تاریخ اکران فیلم Uncharted یک‌بار دیگر تاخیر خورد

1 April 2020 - 17:00

دو هفته قبل کمپانی سونی خبر توقف فیلم‌برداری فیلم Uncharted را به علت شیوع ویروس کرونا رسما اعلام کرد. حال، روز گذشته خبر تمدید این تاخیر تایید شد تا سلسله حواشی فیلم Uncharted (آنچارتد) همچنان ادامه‌دار باشد و لیست پروژ‌های سینمایی ملغی‌شده تکمیل گردد. برای دریافت جزییات بیشتر در ادامه خبر با سینما فارس همراه باشید.
اواسط مردادماه ۹۵ بود که سونی خبر شروع‌ کار فیلمنامه‌نویسی اثری اقتباسی از سری اکشن-ماجراجوییِ محبوب استدیو ناتی‌داگ (Naughty Dog) یعنی Uncharted را اعلام کرد. اقتباسی از دنیای بازی‌های ویدیویی که توجهات بسیاری را به خود جلب کرد تا شاید بتواند طلسم ناکامی آثار سینمایی‌اقتباسی بازی‌های ویدیویی را بشکند. بعد از وقفه‌های بسیار و تغییر مداوم فیلم‌نامه گرفته تا کارگردان و تیم بازیگری، سرانجام پس از کش‌وقوس‌های فراوان و قرارگیری در وضعیت پیش‌تولید، قرار شد فیلم‌برداری این اثر ماه آینده در برلین انجام شود اما کرونا ویروس ترمز این فیلم را کشید و باعث توقف پروژه شد. اما خبرِ تمدیدِ تاخیر در اکران فیلم که روز گذشته منتشر شد، به‌نوعی حکم میخی بر تابوت را برای طرفداران دو صنعت بازی‌های ویدیویی و سینما داشت؛ هرچند طرفداران دسته اول آماده انتشار The Last of Us Part II در کمتر از ۲ ماه دیگرند.

پیش‌ازاین قرار بود پس از لغو تولید فیلم، اکران آن به ۵ مارس ۲۰۲۱ موکول شود اما تاریخ جدید اکران به هفت ماه بعد یعنی ۸ اکتبر ۲۰۲۱ ( ۱۶ مهر ۱۴۰۰) تغییر یافت.

بسیاری از آثار سینمایی و تلویزیونی به‌دلیل شرایط بحرانی بوجودآمده در سلامت جهانی به‌واسطه اپیدمی کرونا به مرحله توقف تولید یا اکران درآمدند یا شرایط و سیاست‌ کاری خود را موقتا تغییر دادند. باتوجه به تغییرات روزانه بحران به‌وجودآمده از شیوع ویروس کرونا، تعیین تاریخ‌های جدید اکران آثار سینما و تلویزیون به یک معضل جدید تبدیل شده و نمی‌توان به اعداد جدید استناد کرد؛ کما این‌که تولید Uncharted شروع نشده به تعویق افتاد. به‌خاطر سلامت افراد، نهاد‌های دولتی و سازمان‌های مربوطه در سراسر جهان هرگونه رفت‌وآمد، تجمع و کارهای غیرضروری را ممنوع و مردم را به قرنطینه خانگی توصیه کرده‌اند. همین امر تاثیر بسزایی بر روی صنایعی چون سینما و به‌طبع فیلمسازی‌اش دارد؛ پس تا اتمام این بحران و لغو محدودیت‌های به‌وجودآمده از پسِ آن، تا اطلاع ثانوی همه پروژه‌های تلویزیونی و سینمایی به شرایط قبل بازنخواهند گشت و در حالت تعلیق می‌مانند.

پیش‌تر اشاره کردیم که حواشی این فیلم کم نبوده‌اند؛ طی چندسال اخیر شاهد دست‌به‌دست‌شدن‌ فیلمنامه‌ تا کارگردانی‌اش میان اسامی اشخاص نام‌دار سینما بودیم. صندلی کارگردانی از ترویس نایت (Travis Knight) نهایتا به روبن فلیشر (Ruben Fleischer) رسید؛ فلیشر سکان‌داری آثاری چون فیلم Venom و هردو قسمت فیلم Zombieland را در کارنامه‌خود دارد. همچنین او به همراه آرت مارکوم (Art Marcum) و مت هالووی (Matt Holloway) عهده‌دار کار فیلمنامه‌نویسی این اثرند. گفتنی‌ست که مت هالووی نویسنده فیلم Iron Man است. تام هالند (Tom Holland) در نقش نیتن دریک (Nathan Drake) و مارک والبرگ (Mark Wahlberg) در نقش مربی نیتن، ویکتور سالیوان (Victor Sullivan) از بازیگران اصلی فیلم محسوب می‌شوند.

آنتونیو باندرس (Antonio Banderas) – نامزد اسکار ۲۰۲۰ بهترین بازیگر برای فیلم Pain and Glory – درکنار سوفیا علی (Sophia Ali) و تاتی گابریل (Tati Gabrielle) از دیگر بازیگرانی‌اند که در فیلم به ایفای نقش می‌پردازند. حال که تیم سازنده و عوامل پروژه تکمیل شده‌اند، باید صبر کرد دید چه بر سر این فیلم خواهد آمد.

از آخرین آثار سینمایی متوقف‌شده و قربانیان ویروس کرونا می‌توان به فیلم Ghostbusters: Afterlife (شکارچیان روح: آخرت)، Morbius (موربیوس)، Greyhound (سگ تازی) و Fatherhood (پدری) اشاره کرد.

منبع: Gamespot

برچسب‌ها: ، ، ، ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.