این اثرند و این فیلم دومین همکاری این سه نفر در زمینه فیلمنامه‌نویسی تلقی می‌شود. نخستین همکاری آنان به فیلم Good Will Hunting – برنده جایزه اسکار – برمی‌گردد.
«آخرین دوئل» اقتباسی‌ست از رمانی با نام The Last Duel: A True Story of Trial by Combat in Medieval France نوشته‌ی اریک جگر (Eric Jager). داستان فیلم که در سال ۱۳۸۶ اتفاق می‌افتد از این قرار است که درباره یک شوالیه نرماندی بوده که از جنگ برمی‌گردد و متوجه می‌شود دوستش متهم به تجاوز به همسرش شده و دادگاه فرانسه در مورد عاقبت این اتهام با صدور حکمی به شکل یک نبرد میان این دو دوست تصمیم‌گیری می‌کند. جودی کومر (Jodie Comer) نقش همسر این شوالیه را ایفا می‌کند. ناگفته نماند که «آخرین دوئل» دومین همکاری میان دیمون و ریدلی اسکاتی می‌باشد که پیش از این در فیلم «مریخی» The Martian بایکدیگر آشنا شدند. تهیه‌کنندگان این پروژه نیز ریدلی اسکات و کوین والش (Kevin Walsh) به همراه مت دیمون و بن افلک هستند.

منبع: ComingSoon

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.