پیتر جکسون درباره پایان‌بندی فیلم The Lord Of The Rings صحبت می‌کند

31 March 2020 - 14:00

پیتر جکسون (Peter Jackson)  کارگردان سری محبوب فیلم ارباب حلقه‌ها(The Lord Of The Ring) می‌گوید که قرار بود این فیلم پایان‌بندی بی‌رحمانه و متفاوت‌تری داشته باشد. در ادامه خبر با سینمافارس همراه باشید.
پیتر جکسون (Peter Jackson) یکی از اولین ایده‌هایش را برای نبرد حماسی میان فرودو (Frodo) و گالوم (Gollum) بیان کرده و اذعان دارد که پایان فیلم می‌توانست متفاوت باشد.
یکی از ایده‌هایی که فیلمساز سه‌گانه ارباب حلقه‌ها (The Lord Of The Ring) برای قسمت سومش درنظر داشت، پایانی تلخ و تاریک بود. او در مستند بیوگرافی خود به نام پیتر جکسون: سفر یک فیلمساز (Peter Jackson: A Filmmaker’s Journey) می‌گوید ایده‌ای که در ذهنش بوده، کشته‌شدن گالوم (Gollum) به دست فرودو (Frodo) با خون‌سردی تمام بوده است.
این ایده بدین صورت بوده است که فرودو (Frodo) به قدری شیفته ی حلقه شده بود که برای بازپس‌گیری آن طی نبردی که با گالوم (Gollum) در Cracks of Doom داشتند، او را می‌کشد. البته به گفته‌ی جکسون این پایان فراتر از یک ایده بوده و به مرحله اجرا نیز درآمد و درواقع فیلمبرداری هم شد.
او در گفتگو با دیجیتال اسپای( Digital Spy) اذعان دارد:

زمانی که ما رسما این صحنه را فیلمبرداری کردیم گالوم انگشت فرودو را قطع کرد و فرودو گالوم را به لبه پرتگاه آتش هل داد. آن یک قتل تمام‌عیار بود و در آن زمان همگی ما این پایان را دوست داشتیم چون حس می‌کردیم همه خواهان کشته‌شدن فرودو (Frodo) به‌دست گالوم(Gollum) بودند. چیزی از این صحنه جایی منتشر نشده است. دلیلی که من و همکارانم تصمیم به تغییر پایان‌بندی فیلم دادیم این بود که نسخه‌ی قبل، براساس کتاب تالکین نبود. او می‌خواست که تمام قهرمانانش زنده بمانند.

در کتاب این مجموعه، گالوم پس از این‌که سرانجام توانست حلقه را از فرودو پس بگیرد به درون آتشفشان کوه نابودی (Mt. Doom) پرتاب شده و تصادفا حلقه را از بین می‌برد. در فیلم سینمایی، فرودو و گالوم برای بدست آوردن حلقه وارد جنگ می‌شوند و گالوم انگشت فرودو را قطع کرده تا حلقه را بدست آورد. پس از آن فرودو با گالوم گلاویز شده و هر دوی آن‌ها به پایین سقوط می‌کنند. در حالی که فرودو برای نجات جانش به سختی خود را از لبه آویزان کرده، گالوم در معرض آتش و جانش درخطر بوده، برای بدست آوردن حلقه تلاش می‌کند اما به سمت گدازه‌ها افتاده و جان خود را از دست می‌دهد.
البته که تفاوت‌های زیادی بین کتاب‌ و فیلم این مجموعه وجود دارد  و پیتر جکسون و نویسندگان آن آزادی و خلاقیت زیادی برای تبدیل کتاب به فیلم داشته‌اند.

منبع: Gamespot

برچسب‌ها: ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.