قوانین گلدن‌گلوب به‌دلیل اپیدمی کرونا تغییر کرد

29 March 2020 - 15:00

به‌نقل از ورایتی، انجمن مطبوعات خارجی هالیوود (The Hollywood Foreign Press Association) در حال اعمال تغییراتی برروی قوانین فیلم‌های واجد شرایط جشنواره سال ۲۰۲۱ گلدن‌گلوب (Golden Globe) به‌دلیل اپیدمی کرونا می‌باشد. در ادامه‌ی خبر با سینما فارس همراه باشید.
از آن‌جایی که سینماها و سالن‌های نمایش به‌دلیل شرایط بحرانی بوجودآمده در سلامت جهانی تا اطلاع ثانوی بسته هستند، این سازمان قانون پخش آثار و فیلم‌ها برای اعضای انجمن هالیوود (HFPA) را به‌طور موقت لغو کرد.
دستورالعمل جدید این قانون بدین صورت است که داوطلبان می‌بایست با اعضای انجمن مطبوعات خارجی هالییود تماس گرفته و تاریخی را برای نمایش فیلم که بر اساس قوانین زمان‌بندی گلدن‌گلوب (Golden Globe) است را تعیین کنند. داوطلبان باید در تاریخ جدید معین‌شده یا از طریق استریم آنلاین یا پخش خانگی، شرایط تماشای اثر را برای تمامی اعضای این انجمن در خانه‌هایشان فراهم کنند. به بیان ساده‌تر، آثاری که به‌خاطر اپیدمی کرونا دچار لغو اکران شده‌اند، از این قانون سابق جشنواره مسثتنی هستند. این دستورالعمل از تاریخ ۱۵ مارس تا ۳۰ آوریل ۲۰۲۰ به مرحله اجرا درخواهد آمد.
قوانین انتشار فیلم‌ها نیز دست‌خوش تغییراتی شده است. به‌جای اکران سینمایی یا پخش خانگی آثاری که حداقل برای ۷ روز تا پیش از ۳۱ دسامبر مشخص شده‌اند، اعضای این انجمن تصمیم گرفتند فیلم‌هایی را که  زمان‌بندی انتشارشان بین تاریخ ۱۵ مارس تا ۳۰ آوریل بوده است را درنظر گیرند.
این سازمان طی بیانیه‌ای اعلام کرد که اعضای انجمن مطبوعات خارجی هالیوود (The Hollywood Foreign Press Association) به بررسی و ارزیابی تاثیر ویروس کووید-۱۹(Covid-19) بر پخش آثار سینمایی و تلویزیونی ادامه خواهند داد و شاید این تعلیق ادامه‌دار باشد و تغییراتی موقت دیگری را هم در قوانین جشنواره گلدن گلوب اعمال کنند.
گفتنی‌ست که فی و ایمی پولر (Fey and Amy poehler) در سال ۲۰۲۱ باری دیگر مجریان مراسم گلدن گلوب خواهند بود.
آکادمی علوم و هنرهای سینمایی (The Academy of Motion Pictures Arts and Sciences) یا همان اسکار تاکنون خبری را مبنی بر اعمال تغییرات در قوانین اعلام نکرده است. یکی از اعضای این آکادمی هفته گذشته اعلام کرد که در حال ارزیابی تمام جوانب شرایط پیش‌آمده و اعمال تغییرات لازمه هستند.
در بیانیه این سازمان آمده:

ما باید آینده‌نگر بوده و هوشمندانه عمل کنیم و کارهای لازمه و به‌صلاح صنعت سینما را مورد بحث قراردهیم. اطلاعیه‌های بعدی خود را طی چند روز آینده منتشر خواهیم کرد.

قوانین فعلی آکادمی اسکار، حداقل اکران ۷ روزه اثر در سینماهای لس‌آنجلس را لازمه‌ی واجد شرایط‌ دانستن فیلم در جشنواره می‌داند. این قانون شامل حال آثاری که همزمان با اکران‌شان به‌ پخش خانگی(انتشار دیجیتالی) برسند هم می‌شود.

منبع: Variety

برچسب‌ها: ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.